Mercedes E63 AMG
Νόμιμη οπλοκατοχή σε πολυτελή συσκευασία, με την σφραγίδα της AMG
- -
- -
με μια ματιά
Ποιότητα και κύρος, τυλιγμένα με την άκρως επιθετική συνταγή του τμήματος AMG
γλυκά
- Σχεδίαση
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης
- Ποιότητα κατασκευής
ξινά
- Τιμή
Ε63 ΑΜG S 4 Matic
Η έκδοση S της E63 AMG προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή, σε ένα κοινό που δεν λέει να χορτάσει. Σε «καθαρά» νούμερα η απόδοση ανεβαίνει στους 585 ίππους και η ροπή στα 800 Nm. Για να απολαύσεις τα συγκεκριμένα νούμερα όμως με μεγαλύτερη ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, η Mercedes λάνσαρε στην E63 AMG την «τέχνη» της τετρακίνησης, όπως και στη νέα A 45 AMG που βρίσκεται προ των πυλών, ενώ εξετάζει και την περίπτωση μιας τετρακίνητης νέας C-Class AMG. Η συγκεκριμένη διάταξη μοιράζει την πλούσια ροπή σε ποσοστό 33-67% εμπρός πίσω και συνεργάζεται ιδανικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο της AMG, επιβαρύνοντας το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου κατά 70 kg. Οι διαφορές σε αίσθηση, επικροτούν την απόφαση των Γερμανών, αφού αισθάνεσαι περισσότερη σιγουριά να βυθίσεις το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα. Ειδικά σε δρόμους που απέχουν από το ιδανικό σε επίπεδο πρόσφυσης, παίρνεις γρήγορα θάρρος ώστε να ανακαλύψεις πιο εύκολα το «εκρηκτικό» περιβάλλον που επικρατεί στη συναναστροφή με τον παντοδύναμο V8.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας E-Class στη Βαρκελώνη, οι Γερμανοί εμφάνισαν και την κορυφαία έκδοση E63 ΑΜG. Οι άνθρωποι του τμήματος AMG ανέλαβαν να μεταμορφώσουν την άκακη E-Class σε πραγματικό «λύκο», ικανοποιώντας με τον τρόπο τους, το απαιτητικό κοινό των μοντέλων που υλοποιούν. Η νέα E63 AMG βάζει εκτός από τις εκρηκτικές επιδόσεις και το ξεχωριστό image, την προέκταση της τετρακίνησης στο παιχνίδι. Μια μεθοδικά επιλεγμένη επιλογή, για τον υπερτυχερό υποψήφιο αγοραστή, που δεν επιθυμεί να απολαύσει τo οδηγικό παιχνίδι αποκλειστικά στον πίσω άξονα.
Πιστή στο δόγμα AMG
Τεχνολογία αιχμής χαρακτηρίζει τη νέα E63 AMG σε κάθε πλευρά του μοναδικού χαρακτήρα της. Αστείρευτη πηγή δύναμης ο V8 biturbo κινητήρας των 5,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 557 ίππους και 720 Nm ροπής, μεταβαίνοντας στους 585 ίππους και τα 800 Nm ροπής για την αποκλειστικά τετρακίνητη έκδοση S. Φουλ εξελιγμένος σύμφωνα με τις αξίες της εποχής, μπαίνει στο επίκεντρο της παρουσίας της συγκεκριμένης έκδοσης. Το ειδικά «εκπαιδευμένο» αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων AMG MCT-Speedshift, με πολύδισκο συμπλέκτη στο ρόλο του μετατροπέα ροπής, ακολουθεί πιστά τα δεδομένα του κινητήρα και συμβάλλει σε κάθε περίπτωση ώστε το αποτέλεσμα εν κινήσει να είναι το βέλτιστο.
Τέσσερα προγράμματα λειτουργίας για το κιβώτιο Comfort, Sport, Sport+ και Manual δίνουν την ευκαιρία στον οδηγό να μπει στο ρυθμό που αναλογεί στο τερέν δράσης και τις ικανότητες του. Στο ίδιο μοτίβο ακολουθούν και οι επιλογές στην ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (Comfort, Sport και Sport Plus), με τα εμπρός ελατήρια να συνοδεύονται από διάταξη αερανάρτησης (Airmatic) στον πίσω άξονα. Άψογα ρυθμισμένο το ESP το οποίο διαθέτει τρία στάδια λειτουργίας. Η ρύθμιση Sport Handling Mode δείχνει ξεχωριστό ενδιαφέρον για την εγγυημένα ασφαλή διασκέδαση του οδηγού. Επιπλέον δεν λείπει η επιλογή απενεργοποίησης του, η οποία ειδικά στις εκδόσεις με κίνηση μόνον στο πίσω άξονα, θέλει προσοχή και τόλμη. Παράλληλα υπάρχει και μια επιλογή AMG, όπου με αυτήν αποθηκεύεται ένα επιλεγμένο set-up για τις ρυθμίσεις σε κιβώτιο, ανάρτηση και παρεμβατικότητα του ESP.
Επικεντρωμένα στο ύφος της έκδοσης τα φρένα με 6πίστονες
δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω, δίσκους σεβαστών διαστάσεων και
διάθεση να ικανοποιήσουν με κάθε τρόπο τις απαιτήσεις που
προκύπτουν από το βάρος του αυτοκινήτου (1800+kg). Στον προαιρετικό
εξοπλισμό, υπάρχει και η επιλογή των πιο σοφιστικέ κεραμικών
δίσκων, για αυτούς που θα επιδιώξουν να ζήσουν σε πιο βάρβαρους
ρυθμούς οδήγησης.
