Renault Clio 0.9 TCe
Η ανατρεπτική δύναμη στα supermini, το νέο Clio, γοητεύει τις αισθήσεις.
- -
- -
με μια ματιά
Η 4η γενιά Clio, με μοντέρνο στιλ, προηγμένη τεχνολογία, δυναμικό ταμπεραμέντο και έναν μικρό κινητήρα με μεγάλες δυνατότητες.
Πριν ξεκινήσουμε την ψηλάφηση του νέου Renault Clio 0.9 TCe, ας θυμηθούμε λίγο ιστορικά την πορεία μιας μούσας στα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Το 5άρι φυσικά ήταν ο πρωτεργάτης στην κατηγορία(1972) και η εξέλιξή του το Superfive(1985), όμως η εποχή Clio που ξεκίνησε την παρθενική πορεία στην βάση της δεκαετίας του ΄90, έθετε νέα δεδομένα στην κατηγορία. Μακράν ποιοτικότερο σε συμπεριφορά του ανταγωνισμού του και φορτωμένο με πλεονεκτήματα έχτιζε μια κυριαρχική εικόνα για την εταιρεία στην πιάτσα των supermini που δεν βάλτωσε στις επόμενες δυο γενιές. Το Clio II στην δύση της δεκαετίας και χιλιετίας συνέχισε την θεαματική πορεία συνδεδεμένο με την κορυφή, ενώ η 3η γενιά από το 2005 μέχρι και την αλλαγή σκυτάλης παρέμενε όχι απλά αξιόλογο αλλά πρωτοκλασάτη επιλογή στην πολυάριθμη και δημοφιλή κατηγορία. Φαινόταν όμως ότι είχε χάσει σε ακτινοβολία και χρειαζόταν μια αλλαγή για την ολική επαναφορά της μούσας σε πρωταγωνιστικό ρόλο.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Αυτό που φαίνεται και η συνολική εικόνα που εισπράττεις μέσα-έξω, είναι αδιαπραγμάτευτα μοντέρνο και προηγμένο. Το εντυπωσιακό της υπόθεσης όμως είναι το μικρό μοτέρ που εκτός από φορολογική τρίπλα προσφέρει αξιοποιήσιμη απόδοση που μεταφράζεται σε επιδόσεις με το μικρότερο κόστος. Στην πόλη μπορεί να καίει λίγο παραπάνω από ένα μεσαίο scooter, ενώ ακόμα και με το μαστίγιο να του φερθείς σε …γευστικό στροφιλίκι, δεν πλησιάζεις τα 11 λίτρα. Και φυσικά όποιος το ζει ή παρακολουθεί από κοντά, δυσκολεύεται να δεχτεί ότι «διαθέτεις» μόνο 898 cc! Τέλος για τον τρόπο που συμπεριφέρεται, θα ξεχωρίσω την στιβαρή αίσθηση, την επικοινωνιακή του προθυμία να μεταφέρει πληροφορίες και θα γκρινιάξω μόνο για το ESP που δεν απενεργοποιείται, ώστε να απολαύσεις το προχωρημένο στήσιμο σε πιο extreme καταστάσεις.
