- LAND ROVER
- DEFENDER (2006)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)
Ταυτότητα
Κατασκευασμένο με τις ίδιες παραδοσιακές αξίες εδώ και χρόνια, το Defender αποτελεί το σύμβολο της Land Rover, ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για τους πραγματικούς λάτρεις της φύσης και της περιπέτειας.
Κόντρα στη μόδα της εποχής, το Defender επιμένει να μας θυμίζει τις πραγματικές αξίες ενός 4x4. Με παρακαταθήκη που ξεκινά ήδη από το 1948, οι μικρές διαφορές της νέας έκδοσης το κάνουν πιο φιλικό και ακόμα πιο ικανό. Η Land Rover επιλέγει για το αυτοκίνητο σύμβολο της, να μη νοθεύει τη συνταγή, αλλά να ωριμάζει το Defender, βελτιώνοντας το στα ευαίσθητα σημεία που δείχνει η εμπειρία χρόνων.
Σχεδίαση-Χώροι
Χαρακτηριζόμενο από τις λιτές και τετράγωνες γραμμές, η φιγούρα του Defender παραμένει ανεπηρέαστη από το πέρασμα του χρόνου. Όλα τα αισθητικά στοιχεία προστάζουν εκτός δρόμου οδήγηση. Συνολικά το Defender είναι διαθέσιμο σε διάφορες παραλλαγές αμαξωμάτων: Station Wagon, Hard Top, Pick Up, Double Cab Pick Up και το νέο Utility Station Wagon. Επιπλέον προσφέρεται και με τρία διαφορετικά μεταξόνια στις εκδόσεις 90, 110 και 130. Με τα παραπάνω προκύπτει ότι δύσκολα κάποια έκδοση του Defender δεν θα καλύψει τις δικές σας ιδιαίτερες μεταφορικές ανάγκες και απαιτήσεις. Το εσωτερικό του Defender τελευταίας γενιάς (2007) έχει δεχτεί τις περισσότερες αλλαγές στην ιστορία του μοντέλου και είναι πιο εύχρηστο από ποτέ. Το νέας σχεδίασης ταμπλό δίνει πιο σύγχρονη εικόνα στο εσωτερικό του Defender, ενώ παράλληλα έχει βελτιωθεί η ποιότητα και η εργονομία. Τα σύγχρονά σε σχεδίαση όργανα δίνουν στον οδηγό πιο ευανάγνωστες πληροφορίες. Στο ταμπλό φιλοξενείται επίσης πιο αποδοτικό σύστημα θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού. Στην τελευταία εκδοχή του Defender βελτιωμένη είναι και η ηχομόνωση
Τεχνολογία
Κάτω από το φουσκωμένο καπό της τελευταίας γενιάς Defender στεγάζεται ο πετρελαιοκινητήρας της Ford προδιαγραφών Euro 4, ο οποίος χρησιμοποιεί τεχνολογία common rail. Η απόδοσή του φτάνει 122 PS, όμως το σημαντικότερο είναι ότι αυτοί αποδίδονται μόλις στις 3.500 rpm. Η μέγιστη ροπή των 360 Nm είναι διαθέσιμη από τις 2.000 rpm. Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που εξοπλίζει το Defender, έχει αρκετά κοντή κλιμάκωση, ενώ μπορεί χωρίς υπερβολή να ξεκινά το αυτοκίνητο ακόμη και με δεύτερη σχέση. Η τετρακίνηση του Defender αποτελείται από τρία διαφορικά, τα οποία κατανέμουν την ροπή συνεχώς και στους τέσσερις τροχούς. Υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, μέχρι τα 60 km/h. Το παρών δίνουν και οι «κοντές» σχέσεις του βοηθητικού κιβωτίου ταχυτήτων. Τέλος το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ETC, χρησιμοποιεί τους αισθητήρες του ABS και επεμβαίνει στα φρένα, έτσι ώστε η ισχύς να αναδιανέμεται στους τροχούς που έχουν καλύτερη πρόσφυση.
Στο δρόμο
Στην άσφαλτο το Defender συμπεριφέρεται ικανοποιητικά για το χαρακτήρα και το είδος της κατασκευής του. Εξαιρώντας το αργό σύστημα διεύθυνσης και τα μέτρια φρένα, έχει προβλέψιμο χαρακτήρα, χωρίς να γέρνει υπερβολικά και χωρίς απότομες μεταφορές φορτίου. Οι αναπηδήσεις των αναρτήσεων –ειδικά της πίσω– σε εγκάρσια σαμαράκια, θέλουν συνήθεια, ενώ σε πιο κλειστά κομμάτια κουράζει εξαιτίας του μεγάλου του όγκου. Εκτός δρόμου οι διαστάσεις του αμαξώματος, η λειτουργία της ανάρτησης και της τετρακίνησης είναι μελετημένα με στόχο την απόλυτη off-road συμπεριφορά. Ακόμα και να έρθει σε επαφή το κάτω μέρος με το έδαφος, αυτό θα είναι σε κάποιο κομμάτι από το εντελώς άκαμπτο πλαίσιο τύπου σκάλας. Οι άκαμπτοι άξονες εμπρός και πίσω σε πραγματικές συνθήκες έχουν εξωπραγματικές διαδρομές, κρατάνε πάντα τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος και κάνουν την απουσία του πίσω μπλοκέ να μοιάζει αμελητέα. Στους επιτόπιους ελιγμούς, ίσως παιδέψει ο μεγάλος κύκλος στροφής, κυρίως των εκδόσεων με μακρύ μεταξόνιο.
Συμπέρασμα
Το μοντέλο σημαία για την αγγλική εταιρεία ανανεωμένο στα σημεία εξακολουθεί να υπηρετεί τους απανταχού λάτρεις της περιπλάνησης και της πραγματικής off-road οδήγησης. Η ελευθερία που σου δίνει στο βουνό αξίζει πολύ περισσότερο από τα μειονεκτήματά του εντός δρόμου. Απλό σε κατασκευή και συντήρηση, η νέα γενιά με τον πετρελαιοκινητήρα της Ford διαθέτει ανεκτό κόστος χρήσης, σε σχέση με τα παλαιότερα βενζινοκίνητα μοντέλα. Αυτοκίνητο εργαλείο λοιπόν, που μπορεί να μην στοιχίζει λίγο, αλλά αν το προσεγγίσεις συνειδητοποιημένα σε ξεπληρώνει με την διαχρονικότητα και τις δυνατότητες του.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 20%, Δόσεις: έως 72, Επιτόκιο: 9,3%
• Προκαταβολή: 30%, Δόσεις: έως 36, Επιτόκιο: 0%