- ALFA ROMEO
- 147 5d (2005)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2001 και ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της ιταλικής φίρμας η 147 συνεχίζει να σαγηνεύει οδηγούς και απλούς παρατηρητές, ακόμη και σήμερα, εννέα ολόκληρα χρόνια μετά από την έναρξη της παραγωγής της.
Με δυνατό χαρτί το ταμπεραμέντο της και βέβαια την διαφορετικότητά της, δεν λέει να ξεκολλήσει από την λίστα των προτιμήσεων του premium αγοραστικού κοινού και αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα για την 147. Είναι αλήθεια όμως, ότι είναι πλέον εμφανής η ηλικία της, ειδικά σε ότι αφορά θέματα εξοπλισμού, ασφάλειας και τεχνολογίας.
Σχεδίαση-Χώροι
Το σχέδιο της 147 παραμένει εντυπωσιακό, νοσταλγικό και με σοβαρές λεπτομέρειες, ενώ στο εσωτερικό της, το σπορ στοιχείο και βέβαια η ιταλική φιλοσοφία υπάρχουν σε πολύ έντονο βαθμό. Τα υλικά είναι πάρα πολύ καλά και οι καμπύλες τους γεμίζουν ευχάριστα το οπτικό πεδίο, αλλά οι χώροι δεν είναι αντάξιοι της κλάσης της για το πίσω κάθισμα.
Για να δημιουργηθεί αυτή η... τόσο εντυπωσιακή γραμμή του μικρομεσαίου αμαξώματος, οι πίσω επιβάτες δεν έχουν πολύ χώρο για το κεφάλι τους, ενώ ο χώρος αποσκευών αν και φυσιολογικός σε όγκο (292 λίτρα) έχει στενό και παράλληλα στενό άνοιγμα.
Είναι προφανές λοιπόν πως η 147 δεν είναι και το πλέον ιδανικό αυτοκίνητο για αυτόν που έχει μία απαιτητική οικογένεια, αλλά για αυτόν που νιώθει πιο σπορ τύπος. Το εκφράζει άλλωστε με την εμφάνισή της και τις μικρές λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τις κρυφές πίσω χειρολαβές.
Τεχνολογία
Στον τομέα των τεχνολογικών εφαρμογών η 147 δεν έχει να επιδείξει κάτι το εντελώς πρωτοποριακό. Ο κινητήρας δεν είναι ότι πιο φρέσκο σε εφαρμογές (αν και διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και δύο μπουζί ανά κύλινδρο) και δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη ποικιλία σε επιλογές ψυχαγωγίας.
Διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις ωστόσο, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης DSC πακέτο με το ABS και το Traction Control, καθώς και ένα πολύ καλό ηχοσύστημα με την υπογραφή της Bose (προαιρετικά), όπως βέβαια και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες ενός σύγχρονου premium αυτοκινήτου, όπως ο διζωνικός κλιματισμός και ο υπολογιστής ταξιδιού.
Στο δρόμο
Ακόμη εντυπωσιακότερη από την εμφάνιση, είναι η οδική συμπεριφορά της 147. Πολλοί μάλιστα είναι εκείνοι που την χαρακτηρίζουν σαν την τελευταία γνήσια Alfa Romeo, κάνοντας έτσι πιο έντονο το στοιχείο αυτό του χαρακτήρα της. Από εσένα λοιπόν, το μικρομεσαίο της Alfa δεν θέλει πολλά-πολλά.
Μόνο εμπιστοσύνη στο στήσιμο της ανάρτησης και βέβαια λίγο θάρρος. Από κει και έπειτα η ψαγμένη συνδεσμολογία με τα γόνατα McPherson του πίσω άξονα, ρυθμίζει σχεδόν από μόνη της μέσα στην στροφή και οι αντιδράσεις της παραμένουν άκρως ουδέτερες, αλλά με μία πιο σπορ λογική.
Αν είσαι από αυτούς που διψούν για οδήγηση η 147 δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει. Εντούτοις, θα σε γεμίσει με αίσθηση από το τιμόνι της (με τις 2,2 στροφές από άκρη σε άκρη), το οποίο και είναι ιδιαίτερα κοφτερό -έως και υπερευαίσθητο μπορείς να το χαρακτηρίσεις λόγω μικρής έλλειψης βάρους-, αλλά και με τον νοσταλγικά οξύ ήχο του 16βάλβιδου μοτέρ μετά τις 5.000 rpm. Άλλωστε από αυτές τις στροφές έως και τον κόφτη των 7.000 rpm ο 1.600άρης Twin Spark των 120 ίππων δίνει τον καλύτερο του εαυτό.
Ακόμη και στο πιο ήρεμο ταξίδι η ανάρτηση της 147 λειτουργεί σωστά και προσφέρει ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης, ενώ αν ο κινητήρας δεν πιέζεται η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα.
Συμπέρασμα
Η 147 ανέκαθεν αποτελούσε μία από τις πιο... διαφορετικές λύσεις σε ότι αφορά την μικρομεσαία κατηγορία και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής της. Δεν είναι από τα αυτοκίνητα εκείνα που θα κονταροχτυπηθούν με τον mainstream ανταγωνισμό για μία θέση στο μυαλό του μέσου οικογενειάρχη, αλλά απευθύνεται σε έναν άλλο κύκλο.
Θα πρέπει λοιπόν, να την κοιτάξουν σοβαρά οι άνθρωποι που προτιμούν περισσότερο να συμμετέχουν στην διαδικασία της οδήγησης και δεν ενδιαφέρονται και τόσο για τις high-tech λύσεις και τους τεράστιους χώρους.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 0%, δόσεις: 72, επιτόκιο: 5.5%
Δοκιμές

