- AUDI
- RSQ8 (2020)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία γιορτάζει φέτος 25 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου μοντέλου της οικογένειας RS. Από την εποχή του κλασσικού πλέον RS2, έχουν προκύψει μία σειρά από εκδόσεις που απευθύνονται σε ένα σαφώς πιο σκληροπυρηνικό κοινό. Σε αυτό το πνεύμα η Audi παρουσίασε στην έκθεση του Λος Άντζελες το RS Q8, το οποίο και είναι το ισχυρότερο SUV στην ιστορία της γερμανικής εταιρίας. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι το εντυπωσιακό Audi κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ γύρου για SUV στην «Πράσινη Κόλαση» του Νίρμπουργκρίνγκ, γυρνώντας στο 7:42!
Ξεκινώντας από την αισθητική του αμαξώματος, είναι φανερές οι παρεμβάσεις του τμήματος RS. Τα κοινά σημεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς είναι εμφανή και εντοπίζονται στη χαρακτηριστική σκουρόχρωμη μάσκα, τον εμπρός προφυλακτήρα με τις μεγάλες εισαγωγές και τους παραδοσιακά «πρησμένους» θόλους. Φυσικά διατίθεται με σαφώς μεγαλύτερους τροχούς, που μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 23 ίντσες, την ώρα που επανασχεδιασμένη είναι η πίσω αεροτομή.
Η καρδιά του νέου RS Q8 είναι ο 4λιτρος οκτακύλινδρος κινητήρας που εφοδιάζει τα RS7 Sportback και RS6 Avant, απόδοσης 600 ίππων και 800 Nm ροπής! Τα νούμερα μοιάζουν, και είναι εξωφρενικά, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ., αλλά στην έκδοση με τα κεραμικά φρένα μπορεί να φτάσει και έως τα 305 χλμ. ανά ώρα!
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 8κύλινδρο σύνολο συνδυάζεται και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, αλλά και με τεχνολογία αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων, όπως και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση ή όταν κινείται σε ταχύτητες μεταξύ 55 και 160 χλμ./ώρα.
Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων Steptronic. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η ροπή κατανέμεται σε ποσοστό 40:60 εμπρός/πίσω, αλλά ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος μπορεί να μοιραστεί έως 75% μπροστά ή μέχρι 85% πίσω, μέσω συστήματος torque vectoring. Στον επιπλέον εξοπλισμό, συναντάμε και το σπορ διαφορικό Quattro Sport Differential. Εφοδιάζεται με την σπορ αερανάρτηση που έχει εξελίξει το τμήμα RS, με το ύψος του αμαξώματος να μπορεί να αυξηθεί έως και 90 χλστ. Παράλληλα, διαθέτει και το γνωστό σύστημα EAWS, το οποίο ελέγχει ηλεκτρομαγνητικά τις αντιστρεπτικές. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και το σύστημα τετραδιεύθυνσης! Στις χαμηλές ταχύτητες επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίψουν έως πέντε μοίρες αντίθετα από τους εμπρός, ενώ στις υψηλές ακολουθούν την πορεία των μπροστά τροχών μέχρι 1,5 μοίρα βελτιώνοντας την σταθερότητα.
Δεν πρόκειται απλά για μία αναβαθμισμένη κατασκευή, αλλά για μία πολεμική μηχανή με το μανδύα ενός πολυτελούς SUV.