- FIAT
- TIPO 5D (2017)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Το όνομα Tipo επέστρεψε το 2016 στη γειτονιά των μικρομεσαίων, αρχικά ως sedan και έπειτα ως 5-θυρο και Station Wagon. Η προσέγγιση είναι περισσότερο “value for money”, με έμφαση στην προσιτή τιμή, τον πλούσιο εξοπλισμό και τη μεγάλη ευρυχωρία. Για την εξέλιξή του εργάστηκαν πάνω από 2.000 άτομα για περίπου τρία χρόνια, με το αποτέλεσμα να είναι ένα όμορφο και λειτουργικό αυτοκίνητο που συνδυάζει εντυπωσιακό χώρο αποσκευών και κόμπακτ διαστάσεις. . Άξια ειδικής μνείας είναι η κορυφαία αεροδυναμική του αυτοκινήτου με συντελεστή 0.29cx. Η γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης και diesel, ενώ η ανάρτηση ακολουθεί τη γνωστή συνταγή με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
infotainment Uconnect
Πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό του νέου Tipo έχει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect με τρεις διαφορετικές εκδόσεις,: Uconnect Radio, Uconnect 5” και Uconnect Nav. Η πρώτη έκδοση περιλαμβάνει οθόνη LCD 3”, ραδιόφωνο AM/FM, ενώ έχει δυνατότητα σύνδεσης με μια μεγάλη γκάμα από συσκευές πολυμέσων, όπως media player, iPod, iPhone, smartphone μέσω θύρας USB port και υποδοχής Aux-in. Η δεύτερη έκδοση Uconnect 5” περιλαμβάνει και δυνατότητες Bluetooth, φωνητικών εντολών, ενώ η έκδοση Uconnect Nav διαθέτει εξελιγμένο σύστημα 3D πλοήγησης TomTom, με τρισδιάστατους χάρτες, φωνητικές εντολές.
Ασφάλεια
Το νέο Tipo πλαισιώνεται από αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία βοηθούν τον οδηγό να διατηρήσει την ευστάθεια του αυτοκινήτου. Κυρίαρχο είναι το εξελιγμένο σύστημα ESC, που περιλαμβάνει υποσυστήματα όπως:
ASR (Anti Slip Regulation): το σύστημα βελτιστοποιεί την πρόσφυση, ελέγχοντας τα φρένα και τον κινητήρα, διευκολύνοντας την οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες.
Panic Brake Assist (PBA): σε περίπτωση φρεναρίσματος ανάγκης, το σύστημα εφαρμόζει μέγιστη ισχύ στα φρένα, επιτυγχάνοντας τη μικρότερη δυνατή απόσταση ακινητοποίησης.
Trailer Sway Control (TSC): το σύστημα μειώνει την ταλάντωση του τρέιλερ βελτιώνοντας τον έλεγχο του ρυμουλκούμενου φορτίου. Παρακολουθεί την πορεία του αυτοκινήτου και εφαρμόζει εναλλασσόμενη πίεση στα φρένα για να μειώσει την ταχύτητά του και να ισορροπήσει την ταλάντευση του τρέιλερ, σε περίπτωση που αυξηθεί η πίεση σε κάποιον από τους εμπρός τροχούς.
Hill Start Assist (HSA): το σύστημα κρατάει ενεργοποιημένα τα φρένα για περίπου 2” υποβοηθώντας το ξεκίνημα σε ανηφόρα, χωρίς να χρειάζεται να πατήσει φρένο ο οδηγός ή να χρησιμοποιήσει το χειρόφρενο.
MSR (Motor Schleppmoment Regelung): σε περίπτωση απότομου κατεβάσματος ταχύτητας σε συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης, η λειτουργία MSR επεμβαίνει αποκαθιστώντας τη ροπή του κινητήρα και αποτρέποντας το μπλοκάρισμα και την ολίσθηση των τροχών.
Electronic Rollover Mitigation (ERM): η λειτουργία αυτή επεμβαίνει όταν ένας τροχός σηκώνεται από το έδαφος. Σε εξαιρετικά δυναμικές συνθήκες οδήγησης, το ERM βοηθά στην αποκατάσταση της ευστάθειας και την επανάκτηση του ελέγχου του αυτοκινήτου.
Traction Control System (TCS): το σύστημα αυτό μειώνει τις πιθανότητες ολίσθησης των τροχών κατά την επιτάχυνση από στάση ή σε χαμηλές ταχύτητες, φρενάροντας τον τροχό που χάνει πρόσφυση. Μπορεί να απενεργοποιηθεί εν μέρει, πιέζοντας ένα συγκεκριμένο κουμπί.
Brake light activationσε περίπτωση επιβράδυνσης: τα φωτα φρένων ανάβουν για ένα δευτερόλεπτο ή παραπάνω όταν το Hill Start Assist ή το σύστημα ESC είναι ενεργοποιημένα.
Χρηματοδότηση
Όφελος έως 4.000 ευρώ
Πρώτη δόση το 2021 (επιτόκιο 6,95%)
5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση - 5 χρόνια οδική βοήθεια (200.000χλμ.).