Ευρύχωρο και πρακτικό, το Fusion απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα supermini αυτοκίνητο που να συνδυάζει το ίδιο καλά την κίνηση στην πόλη και τις εξορμήσεις.Όπως είχαν τονίσει και τα στελέχη της Ford, το Fusion έχει σχεδιαστεί με στόχο να βοηθήσει τις νεαρές, σύγχρονες οικογένειες να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις του αστικού τρόπου ζωής. Ανήκει σε μια ιδιαίτερη κατηγορία (Urban Activity Vehicle), συνδυάζοντας στοιχεία από MPV και SUV, έχοντας φυσικά μικρότερες διαστάσεις. Ήταν το πρώτο μοντέλο που εγκαινίασε αυτή την πρωτότυπη κατηγορία.
Σχεδίαση-Χώροι
Παρατηρώντας την σχεδίαση του, δεν μπορείς να πεις ότι είναι και το πιο ελκυστικό αυτοκίνητο της αγοράς. Η εμφάνιση θυμίζει πολύ το προηγούμενο Fiesta, με τις διαστάσεις του να είναι σαφώς μεγαλύτερες (μήκος 4.020 mm, πλάτος 1.708 mm και ύψος 1.503 mm). Ένα στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που παραπέμπει σε μικρά SUV. Στο εσωτερικό, ο αισθητικός τομέας δεν είναι από τα δυνατά του σημεία. Η ποιότητας κατασκευής είναι ικανοποιητική παρά τα σκληρά πλαστικά, όπως και η συναρμογή. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, αν και λίγες παραπάνω δεν θα έβλαπταν από την στιγμή που μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που θυμίζει MPV.
Οι χώροι για επιβάτες είναι άφθονοι, με αποτέλεσμα τέσσερα άτομα να μην αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα. Το αυξημένος ύψος του αμαξώματος βοηθά και στην επιβίβαση τρίτου προσώπου στο πίσω κάθισμα, με ορισμένες όμως παραχωρήσεις στην άνεση, ειδικά στους ώμους. Αντίθετα, για τα γόνατα και ιδίως για τα κεφάλια δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να χωρέσει τις αποσκευές τεσσάρων επιβατών με 337 λίτρα όγκου. Το ίσιο κατώφλι βοηθά σημαντικά στην άνετη φόρτωση αντικειμένων. Το παράδοξο είναι ότι δεν ανοίγει από πίσω, παρά μόνο από ένα κουμπί που υπάρχει στο ταμπλό.
Τεχνολογία
Κάτω από το καπό, υπάρχουν οι γνωστοί βενζινοκινητήρες, Duratec 1,4 λίτρων απόδοσης 80 ίππων και Duratec 1.6 με τους 100 ίππους. Και οι δύο συνδυάζονται με κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ η πίσω από ημιάκαμπτο άξονα.
Στο δρόμο
Παρά το αυξημένο ύψος του, το Fusion έχει καλή οδική συμπεριφορά, γεγονός που οφείλεται στο άκαμπτο πλαίσιο και τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. Σε στροφές και με λίγο παραπάνω ταχύτητα, υποστρέφει χωρίς ωστόσο να φοβίζει τον οδηγό. Σε ανοικτό δρόμο κινείται με ακρίβεια, όχι όμως και γρήγορα, με την ορατότητα να είναι πολύ καλή χάρη στο αυξημένο ύψος του αυτοκινήτου. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται πάνω από τα 120 km/h, χωρίς όμως να ενοχλούν ιδιαίτερα. Στις αστικές μετακινήσεις παρά τον όγκο του, είναι αρκετά ευέλικτο χάρη στο γρήγορο τιμόνι, με τον οδηγό να νιώθει μια αίσθηση ασφάλειας λόγω του ύψους. Τα φρένα, παρά την ύπαρξη ταμπούρων πίσω, είναι ικανοποιητικά τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα.
Συμπέρασμα
Το Fusion είναι ένα εναλλακτικό supermini με εμφάνιση SUV και στοιχεία από MPV. Κύριο πεδίο δράσης είναι οι αστικές μετακινήσεις μιας μικρής οικογένειας. Αν το μενού περιλαμβάνει και εξορμήσεις εκτός πόλης, προτιμήστε το 1.6.