Τιμές - Μοντέλα MERCEDES-BENZ

A-CLASS
A-CLASS
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρομεσαίο
ΤΙΜΗαπό 37.990 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
A-CLASS SEDAN
A-CLASS SEDAN
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρομεσαίο
ΤΙΜΗαπό 38.950 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
AMG GT 4 DOOR COUPE
AMG GT 4 DOOR COUPE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑCoupe
ΤΙΜΗαπό 158.100 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
AMG SL
AMG SL
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑRoadster
ΤΙΜΗαπό 179.100 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
B-CLASS
B-CLASS
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑMPV
ΤΙΜΗαπό 44.500 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
C-CLASS
C-CLASS
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεσαίο
ΤΙΜΗαπό 53.150 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
C-CLASS ESTATE
C-CLASS ESTATE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεσαίο
ΤΙΜΗαπό 54.750 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
C-CLASS ESTATE PLUG-IN
C-CLASS ESTATE PLUG-IN
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεσαίο
ΤΙΜΗαπό 69.200 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
C-CLASS PLUG-IN
C-CLASS PLUG-IN
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεσαίο
ΤΙΜΗαπό 67.550 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
CLA COUPE
CLA COUPE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρομεσαίο
ΤΙΜΗαπό 50.750 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
CLA COUPE
CLA COUPE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρομεσαίο
ΤΙΜΗαπό 36.250 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
CLA SHOOTING BRAKE
CLA SHOOTING BRAKE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρομεσαίο
ΤΙΜΗαπό 52.050 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
CLE CABRIO
CLE CABRIO
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑCabrio
ΤΙΜΗαπό 73.350 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
CLE COUPE
CLE COUPE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑCoupe
ΤΙΜΗαπό 64.630 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
E-CLASS
E-CLASS
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεγάλο
ΤΙΜΗαπό 66.250 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
E-CLASS ESTATE
E-CLASS ESTATE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεγάλο
ΤΙΜΗαπό 68.850 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
EQA
EQA
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 51.950 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
EQB
EQB
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 51.950 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
EQB ΑΠΟΘΕΜΑ
EQB ΑΠΟΘΕΜΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 57.650 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
EQC
EQC
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 79.700 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
EQE
EQE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεγάλο
ΤΙΜΗαπό 79.100 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
EQE SUV
EQE SUV
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 95.500 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
EQS
EQS
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεγάλο
ΤΙΜΗαπό 129.900 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
EQS SUV
EQS SUV
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 135.200 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
G-CLASS
G-CLASS
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 184.150 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
G-CLASS EQ Technology
G-CLASS EQ Technology
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 179.200 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
GLA
GLA
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 47.500 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
GLB
GLB
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 51.700 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
GLC
GLC
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 73.300 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
GLC COUPE
GLC COUPE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 75.900 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
GLC PLUG-IN
GLC PLUG-IN
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 81.450 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
GLE
GLE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 104.850 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
GLE COUPE
GLE COUPE
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 111.415 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
GLS
GLS
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 135.300 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
S-CLASS
S-CLASS
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜεγάλο
ΤΙΜΗαπό 134.700 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-

Εγγυήσεις MERCEDES-BENZ

  • Μηχανικά μέρη: 24 μήνες
  • Βαφή: 24 μήνες
  • Διάτρηση: 360 μήνες

Μάρκα MERCEDES-BENZ

MERCEDES-BENZ. Η Ιστορία

Το ημερολόγιο έδειχνε 29 Ιανουαρίου 1886, όταν ο Karl Benz άλλαξε τον κόσμο με την αίτηση ευρεσιτεχνίας (με αριθμό 37435) για το «όχημα που κινείται με κινητήρα βενζίνης» που κατέθεσε στην αρμόδια υπηρεσία του Βερολίνου. Ήταν η γέννηση της αυτοκίνησης. Σήμερα, η Mercedes-Benz ανήκει στην Daimler AG που ασχολείται με την παραγωγή αυτοκινήτων, λεωφορείων και φορτηγών. Το αστέρι στο λογότυπό της ίσως είναι το πιο αναγνωρίσιμο σήμα αυτοκινήτου στον κόσμο. Το όνομα Mercedes κατοχυρώθηκε το 1901 από την Daimler Motoren Gesellschaft ενώ το πρώτο αυτοκίνητο Mercedes-Benz κατασκευάστηκε το 1926. Από τότε η εταιρεία πρωτοπορεί τόσο σε τεχνολογίες όσο και σε συστήματα ασφάλειας, με τα αυτοκίνητα της να τοποθετούνται πάντα στο άνω άκρο της κατηγορίας τους. Στη Mercedes-Benz ανήκουν επίσης τα brands Mercedes-AMG και Maybach. Οι ρίζες της γερμανικής εταιρείας μας πάνε στον δημιουργό του πρώτου βενζινοκινητήρα, τον Carl Benz και τους Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach.

