Opel Adam 1.4
Κάτι παραπάνω από lifestyle, κάτι παραπάνω από αυτοκίνητο της κατηγορίας mini
- -
- -
με μια ματιά
Η ανατρεπτική mini πρόταση της Opel προσφέρει ένα μικρό που συμπεριφέρεται σαν μεγάλο, αίγλη, σχεδιαστική φρεσκάδα και σύγχρονη τεχνολογία που αναγνωρίζεται από τους απαιτητικούς της νέας γενιάς.
Με το Adam, η δημιουργικότητα της Opel απογειώνεται. Χρειαζόταν μια τονωτική ένεση, μια κίνηση που θα χτυπούσε την πόρτα φρέσκου πελατολογίου και όχι απαραίτητα των παραδοσιακών φίλων της. Στην πράξη η Opel με το Adam μπουκάρει στην ανεξάρτητη κατηγορία αυτοκινήτων fashion & lifestyle, όσο και αν ουσιαστικά αποτελεί μέλος της mini. Καλά καταλάβατε εκεί που κάνει πάρτι το Fiat 500 με την χαριτωμένη ρετρό εικόνα του. Για το Adam που δεν ακολουθεί τον δρόμο της αναβίωσης, ο τρόπος έκφρασης προκύπτει με έντονο lifestyle, τεχνολογικά gadgets και όλα όσα αναζητά η δραστήρια νέα γενιά.
Μυώδες και εκλυστικό
Με τις compact αλλά και μυώδης διαστάσεις του, τα νεύρα που τρέχουν στις πλευρές του, τις 17άρες που γεμίζουν τους θόλους και τα σχεδιαστικά παιχνίδια συνολικά στο αμάξωμα, το 3θυρο μίνι της Opel των 3.7 μέτρων έχει πολύ λεπτομέρεια για να κερδίσει τα εύσημα. Ομοίως στο εσωτερικό απλότητα και δημιουργικότητα συνυπάρχουν. Οι διχρωμίες δημιουργούν ένα χαρούμενο περιβάλλον ενώ σχεδιαστικά η Opel απέφυγε την φλυαρία της κονσόλας και επικεντρώθηκε στο δυναμικό, ποιοτικό και εργονομικό στιλ που φτιάχνει την διάθεση και την καθημερινότητα. Με το IntelliLink μάλιστα που κοστολογείται φτηνά για τις υπηρεσίες που προσφέρει το Adam αποκτά το διαβατήριο εισόδου στον ψηφιακό κόσμο επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μια και συνεργάζεται με όλα τα smartphone, iPhone και Android, δημιουργώντας διαδραστικότητα (π.χ. Bluetooth και προαιρετικές εφαρμογές όπως το σύστημα πλοήγησης BringGo) που σαφώς θα εκτιμήσει η νέα γενιά αγοραστών. Ο πίνακας οργάνων είναι χάρμα οφθαλμών και πληροφοριών με τα χωστά, στρογγυλά και χρωμιωμένα «ρολόγια» και την ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους. Ο εξοπλισμός προσφέρει στάνταρ παραπάνω από τις συνηθισμένες ανέσεις που συναντά κανείς στις προτάσεις του ανταγωνισμού, ενώ στον προαιρετικό συναντά κανείς στοιχεία από ανώτερες κατηγορίες, όπως τη νέα γενιά Park Assist, Side Blind Sport Alert σύστημα προειδοποίησης για τυφλές γωνίες, το ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix2, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, CITY mode που μεταβάλει την υποβοήθηση στο τιμόνι για εύκολο παρκάρισμα, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, κ.ά. Χωροταξικά οι εμπρός δεν έχουν λόγους για παράπονα, απολαμβάνοντας την φαρδιά καμπίνα και την εργονομική εικόνα του εσωτερικού. Με δεδομένο το μικρό μεταξόνιο των 2.311 mm η κατάσταση πίσω από τα μπροστινά καθίσματα δεν προσφέρει παρόμοια πληθωρική αίσθηση και οι δυο πίσω θα βολευτούν σύμφωνα με τα δεδομένα της κατηγορίας με υποχωρήσεις για τον χώρο σε κεφάλι και γόνατα. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών δεν προσφέρεται για εντυπωσιακά σχόλια, αρκεί σαφώς για τις καθημερινές ανάγκες, όμως τα 170 λίτρα δεν προσφέρονται για μπαγκάζια τετραμελούς παρέας του Σαββατοκύριακου.
