Τιμές - Εκδόσεις

ΈκδοσηΤιμήΤιμή σε προσφοράΙσχύς
(PS)
Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)
Μέση κατανάλωση
(lt/100km)
Εκπομπές CO2
(gr/km)
Βάρος
(kg)
1.4 ΧΤ15.150 € 9014,26,41531.180
1.4 VTR Plus16.715 € 9014,26,41531.180
1.4 VTRS17.530 € 9014,26,41531.180
1.6 120 VTR Plus18.340 € 12011,46,71591.220
1.6 120 VTRS19.060 € 12011,46,71591.220
1.6 120 VTS20.450 € 12011,46,71591.220
1.6 150 VTRS20.805 € 1509,26,91641.275
1.6 150 VTS21.820 € 1509,26,91641.275
Τιμή από 15.150 €
ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΕΚΔΟΣΗ
GOCAR1.6 150
Euro NCAP

Ταυτότητα

Με πιο ελκυστική εμφάνιση, τούρμπο κινητήρα 150 ίππων και πιο δυναμική οδική συμπεριφορά,  το C4 είναι πιο πλήρες από ποτέ.

Το C4 είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της γαλλικής μάρκας, με περίπου 1 εκατ. παγκοσμίως, στα πέντε χρόνια παρουσίας του. Το 2004, οπότε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ξεχώρισε για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του. Η ανανέωση του μετά από τέσσερα χρόνια κρίθηκε επιβεβλημένη, τόσο αισθητικά, όσο και μηχανικά. Εφοδιάζεται με δύο κινητήρες 1,6 λίτρου του ομίλου PSA, που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW, προσφέροντας ισχύ και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.


Σχεδίαση-Χώροι

Τo γαλλικό μοντέλο διατίθεται ως hatchback, ως coupe και ως sedan με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι αισθητές. Η πεντάθυρη έκδοση, δηλαδή η hatchback έχει πιο ωοειδές σχήμα ειδικά από την μεσαία κολόνα και πίσω, με το πίσω παρμπρίζ να είναι μεγαλύτερο και πιο πρακτικό. Αντίθετα, το τρίθυρο έχει πιο σπορτίφ χαρακτήρα που τονίζεται από τις έντονες γωνίες τις οροφής πίσω και τα διάφανα φώτα. Το εμπρός τμήμα είναι ίδιο και στις δύο εκδόσεις, υιοθετώντας πολλά στοιχεία από το C5. Ο προφυλακτήρας με την μεγάλη εισαγωγή αέρα και τα νεύρα που διατρέχουν την επιφάνεια του καπό, προσδίδουν μεγαλύτερη δυναμική στο αυτοκίνητο και στιλ. Το μήκος του hatchback είναι ελαφρώς μικρότερο με 4.275 mm, έναντι 4.288 mm του coupe, με το πλάτος και το ύψος παρά το διαφορετικό σχεδιασμό να μην διαφέρουν. Η έκδοση sedan διαθέτει πιο συντηριτικό σχεδιαστικό προφίλ, με τον τρίτο όγκο να δεσπόζει στο πίσω μέρος.

Στο εσωτερικό, ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό με το αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο και οι πιο μοντέρνες επενδύσεις των καθισμάτων. Το τιμόνι διαθέτει πλήθος χειριστηρίων και η κεντρική κονσόλα παρότι, υπολείπεται σε αισθητική, είναι λειτουργική. Η ποιότητα βρίσκεται σε καλά επίπεδα, χάρη στα μαλακά πλαστικά με την συναρμογή να είναι ικανοποιητική. Οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν θα εντυπωσιάσουν, ωστόσο είναι επαρκείς. Η εργονομία είναι μέτρια, λόγω των πολλών χειριστηρίων.

Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, οι χρωμιωμένες επιφάνειες στην κονσόλα και τις πόρτες, δίνουν σπορτίφ χροιά, όπως και τα αλουμινένια πεντάλ. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, με το κάθισμα να είναι άνετο και με καλή στήριξη, ενώ ρυθμίζεται πλήρως, όπως και το τιμόνι. Δύο επιβάτες κάθονται αναπαυτικά, χωρίς να προβληματίζονται για τα κεφάλια και τα πόδια τους, ωστόσο στην τρίθυρη έκδοση οι πιο ψηλοί θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις, αφού η οροφή είναι πιο κυρτή. Ο χώρος αποσκευών στην πεντάθυρη έκδοση έχει όγκο 320 λίτρων, που φθάνει στα 1.023 με την αναδίπλωση των καθισμάτων και στην τρίθυρη κυμαίνεται από 314 έως 1.083 λίτρα. Στην sedan εκδοχή ο χώρος αποσκευών είναι 515 lt.