γλυκά
- Σχεδίαση με έμπνευση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Κινητήρας
- Απόδοση
- Κατανάλωση
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Χώροι
ξυνά
- Σκληρά, στο συνολό τους, υλικά
- Ορατότητα πίσω
- Μόνιμα On το στάνταρ ESP
απόψεις
Ταλαντούχο το νέο Clio τα βάζει με όλους του δυνατούς παίκτες της κατηγορίας. Σωστό στο δρόμο, με ποιοτικά στοιχεία και ενδιαφέρον στήσιμο, κοιτάει την άνεση και την καθημερινή ευχρηστία με τα μέτρα και σταθμά των μικρομεσαίων της μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο επίκαιρος κινητήρας των 0.9 λίτρων μπαίνει στη «σουπερ λίγκα» των λιλιπούτειων επιλογών βενζίνης και προσφέρει «σωστό» γκάζι, «ξεδιψώντας» με λογικές ποσότητες καυσίμου
Δημήτρης Παππάς
go shopping
Η αγορά Clio με τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο των 898 cc προσφέρεται σε δυο εκδόσεις, την βασική Expression και την πιο προικισμένη Dynamic. Οι τιμές καταλόγου ξεκινούν από τα € 13.350 για την πρώτη και € 14.500 για την δεύτερη και αμφότερες διαθέτουν ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Πέρα από το πλήρες σετ αερόσακων, το ESP, το Hill Start Assist, το A/C, τις ηλεκτρικές ανέσεις για κλειδαριές-παράθυρα-καθρέφτες, το Start&Stop, ανέσεις όπως Cruise Control, οθόνη πολυμέσων 7’’ με σύστημα ψυχαγωγίας, πλοήγησης και Bluetooth (Media Nav με δυνατότητες αναβάθμισης), το προχωρημένο σε ποιότητα σύστημα ηχείων Renault Bass Reflex, θύρες AUX και USB, LED ημέρας και άλλες λεπτομέρειες αποτελούν βασικό εξοπλισμό στο νέο Clio με τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο. Στην πλουσιότερη Dynamic θα βρείτε εκτός από διακοσμητικές λεπτομέρειες επιπλέον την κάρτα εισόδου, αντί κλασικού κλειδιού, μια σειρά από αισθητήρες για τα φώτα και τους καθαριστήρες, τον αυτόματο κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 16’’. Στα υπέρ συνολικά η δυνατότητα εξατομίκευσης με μια σειρά από πακέτα αλλά και αισθητικές παρεμβάσεις ανάλογα με το γούστο και οι λογικές τιμές προαιρετικού εξοπλισμού που σε ωθούν για το κάτι παραπάνω.
Restart
Φτάσαμε 23 χρόνια μετά στην 4η γενιά Clio και το πρόσφατο κατόρθωμα της Renault είναι παραδοσιακά εντυπωσιακό. Οι πληθωρικές διαστάσεις το μυώδες κορμί και η προσεγμένη στην λεπτομέρεια σχεδίαση είναι το πρώτο θετικό κλικ όταν το αντικρίζεις. Με διαστάσεις (μήκος: 4.062 mm x πλάτος: 1.732 mm x ύψος: 1.448 mm) και μεταξόνιο (2.589 mm) που λίγα χρόνια πριν θα φλέρταρε με την επόμενη κατηγορία το νέο Clio εμφανίζεται 77 mm μακρύτερο, 22 mm φαρδύτερο και 42 mm χαμηλότερο, ενώ και τα επιπλέον 14 mm στο μεταξόνιο δείχνουν την καθολική αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο. Δείχνει και είναι μεγαλύτερο αυτοκίνητο όμως διατηρεί μια δυναμική αρμονία στο γυμνασμένο και αισθησιακό αμάξωμά του που ξεχωρίζει από μακριά. Δύσκολα θα το μπερδέψεις με άλλο αυτοκίνητο και αυτό δείχνει την ισχυρή του προσωπικότητα ενώ οι μυώδεις καμπύλες στα άκρα του, οι τονισμένοι ωμοί, οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, τα φουσκωμένα φτερά αλλά και το κάτω μέρος στις πόρτες (πάνω από τα μασπιέ), τα χωνευτά πίσω φώτα και βέβαια η κομψή, δυναμική και εξωστρεφής μάσκα, είναι στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της εικόνας του νέου supermini της Renault. Ένας νέος διαφορετικός κόσμος σε καλωσορίζει