Adam news
Πίσω από το τιμόνι νιώθεις ευχάριστα και ως αίσθηση θυμίζει αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας. Από την άλλη δεν ακολουθεί το υπερτροφοδοτούμενο πνεύμα της εποχής και κάτω από το καπό, στο αυτοκίνητο δοκιμής, συναντάμε τον ατμοσφαιρικό 1.4 των 100 ίππων και 130 Nm ροπής. Εκ των πραγμάτων δεν περιμένεις πληθωρικές επιταχύνσεις, όμως το πυκνότερο 5άρι κιβώτιο προσφέρει ζωηρή πραγματικότητα στις επιταχύνσεις του Adam που δεν περιορίζεται μόνο στον τρόπο απόδοσης, αλλά και όταν κρίνεις την συμπεριφορά του. Με τους ακροβολισμένους τροχούς, τα 215/45R17, το στιβαρό αμάξωμα και την σφιχτή του σπορ ανάρτηση, το μικρό Opel προσφέρει όμορφες οδηγικές στιγμές και ανεβάζει την εμπιστοσύνη σου να επιτεθείς στις στροφές. Φυσικά δεν πρεσβεύει ξεκάθαρα σπορ προσανατολισμό, είναι όμως καλοστημένο και αφήνει υποσχέσεις με τον επικοινωνιακό βαθμό να είναι σε καλό επίπεδο τόσο όσον αφορά το τιμόνι όσο από φρένα και συμπεριφορά ανάρτησης. Παράλληλα το ESP καραδοκεί στην τάση της ουράς για ανεξαρτητοποίηση και η ασφάλεια παραμένει σε υψηλό επίπεδο, χωρίς ταυτόχρονα να πετσοκόβει την απόλαυση. Από την άλλη η σφιχτή φιλοσοφία ανάρτησης και το χαμηλό προφίλ ελαστικών δεν είναι ότι καλύτερο στους κακοστρωμένους δρόμους της Ελλάδας, τουλάχιστον όμως απουσιάζουν οι ανατριχιαστικοί θόρυβοι, ως δείγμα ποιοτικής λειτουργίας και στιβαρότητας. Η άνεση μπορεί να κυμαίνεται στον μέσο όρο, όμως η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική για την κατηγορία. Οι επιδόσεις μπορεί να μην είναι πρώτο όνομα στην μαρκίζα, αλλά τα 11,5’’ για το 0-100 km/h και τα 185 km/h τελικής ταχύτητας ικανοποιούν όσους τις κυνηγάνε. Τότε βέβαια πρέπει να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους ότι η μέση κατανάλωση παύει να χαρακτηρίζεται από τις κολακευτικές τιμές των 5,5 με 6,5 lt/100 km και ανηφορίζουν προς το δεκάρικο. Σπανιότερο μεν το φαινόμενο γιατί η ελαστικότητα του κινητήρα και η πυκνότερη κλιμάκωση προσφέρει ζωηρή διάθεση από τις στιγμές του ρελαντί, όμως το ακατέργαστο οδηγικό στιλ ή η διάθεση για το παραπάνω που υποστηρίζει πλαίσιο και ανάρτηση επηρεάζουν την κατανάλωση. Συνοπτικά το Adam πείθει τόσο τους εν δύναμη αγοραστές της κατηγορίας όσο και τους αυστηρούς που προέρχονται από ανώτερες κατηγορίες και αυτό είναι ιδιαίτερα κολακευτικό για το νέο εγχείρημα της Opel στην mini κατηγορία.