Business or Pleasure? – Why not both!
Μπορεί το σουλούπι της E-Class να σε βάζει σε πιο business
σκέψεις, η έκδοση AMG σε βομβαρδίζει απευθείας με «καθαρόαιμα»
οδηγικά μηνύματα. Οι αισθητικές λεπτομέρειες στην εμφάνιση, η
πληθωρική εμπρός μάσκα, ο πίσω προφυλακτήρας και οι απολήξεις των
εξατμίσεων, δημιουργούν μαζί με τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών
και τα τεράστια φρένα, τις βάσεις για αυτό που θα ακολουθήσει εν
κινήσει. Η Mercedes έχει επιμεληθεί ανάλογα και το κλίμα στο
ευρύχωρο και πολυτελές από κάθε άποψη εσωτερικό, οπότε η πολεμική
αίσθηση δένει ιδανικά με τα στοιχεία πολυτέλειας μιας φορτωμένης με
εξοπλισμό E-Class.
Στο πρώτο ξύπνημα του V8 τα αυτιά συντονίζονται με το οπτικό
κριτήριο και η σπορ διάθεση αναβαίνει σε ρυθμό dt! Σε χαμηλές
ταχύτητες, οι ρυθμίσεις Comfort και η φιλοσοφία Mercedes,
επικεντρώνονται στην άνεση του οδηγού και των επιβατών,
εκπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο, την έννοια της καθημερινής
μετακίνησης. Θωρακισμένη από τα ηλεκτρονικά της η E63 AMG
επιταχύνει με μανία στον αυτοκινητόδρομο και αναζητά την ανοχή σου,
μόνον σε ότι αφορά το θέμα της κατανάλωσης. Αν όμως επιθυμείς να
ζήσεις σωστά την εμπειρία που υπόσχεται, η επιλογή Sport+ στο
κιβώτιο και το ανάλογο Sport Handling set-up του ESP βάζουν γερά
θεμέλια για έκκριση αδρεναλίνης. Δύναμη παντού με συμπαραγωγό ένα
κιβώτιο, που λειτουργεί ομαλά και εμφανίζει μονάχα μια υστέρηση
όταν ο δείκτης του στροφομέτρου ανέβει ψηλά στην αναζήτηση του
κόφτη. H ακατάπαυστη παροχή δύναμης μέχρι τις 6500 rpm του μοναδικά
προπονημένου V8, «κεντρίζει» με πειθώ τον πίσω άξονα στη δικίνητη
εκδοχή, ακόμα και με σοβαρές ταχύτητες στους σκονισμένους και
νωπούς επαρχιακούς δρόμους γύρω από τη Βαρκελώνη. Οι ρυθμίσεις της
ανάρτησης ανταποκρίνονται ιδανικά, ενώ μεστή πληροφόρηση έρχεται
από το τιμόνι, ειδικά όταν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο το απαιτούν.
Σίγουρα η έννοια του υφιστάμενου βάρους, δεν σβήνεται από το μυαλό
του επίμονου για διασκέδαση οδηγού –ειδικά σε «σφιχτό» περιβάλλον-
αλλά σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα ενθουσιάζει αφάνταστα. Απόλυτη
συνέπεια και από τα φρένα, που μοιράζουν εμπιστοσύνη και δίνουν
θάρρος σε αυτόν που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα
ταλέντα της E63 AMG.
|
E 63 AMG
Saloon |
E 63 AMG 4MATIC
Saloon/Estate |
E 63 AMG S 4MATIC
Saloon/Estate |
Κυβισμός |
5461 cc |
5461 cc |
5461 cc |
Ιπποδύναμη |
410 kW (557 hp) at 5500 rpm |
410 kW (557 hp) at 5500 rpm |
430 kW (585 hp) at 5500 rpm |
Μέγιστη Ροπή |
720 Nm at 1750-5250 rpm |
720 Nm at 1750-5250 rpm |
800 Nm at 1750-5000 rpm |
Μέση
κατανάλωση |
9.8 l/100 km |
10.3 (10.5) l/100 km |
10.3 (10.5) l/100 km |
Εκπομπές CO2 |
230 g/km |
242 (246) g/km |
242 (246) g/km |
Επιτάχυνση 0-100 km/h |
4.2 s |
3.7 (3.8) s |
3.6 (3.7) s |
Τελική ταχύτητα |
250 km/h* |
250 km/h* |
250 km/h* |
συμπέρασμα
Εντυπωσιακή παντού, η E63 AMG προτάσσει «επίθεση» σε όλα τα μέτωπα. Ο ακμαίος V8 biturbo κινητήρας και η αμέριστη φροντίδα του τμήματος AMG σε όλες τις εκφάνσεις του αυτοκινήτου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό σύνολο. Εμφανής ο business χαρακτήρας, ο οποίος συνδυάζεται άριστα με τη δίψα για πισωκίνητο πρωταθλητισμό, σε ένα σύνολο που μοιάζει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Οι τετρακίνητες εκδόσεις, παίζουν ιδανικά το ρόλο τους, συμπληρώνοντας εύστοχα τις σημερινές απαιτήσεις που έχει το κοινό της AMG. Δυστυχώς η ξεχωριστή γεύση AMG, έχει το κόστος της, όποτε και η τιμή ανεβαίνει στα ύψη, βάζοντας το εντυπωσιακό αποτέλεσμα δουλειάς στη λίστα των επιλογών λίγων και τυχερών