και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου μόνο τα υλικά κατασκευής δείχνουν συνδεδεμένα με το προηγούμενο Clio. Στο μοντέρνο ταμπλό επικρατεί μια εντελώς νέα εικόνα και μπροστά στα μάτια του οδηγού κυριαρχούν τα χωνευτά όργανα για στροφόμετρο και βενζινόμετρο που συνδέονται με την οβάλ περιοχή για την ψηφιακή ένδειξη του ταχυμέτρου. Φυσικά η οθόνη 7’’ στην κορυφή της κονσόλας κερδίζει την προσοχή σου και είναι το διαβατήριο του Clio στην ψηφιακή εποχή. Πέρα από τα συστήματα ήχου, ραδιοφώνου και εξωτερικών πηγών, από εκεί παρέχονται πληροφορίες πλοήγησης Nav N Go με απεικόνιση 2D και 3D, λειτουργίες τηλεφώνου μέσω Bluetooth, αλλά και μια σειρά από χρήσιμες ρυθμίσεις για τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου. Στο στάνταρ Media Nav μπορεί να απουσιάζει το Cd player, όμως εκτός των άλλων ξεχωρίζει και σε επίπεδο ευχρηστίας και δεν χρειάζεται να είσαι εξοικειωμένος σε ανάλογα συστήματα για να απολαύσεις τις υπηρεσίες του. Στο άμεσο μέλλον το σύστημα R-Link θα αποτελεί την προχωρημένη προαιρετική μορφή του, όπου θα μπορεί ο ενδιαφερόμενος εκτός των άλλων να συνδέεται στο διαδίκτυο, να λειτουργήσει πολλές από τις δυνατότητές του με φωνητική εντολή, να ωφεληθεί στην οικονομική οδήγηση υπό την καθοδήγηση του προγράμματος Driving eco², να κατεβάζει ελεύθερα εφαρμογές από το Renault R-Link Store και να απολαμβάνει την λογική Smartphone που είναι σερβιρισμένο. Μέσα στις πάμπολλες δυνατότητες του R-Link είναι και η λειτουργία R-Sound Effect η οποία ουσιαστικά προσφέρει κατ’ επιλογή ηχητικά θέματα από τα ηχεία του αυτοκινήτου στην καμπίνα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη σπορτίφ χροιά ενός μοντέλου Renault Sport, ενός κινητήρα V6, ή μεταξύ 4 άλλων ρεαλιστικών ήχων για τον κινητήρα, πατώντας απλά ένα πλήκτρο στην οθόνη του συστήματος.
Επιστρέφοντας στην πραγματικότητα τώρα, το εσωτερικό περιβάλλον δημιουργεί ευχάριστη διάθεση στους επιβάτες και προσφέρει καλή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροαντικείμενα. Τα τερτίπια της σχεδίασης βέβαια με τις φαρδιές πίσω κολόνες και το μικρό παρμπρίζ, έχουν περιορίσει την ορατότητα προς τα πίσω. Οι πίσω ακόμα και αν είναι καλοθρεμμένοι ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι και μόνο όταν έρθει και τρίτος στην παρέα θα νιώσουν …αγαπημένοι! Στην πράξη το μεγάλο όφελος πάει στον χώρο αποσκευών που προσφέρει 300 λίτρα χωρητικότητας για αποσκευές (έως 1.147 λίτρα με αναδίπλωση καθισμάτων).
Τρικύλινδρος θησαυρός
Πρεμιέρα στο Clio κάνει και ο νέος τρικύλινδρος 900άρης κινητήρας, όπου με turbo και άμεσο ψεκασμό βάζει στόχο τον συνδυασμό απόδοση και οικονομία, κάτι που στην πράξη αναγνωρίζεις μόλις διανύσεις τα πρώτα χιλιόμετρα. Το εντυπωσιακό για τον μικρό κινητήρα δεν είναι οι 90 ίπποι του και τα 135 Nm ροπής, αλλά η πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του σε συνδυασμό με την ουσιαστική του απόδοση. Σχεδόν κρύβει την υπερτροφοδοτούμενη και τρικύλινδρη υπόσταση και φυσικά τα κυβικά του, απουσιάζουν παντελώς οι κραδασμοί ακόμα και στο ρελαντί, ενώ γεμίζει από εκεί με ελαστικότητα και προθυμία και ζωηρεύει για τα καλά από τις 1.500 rpm. Στις χαμηλές στροφές προσφέρει πιο γενναιόδωρα αποθέματα απ’ότι μετά τις 4.500 rpm, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δυσανασχετεί ψηλά, κάτι που