με τη ματιά του Τσιγκρή
Οι σχεδιαστικές του λεπτομέρειες δεν θα αφήσουν το βλέμμα ανικανοποίητο, η ποιότητα είναι εφάμιλλη των μεγάλων σύγχρονων Opel και το εξοπλιστικό πρόγραμμα πορεύεται στο σκεπτικό «έμπνευση, όρεξη και λεφτά να’χεις». Στο Adam η εξατομίκευση περνάει σε άλλη διάσταση και ουσιαστικά σου προσφέρει τον ουρανό με τ’άστρα. Μεταφορικά και κυριολεκτικά. Το θετικό είναι ότι δεν στρογγυλοκάθεται μόνο στην lifestyle εικόνα του, αλλά με συμπεριφορά μεγάλου και με αίσθηση που σε πείθει να επιτεθείς σε απαιτητικές διαδρομές το Adam προσφέρει παραπάνω από ένα στιλάτο αυτοκίνητο για κοσμικές εμφανίσεις αστικού βίου. Επικοινωνιακό και ευχάριστο μπορεί να μην διαθέτει ακόμα κινητήρες για αντικείμενο συζήτησης, όμως οσονούπω θα φωλιάσει στα σωθικά του ο μικρός υπερτροφοδοτούμενος που έχει στα σκαριά ή Opel όπως και το νέο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο με την σειριακή λειτουργία.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Εξατομίκευση
- Εργονομία
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
ξυνά
- Χώροι
- Κατανάλωση
- Τιμή
go shopping
Η πολυσυζητημένη εξατομίκευση περιλαμβάνει 142.880 συνδυασμούς (61.232 για το εξωτερικό και 81.648 για το εσωτερικό) που είναι ανέφικτο να αναλύσεις. Για να έχετε μια ιδέα μπορείτε να επιλεξετε μέσα από 12 αποχρώσεις αμαξώματος, 3 χρώματα για την οροφή, 4 αποχρώσεις εσωτερικού, 6 επενδύσεις οροφής με 3 τυπωμένα σχήματα και 1 με led έναστρου ουρανού, 15 σχέδια καθισμάτων, 19 σετ διακοσμητικών ενθέτων, 8 φωτισμούς για την καμπίνα, 31 σχέδια ζαντών και 6 αποχρώσεις κουμπωτών ενθέτων για αυτούς, 12 διαφορετικά σχέδια για το κλειδί... και πάει λέγοντας! Σταγόνα στον ωκεανό τα όσα αναφέρθηκαν, όμως και χωρίς αυτά, το Adam γεμίζει ευχάριστα την ματιά σου και στις τρεις «διαθέσεις» εξοπλισμού (Jam, Glam, Slam) που υπάρχουν. Ο εξοπλισμός υποστηρίζει τον χαρακτηρισμό premium με gadgets όπως το σύστημα ενημέρωσης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας intelliLink αλλά και με πλήρες πακέτο ασφάλειας και ανέσεων (6 αερόσακοι, ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, cruise control, ESP και Start&Stop) από τις βασικές εκδόσεις.
συμπέρασμα
Θεωρητικά το Adam διαθέτει παραπάνω απ’ όσα φαντάζεται ο μελλοντικός του αγοραστής. Διαθέτει όλα τα εφόδια για μια καλή πορεία απέναντι σε υπολογίσιμο και καταξιωμένο ανταγωνισμό. Χωρίς να ακολουθεί μονοπάτια αναβίωσης και χωρίς να προσφέρει το μίνιμουμ για να ενταχτεί σε μια νεανική κατηγορία, το μικρό της Opel αποδεικνύεται πολύ μεγάλο σε δυνατότητες κυρίως σε θέματα στιβαρότητας, ποιοτικής συμπεριφοράς και δυναμικών χαρακτηριστικών απόδοσης. Τα σύγχρονα gadget, η εξατομίκευση και η αισιόδοξη διάθεση προσφέρονται πλουσιοπάροχα και πρακτικά, όσο και αν υποστηρίζεται από τον εξοπλισμό του, η τιμή είναι ο μόνος ανασταλτικός παράγοντας για να φρενάρει τον ενδιαφερόμενο.