- HYUNDAI
- GETZ 5d (2004)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Στην δύση της καριέρας του, το Getz εξακολουθεί να αποτελεί μια τίμια προσέγγιση στην κατηγορία των supermini
Από το 2002 το Getz είχε ως κύριο ρόλο να περάσει στην συνείδηση των ευρωπαίων αγοραστών, την καταξίωση της Hyundai ως μια άκρως υπολογίσιμη αυτοκινητοβιομηχανία. Με βασικό πλεονέκτημα τα πρακτικά χαρακτηριστικά και την καλή αξία τιμής και εξοπλισμού, το Getz πέτυχε το σκοπό του, ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο για τον νέο i20.
Σχεδίαση-Χώροι
Ισορροπημένο σχεδιαστικά διατηρεί την ταυτότητα των Hyundai προηγούμενης γενιάς, ενώ με τη ανανέωση που υπέστη το 2005 παρουσιάζεται εξωτερικά πιο φρέσκο και δυναμικό. Το μήκος των 3.825 mm και το μεταξόνιο των 2.455 mm προσφέρουν απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους. Η σχεδίαση στο εσωτερικό αν και δείχνει τα χρόνια της, είναι αποδεκτή. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, με τα σχετικά σκληρά πλαστικά να έχουν σωστή συναρμογή. Οι έντονοι χρωματισμοί στις ταπετσαρίες των καθισμάτων, το τιμόνι και τις πόρτες, προσπαθούν να προσδώσουν στο Getz ένα πιο χαρούμενο και νεανικό τόνο. Τα καθίσματα είναι άνετα, ενώ διαθέτουν και ενεργά προσκέφαλα. O χώρος αποσκευών των 254 lt, δεν είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, αλλά ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (60:40).
Τεχνολογία
Δύο βενζινοκινητήρες εξοπλίζουν πλέον το Getz στην ελληνική αγορά. Ο μικρότερος 12βάλβιδος των 1.1 lt αποδίδει 66 PS στις 5.500 rpm και 99 Nm ροπής στις 3.200 rpm. Ο μεγαλύτερος και πιο ταιριαστός στο αμάξωμα του Getz, είναι αυτός των 1.4 lt. Με 16βαλβιδη κεφαλή αποδίδει 97 PS και 126 Nm ροπής στις 3.200 rpm. Κοινό στοιχείο και για τα δύο κινητήρια σύνολα, είναι το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Παράλληλα η έκδοση των 1.4 lt μπορεί προαιρετικά να παραγγελθεί και με ένα κλασσικό αυτόματο 4 σχέσεων. Εμπρός η ανάρτηση του Getz αποτελείται από γόνατα McPherson. Πίσω υπάρχει μια διάταξη άκαμπτου άξονα, με διαμήκεις βραχίονες, και αντιστρεπτική ράβδο. Τα φρένα του Getz περιλαμβάνουν στον εμπρός άξονα δίσκους και στον πίσω ταμπούρα. Συνολικά το Getz μπορεί να εξοπλιστεί μέχρι και με 4 αερόσακους, ενώ έχει επιτύχει την επίδοση των 4 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουση της EuroNCAP.
Στο δρόμο
Η συμπεριφορά του Getz στο δρόμο είναι σε γενικές γραμμές ασφαλής και προβλέψιμη. Ο πίσω άκαμπτος άξονας τείνει να αναπηδά σε κάποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, πράγμα που μειώνει τις κλίσεις σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Η άνεση και η ποιότητα κύλισης που προσφέρει είναι ικανοποιητική για τα μέτρα της κατηγορίας. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση αν και γρήγορο, υστερεί σε αίσθηση, κυρίως γύρω από τη θέση της ευθείας. Η ηχομόνωση στο εσωτερικό είναι καλή, με τον κινητήρα των 1.4 lt να αποτελεί την πιο ισορροπημένη επιλογή, για το αμάξωμα των 1.025 kg. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης πολλές φορές είναι κατώτερα των περιστάσεων.
Συμπέρασμα
Ακόμα στο παιχνίδι της κατηγορίας το Getz, ακουμπά πάνω στην καταξιωμένη εμφάνιση του και την προσιτή τιμή. Ο κινητήρας των 1.4 lt αποδεικνύεται ιδανικός για το μέγεθός του, επιτρέποντας με άνεση εκτός πόλεως μετακινήσεις. Πρακτικό και άνετο, δεν προκαλεί στο δρόμο, παραμένοντας αξιόλογο σε αστικό κυρίως περιβάλλον. Με την έλευση του αρκετά αναβαθμισμένου i20, το Getz μπαίνει σε δευτερεύοντα ρόλο στην γκάμα της Hyundai. Η ανταγωνιστική τιμή του πάντως και τα δοκιμασμένα μηχανικά μέρη, το καθιστούν ένα πρώτης τάξεως καθημερινό εργαλείο.
Χρηματοδότηση
Δοκιμές

Δοκιμή Hyundai Inster: Το ηλεκτρικό όπως πρέπει να είναι
Εάν οι κατασκευαστές είχαν συστήσει την ηλεκτροκίνηση στο κοινό με μοντέλα όπως το νέο Inster της Hyundai, τότε η ιστορία ίσως να είχε γραφτεί διαφορετικά. Κάλλιο αργά παρά ποτέ βέβαια…

Δοκιμή Hyundai i30 1.5T 48V Hybrid 7DCT 140 PS N-Line: Ζήτημα ουσίας
Αν το ζητούμενο είναι ένα πραγματικά καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, με… παλιά, καλή -αλλά επικαιροποιημένη- συνταγή, ικανό κινητήρα, σπορ χαρακτηριστικά και mild hybrid τεχνολογία, το Hyundai i30 είναι η απάντηση.

Δοκιμή Hyundai i20 1.0T 7DCT N Line 100PS – Υποκατάστατο!
Το i20 N έχει περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, αλλά η Hyundai με την έκδοση N Line προσπαθεί να μας «χρυσώσει» το χάπι.

Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6T 215ps HEV 6AT 4WD: To SUV όπως πρέπει να είναι
Με το ανανεωμένο Tucson, η Hyundai αποδεικνύει στην πράξη πως πρέπει να είναι ένα σύγχρονο C-SUV για να καλύπτει απόλυτα τα «θέλω» του αγοραστικού κοινού.

Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V Hybrid 7DCT 100 PS: Above & Beyond
Ξεπερνώντας τα όρια των αυτοκινήτων πόλης αλλά χωρίς να φτάνει στο κατώφλι με τα δήθεν αστικά, ογκώδη SUV, το Hyundai Bayon κερδίζει έξυπνα το ενδιαφέρον του συνειδητοποιημένου αγοραστή. Στην facelift έκδοση, ακόμη περισσότερο!

Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 N: Παιχνιδομηχανή
Αρκετά με τις χωρίς νόημα υπερ-επιδόσεις των EV. Η Hyundai δημιούργησε το κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για πραγματική οδήγηση.

Δοκιμή Hyundai Kona 1.6Τ 198 PS N-Line: Ένεση ισχύος
Στη 2η γενιά του δημοφιλούς B-SUV της Hyundai, αυτή είναι η ισχυρότερη έκδοση και ταυτόχρονα η πιο οδηγοκεντρική, με σχεδόν 200 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο!
