- LAND ROVER
- RANGE ROVER CLASSIC (2006)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Προσανατολισμένο ακόμα περισσότερο στην άσφαλτο, το Range Rover Sport, εντυπωσιάζει με την πολυτέλεια και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά
Προβάλλοντας έναν πιο ανάλαφρο και δυναμικό χαρακτήρα, από το κλασσικό Range Rover, η έκδοση Sport αποτελεί την πιο ασφάλτινη εκδοχή της τετρακίνητης γκάμας της Land Rover. Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα του Discovery, έχει δεχτεί πρόσφατα ένα σημαντικό φρεσκάρισμα στην εμφάνιση του.
Σχεδίαση-Χώροι
Με μικρότερες διαστάσεις από το πιο πληθωρικό κλασσικό Range Rover, μπορεί να διαφέρει όσον αφορά το πλαίσιο, η έκδοση Sport αποπνέει στην εξωτερική εμφάνιση της, τον αυθεντικό χαρακτήρα των Range. Το κεκλιμένο πίσω μέρος αποτελεί και το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου, με το συνολικό μεταξόνιο του να είναι 140 mm μικρότερο από αυτό του Range Rover. Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, στην τελευταία έκδοση, του έχουν προσδώσει πιο δυναμικά στοιχεία, κάνοντας το ακόμα πιο κομψό. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και η χαρακτηριστική εμπρός γρίλια, κάνουν το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο.
Στο εσωτερικό τα ποιοτικά υλικά στο ταμπλό, συνδυάζονται με δερμάτινες επενδύσεις, με το συνολικό αποτέλεσμα να εντυπωσιάζει. Ο σχεδιασμός είναι σύγχρονος, ο εξοπλισμός ιδιαίτερα πλούσιας, ενώ σε καμιά περίπτωση δεν λείπει η πολυτέλεια και η φινέτσα. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την σωστή πλευρική στήριξη, ενώ παρέχουν κορυφαία επίπεδα άνεσης. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 960 lt, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται στα 2.015 lt.
Τεχνολογία
Στην βάση της γκάμα του Range Rover Sport, βρίσκονται δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Η μικρότερη TDV6 έχει χωρητικότητα 3.0 lt και παράγει 245 PS και 400 Nm ροπής. Η μεγαλύτερη TDV8, φτάνει σε χωρητικότητα τα 3.6 lt, ενώ η απόδοση της είναι 272 PS και 640 Nm ροπής. Τη γκάμα συμπληρώνει ένας V8 βενζινοκινητήρας 5.0 lt, ο οποίος διατίθεται σε δύο παραλλαγές απόδοσης. Στην ατμοσφαιρική του έκδοση παράγει 375 PS και 510 Nm ροπής. Η απόδοση του αυξάνεται, στην μηχανικά υπερτροφοδοτούμενη έκδοση (Supercharged), στους 510 PS και τα 625 Nm ροπής. Ανεξαιρέτως όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματα κιβώτια της ZF, 6 σχέσεων.
Η τετρακίνηση αποτελείται από τρία διαφορικό, με το μεσαίο να είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, παρέχοντας και δυνατότητα κλειδώματος. Το βοηθητικό κιβώτιο, με σχέση υποπολλαπλασιασμού 2.93:1, συμπληρώνει τα μηχανικά μέρη της τετρακίνησης. Παράλληλα διατίθεται προαιρετικά και μπλοκέ διαφορικό για τον πίσω άξονα. Το σύστημα Terrain Response αποτελεί και στο Range Rover Sport το βασικό τρόπο ελέγχου της τετρακίνησης. Πέρα από τα προγράμματα για εκτός δρόμου χρήση, το Range Rover Sport διαθέτει και το πρόγραμμα Dynamic. Το πρόγραμμα επενεργεί στη ρύθμιση της ανάρτησης, κάνοντάς την 20% πιο σφιχτή, στο σύστημα διεύθυνσης, καθώς και στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και στην ταχύτητα αλλαγής των σχέσεων, με αποτέλεσμα την αμεσότερη και πιο δυναμική συμπεριφορά σε σβέλτους ρυθμούς.
Στο δρόμο
Κορυφαίο στην άσφαλτο το Range Rover Sport χτυπά κατευθείαν στην κορυφή της κατηγορίας. Ο συγκερασμός αυτοφερόμενου αμαξώματος και ξεχωριστού πλαισίου έχει θετικό αποτέλεσμα στην απόκριση του αυτοκινήτου.
Η ανάρτηση ρυθμίζεται κατά δύο έννοιες σε ύψος και σκληρότητα, μεταβάλλοντας ανάλογα με τις απαιτήσεις την συμπεριφορά του Range Rover Sport. Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Σημαντικό είναι ότι η συνολική αίσθηση στην γρήγορη οδήγηση, οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και το καλό σύστημα διεύθυνσης εμπνέουν τον οδηγό για το κάτι παραπάνω. Εκτός δρόμου οι δυνατότητες είναι μεγάλες και τα όρια προέρχονται κυρίως από τα ασφάλτινα ελαστικά με τις μεγάλες ζάντες. Την πέδηση του Range Rover Sport αναλαμβάνουν τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα, που στην περίπτωση του 5.0 V8 Supercharged, εξοπλίζονται εμπρός με 6πίστονες δαγκάνες.
Συμπέρασμα
Εντυπωσιακό σε εμφάνιση, με πληθωρική παρουσία στο δρόμο και άκρως πολυτελές εσωτερικό, το Range Rover Sport δύσκολα βρίσκει αντίπαλο. Τα δυναμικά του χαρακτηριστικά είναι κορυφαία σε άσφαλτο και χώμα, ενώ πλέον πλαισιώνονται από σύγχρονη γκάμα δυνατών κινητήριων συνόλων. Σίγουρα η υψηλή τιμή δικαιολογείται απόλυτα, από τις δυνατότητες και τον εξοπλισμό του.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 20%, Δόσεις: έως 72, Επιτόκιο: 9,3%
Δοκιμές