Δοκιμή Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 eDCT 136 PS: Πόσο Alfa είναι;
Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Alfa Romeo είναι SUV και κουβαλά ένα βαρύ φορτίο στις πλάτες του. Καλείται, να επαναφέρει την ιταλική φίρμα στο δρόμο των επιτυχιών. Μπορεί;

Δοκιμή Alfa Romeo Junior Elettrica: It’s alive!
Ηλεκτρικό compact SUV, με το σήμα της Alfa Romeo. Δεν πρόκειται για αστείο, αλλά για τη νέα Junior που φιλοδοξεί να φέρει μέρος του DNA της μάρκας στην πιο mainstream κατηγορία της αγοράς.

Δοκιμή Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid: Όταν μιλάει το συναίσθημα
Η πρώτη plug-in Alfa Romeo στην ιστορία, μας συστήνεται σήμερα ως η ισχυρότερη Tonale.

Δοκιμή Alfa Romeo Giulia Competizione 2.0T Q4 280 PS: Couple goals
Οι ρομαντικοί που ψάχνουν οδηγοκεντρικό sedan 280 ίππων με πανέμορφη εμφάνιση και προσωπικότητα που σπανίζει στις μέρες μας, αγοράζουν Alfa Romeo Giulia και την… παντρεύονται.

Δοκιμή Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4: Timeless beauty
Το σαγηνευτικό μεγάλο SUV της Alfa είναι αδύνατο να χάσει την διαχρονικότητα του, κλέβοντας καρδιές με το design αλλά και τον κορυφαία του οδική συμπεριφορά, με την ανανεωμένη τετρακίνητη έκδοση πετρελαίου να μην αποτελεί εξαίρεση.

Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 160 PS: Χάρμα οφθαλμών
Κάλλιστα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως οι Alfa δημιουργήθηκαν για να σαγηνεύουν και η μπλε Tonale των 160 ίππων συνδυάζει υψηλή αισθητική και αποδοτικότητα.

Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 MHEV 130 PS: Πραγματική Alfa σε σώμα SUV
Κάποτε, αγόραζες Alfa Romeo με βάση το συναίσθημα. Σήμερα, η νέα Tonale σερβίρει με τόσο ολοκληρωμένο τρόπο την ουσία και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα μιας Alfa, που καταλήγει να γίνεται… απόφαση μυαλού.