Τεχνολογία

Εκτός από το γνωστό μηχανικό σύνολο του 1,4 λίτρου με τους 90 ίππους, το C4 τροφοδοτείται με δύο κινητήρες 1,6 λίτρου, που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW. Το 16βάλβιδο σύνολο τεχνολογίας  Vti αποδίδει 120 ίππους στις 6.000rpm και έχει μέγιστη ροπή 160Nm στις 4.250rpm. Προσφέρει καλές επιδόσεις και κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1.270 κιλών και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, είτε προαιρετικά με τετρατάχυτο αυτόματο. Η κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,7lt/100km.

O υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας THP, έχει απόδοση 150 ίππους στις 5.800 rpm και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 rpm. Συνδυάζεται με κιβώτιο έξι σχέσεων και είναι ιδιαίτερα ελαστικός, έχοντας δύναμη από τις χαμηλές στροφές. Παρότι turbo δεν εμφανίζει ξεσπάσματα και είναι γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών, με το κιβώτιο να βοηθά σημαντικά, λόγω της κοντής κλιμάκωσης των σχέσεων. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, με μόλις 6,9lt/100km. Η έκδοση hatchback προσφέρεται και με έναν 1.6 λίτρων HDi κινητήρα diesel 110 ίππων.

Στην sedan εκδοχή την κίνηση αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας της PSA 1.6 λίτρων με τους 110 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Στο δρόμο

Τo C4 χαρακτηρίζεται από τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες. Η ανάρτηση έχει καλή απόσβεση μην επιτρέποντας στους κραδασμούς να περνούν στην καμπίνα, ενώ παράλληλα βοηθά και στην σταθερότητα του αυτοκινήτου στις ευθείες. Το τιμόνι παρότι έχει μεγάλη στεφάνη, έχει καλή αίσθηση και βαραίνει στις υψηλές ταχύτητες, ωστόσο η πληροφόρηση του υπολείπεται σε πιο απαιτητικές διαδρομές.

Το coupe εμφανίζεται πιο σπορτίφ, λόγω και την πιο αεροδυναμικής σχεδίασης του, ειδικά στην έκδοση με τους 150 ίππους. Ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς η σταθερότητα παραμένει κορυφαία, με το καλό σε κλιμάκωση κιβώτιο να βοηθά τις σβέλτες μετακινήσεις, σε δρόμο με στροφές. Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή, περιορίζοντας την κλίση του αμαξώματος, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί την ισχύ του κινητήρα.

Συμπέρασμα

Το C4 ήταν ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα, ωστόσο φαινόταν ότι κάτι του έλειπε. Με την βοήθεια της BMW διαθέτει πλέον έναν δυνατό κινητήρα, που προβάλλει την οδική συμπεριφορά και συνδυάζεται πολύ καλά με το στιβαρό πλαίσιο, χαρίζοντας πολύ καλές επιδόσεις. Η έκδοση Coupe έχει πιο σπορτίφ χαρακτήρα, τόσο αισθητικά, όσο και στο δρόμο, με την hatchback να προβάλει ένα πιο κομψό και διακριτικό ύφος.


Φωτό - Video 1 Φωτογραφίες

Χρηματοδότηση

• Χρηματοδοτικός οργανισμός: Εμπορική Creditcom

• Προκαταβολή: 0%, Δόσεις:72, Επιτόκιο: 6,10%

• Μετρητά: 300€

• Greenbonus Απόσυρσης: 2500€

Δοκιμές

Δοκιμή Citroen C5 X Plug-in Hybrid 225 PS: Special one

Δοκιμή Citroen C5 X Plug-in Hybrid 225 PS: Special one

H νέα ναυαρχίδα της Citroen δεν ακολουθεί τα τετριμμένα, ξεχωρίζοντας με τη διαφορετικότητα της, αλλά και με στοιχεία που παραδοσιακά διακρίνουν το χαρακτήρα των μοντέλων του γαλλικού εργοστασίου.