Δοκιμή Land Rover Defender 110 D300 75 Years: Alpha male SUV
Με αφορμή την επετειακή έκδοση για τα 75 χρόνια Defender, οδηγούμε το πιο σκληροπυρηνικό 4x4 στην γκάμα της Land Rover, με εξακύλινδρο diesel κινητήρα 300 ίππων και… τόνους χαρακτήρα.

Δοκιμή Range Rover MHEV P400: Ο βασιλιάς
Από την πραγματική ζούγκλα, στη ζούγκλα των δρόμων κάθε είδους. Σε κάθε φάση της ιστορικής διαδρομής του το Range Rover δεν αρκείται σε τίποτα λιγότερο από τη θέση του ηγέτη.

Δοκιμή Range Rover Sport P400: Super Hero
Δεν είναι όλα τα υπεραυτοκίνητα κεντρομήχανα, χαμηλά και φτιαγμένα για την πίστα.

Δοκιμή Land Rover Defender 110 P400e 404 PS: Ένστικτο επιβίωσης
Για πρώτη φορά στην ιστορία το Land Rover Defender συνδέεται με την πρίζα, χρησιμοποιώντας τον μανδύα της ηλεκτροκίνησης για να επιζήσει ο θρύλος του καθαρόαιμου, ασταμάτητου 4x4 που πρεσβεύει.

Δοκιμή: Range Rover Evoque P300e - Όταν η πολυτέλεια συνάντησε την αποδοτικότητα
Το θελκτικό και πολυτελές Range Rover Evoque αποκτά αποδοτικό χαρακτήρα, με την plug-in έκδοση να υπόσχεται χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση

Δοκιμή: Land Rover Defender 110 2.0 D First Edition - Γαλότσες a la crème
To νέο Defender σέβεται το παρελθόν του, αλλά απευθύνεται σε μια νέα εποχή. Ιεροσυλία θα σκεφτούν οι φανατικοί του είδους, όμως το αποτέλεσμα τους διαψεύδει

ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Range Rover Evoque στην Ελλάδα
Το baby Range σε εντυπωσιάζει με κάθε του πτυχή, είτε το βλέπεις είτε το οδηγείς!