στην πράξη το κάνει απολαυστικό. Το θετικό σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο με τις απλωμένες σχέσεις της έκδοσης Ecoleader που είχαμε στα χέρια μας, εξασφαλίζει το διαβατήριο για απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα ανταποδίδει την εικόνα του κινητήρα σε επιδόσεις. Τα 13’’ για τα πρώτα 100 km/h απο στάση και τα 185 km/h τελικής ταχύτητας είναι η μια επιβεβαιωμένη όψη του νομίσματος, ενώ η άλλη προκύπτει από τον συνδυασμό με την οικονομία. Εκτός από ζωηρές και άμεσες επιταχύνσεις και ρεπρίζ το Clio με τον 0.9 TCe μπορεί να ταξιδεύει ήσυχα και οικονομικά με 150 km/h στις 3.500 rpm και με 170+ στις 4.000 rpm, με το trip computer να καταγράφει στην μια περίπτωση 7,8 lt/100 km και στην δεύτερη 8,5 lt/100 km. Αλλά και στην πόλη μπορείς να κινείσαι καθημερινά εύκολα με 4,5 έως 5,2 lt/100 km αναλόγως με το βάρος του ποδιού σου. Σε αυτό το περιβάλλον οδήγησης αξίζει να σημειωθεί η εξαιρετική λειτουργία του Start&Stop, ενώ ακόμα και στο mode ECO ο κινητήρας προσφέρει τα καλύτερα οικολογικά επιχειρήματα, χωρίς να νιώθεις ότι κάτι ψόφησε κάτω από το δεξί σου πόδι. Ως κορυφαίες τιμές μπορώ να θυμηθώ ότι κατηφορίζοντας τα 12-13 χιλιόμετρα από την Νέα Ερυθραία μέχρι τον Ερυθρό, η κατανάλωση έπεσε στα 2,7 λίτρα με τρυφερότητα στο γκάζι όπου χρειάστηκε, ενώ για να πιάσουμε και το άλλο άκρο σε ένα επιθετικό νυχτερινό Διόνυσο-Πεντέλη με πόδι αμόνι και μαστίγιο στο μοτέρ η ένδειξη κλείδωσε στα 10,8 lt/100 km. Το συμπέρασμα τελικά είναι ότι εμφανίζεται οικονομικό όπως και να του φερθείς με συνηθέστερη μέση κατανάλωση τα 7 λίτρα. Το επίσης καλύτερο είναι ότι, ξεπερνώντας την μανία της εποχής για την υπόθεση οικονομία, ανακαλύπτεις ότι το Clio δεν προσφέρει μόνο μετακίνηση με άποψη και στιλ, αλλά και απόλαυση οδήγησης. Έννοια χαμένη στο παρελθόν που πίσω από το μεστό σε αίσθηση και γρήγορο τιμόνι του γαλλικού supermini θυμάσαι και βρίσκεις αφορμή για μια ακόμα βόλτα. Το στιβαρό και ελαφρύ αμάξωμα, το αυξημένο μεταξόνιο και τα ξεχειλωμένα μετατρόχια, το προσεγμένο στήσιμο της ανάρτησης που ισορροπεί έντεχνα ανάμεσα σε άνεση και κράτημα, αλλά και τα άψογα φρένα δημιουργούν ένα οδηγικό κοκτέιλ που απολαμβάνει στροφές και ευθείες. Πάνω απ’όλα όμως μεταφέρει αίσθηση, ώστε δύσκολα να βρεις να γκρινιάξεις για κάτι. Αυτό θα μπορούσε να είναι το μόνιμα ενεργοποιημένο ESP, όμως και πάλι αφορά γκρίνια για προχωρημένους. Επί της ουσίας το Clio σε γοητεύει με τα επιμέρους χαρίσματά του, αλλά σε κερδίζει με το που βρεθείς πίσω από το τιμόνι του και τα ζήσεις ενορχηστρωμένα.
συμπέρασμα
Μούσα με προσωπικότητα, τολμηρές καμπύλες και μούσκουλα σε κάθε σημείο του κορμιού της! Η περιγραφή θα μπορούσε να αφορά ερωτικό διήγημα, όμως μια ματιά στο νέο Clio σε οδηγεί σε αυτά τα συμπεράσματα. Η εμπνευσμένη και δημιουργική σχεδίαση με έντονα τα στοιχεία του μοντέρνου συνεχίζεται και στα ενδότερα, ενώ η φινέτσα και το τεχνολογικό status είναι σε υψηλό επίπεδο. Το μεγάλο χαμόγελο όμως σχηματίζεται με τις εντυπώσεις του μικρού υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου των 898 cc, που τα καταφέρνει παντού περίφημα. Οικονομία και επιδόσεις, οικολογία και χαμηλό ετήσιο κόστος, δένουν περίφημα με μια αποτελεσματική, επικοινωνιακή και ασφαλή συμπεριφορά ώστε να βγει αβίαστα το «μπράβο» για τα συνολικά του κατορθώματα.