Carl Benz (1844-1929)

Γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 1844. Ήταν άριστος μαθητής και αρχικά ήθελε να γίνει κλειδαράς, αλλά τελικά προτίμησε να ειδικευτεί στα τρένα όπως ο πατέρας του. Αλλά και αυτό του φάνηκε λίγο και έτσι προχώρησε σε ακόμα ανώτερες σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης από το οποίο απεφοίτησε στις 9 Ιουλίου του 1864 σε ηλικία μόλις 19 ετών, σαν παιδί-θαύμα! Όμως ακόμα και από αυτήν ηλικία είχε στο μυαλό του να σχεδιάσει την «άμαξα δίχως άλογο». Το 1871 θα στήσει τη δική του εταιρεία μεταλλικών κατασκευών με τον August Ritter, αλλά ο τελευταίος θα αποδειχτεί αναξιόπιστος και η εταιρεία θα σωθεί τη τελευταία στιγμή από την χρεωκοπία, χάρη στην αρραβωνιαστικιά του Bertha Ringer, η οποία εξαγόρασε τις μετοχές του Ritter, βάζοντας τα χρήματα της προίκας της! Πλέον ο Benz μπορούσε να κυνηγήσει το όνειρό του και αμέσως άρχισε τη σχεδίαση του δικού του δίχρονου κινητήρα τον οποίο τελείωσε στις 31 Δεκεμβρίου του 1878 και απέσπασε την ανάλογη πατέντα την επόμενη χρονιά. Δεν σταμάτησε εκεί και τα επόμενα χρόνια πρακτικά εφηύρε όλα τα υποσυστήματα, όπως τον ρυθμιστή ταχύτητας, την ανάφλεξη με μπουζί και μπαταρία, το καρμπυρατέρ, τον συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων και την υδρόψυξη. Όλα αυτά είναι υποσυστήματα τα οποία μπορεί σήμερα να θεωρούμε δεδομένα, τα οποία όμως τότε απλά δεν υπήρχαν και έπρεπε κάποιος να τα εφεύρει!

Όμως όσο ήταν αφιερωμένος στις εφευρέσεις του, η εταιρεία του άρχισε να μεγαλώνει πολύ πιο γρήγορα από τις πωλήσεις, με αποτέλεσμα να ανήκει πλέον στην τράπεζα από την οποία δανειζόταν χρήματα. Έτσι, ένα πρωί ξύπνησε για να ανακαλύψει ότι ήταν ένας μικρομέτοχος! Με μόλις το 5% των μετοχών στη Gasmotoren Fabrik Mannheim το 1883, συνειδητοποίησε ότι είχε χάσει κάθε έλεγχο και απεχώρησε για να ιδρύσει μια νέα εταιρεία με τους Max Rose Friedrich και Wilhelm Eblinger, την Benz & Cie. Πλέον ήταν ελεύθερος να ασχοληθεί και πάλι με το όνειρό του, την «άμαξα χωρίς άλογο». Θα σχεδιάσει ένα νέο τετράχρονο κινητήρα και θα τον τοποθετήσει πάνω σε μια σχεδίαση με τρεις τροχούς και το οποίο ήταν έτοιμο το 1885 έχοντας το όνομα Benz Patent Motorwagen. Το πρώτο όχημα το οποίο είχε ειδικά σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για την αυτοκίνηση του ανθρώπου ήταν γεγονός. Γι’ αυτό άλλωστε θεωρείται και σαν ο εφευρέτης του αυτοκινήτου! Η πατέντα είχε τον κωδικό DRP-37435 και του δόθηκε στις 29 Ιανουαρίου του 1886.

Όμως η πρώτη του δοκιμή δεν στέφτηκε από επιτυχία, αφού το όχημα έπεσε πάνω σε ένα τοίχο και ακολούθησαν δύο μοντέλα εξέλιξης με το τελευταίο να παρουσιάζεται στο Paris Expo το 1887. Την επόμενη χρονιά άρχισε η πώλησή του και ο δεύτερος που το απέκτησε ήταν ο Emile Roger, ο οποίος ήταν και ο πρώτος ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου στην ιστορία! Συνολικά κατασκευάστηκαν 25 αντίτυπα από το 1886 έως το 1893! Η ζήτηση των κινητήρων του Benz ήταν αλματώδεις και το 1899 κατασκεύασε 572 οχήματα. Το 1906 ο Benz ιδρύει την Carl Benz & Sons, τη διοίκηση της οποίας αφήνει στους γιους του έξι χρόνια μετά. Από το 1926 και μέχρι το θάνατό του, στις 4 Απριλίου 1929, ήταν ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler-Benz AG

Gottlieb Daimler (1834-1900)

Ο Gottlieb Wilhelm Daimler γεννήθηκε στο μικρό Schorndorf κοντά στη Στουτγάρδη και από πολύ μικρή ηλικία έδειξε ότι η τεχνολογία ήταν στο αίμα του. Άρχισε τη σταδιοδρομία του ως οπλουργός, αλλά σε ηλικία δεκαοχτώ ετών (το 1852) αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μηχανολογία. Το 1872 παρέα με τον WilhelmMaybach μετακόμισαν στον μεγαλύτερο τότε κατασκευαστή σταθερών κινητήρων, που ήταν η Deutz-AG-Gasmotorenfabrik στην Κολωνία και η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto. Όμως ακολούθησε ρίξη με τον Otto και τους… έστειλαν πακέτο στο St. Petersburg για να οργανώσουν εκεί ένα νέο παρακλάδι της εταιρείας. Εντωμεταξύ και συγκεκριμένα το 1876, ο Otto παρουσίασε τον τετράχρονο κινητήρα, γνωστό και ως «κύκλο Otto», αλλά ακολούθησε δικαστικός αγώνας μεταξύ των Otto, Daimler και Maybach για την πατρότητα της ιδέας, που έληξε το 1878. Η προσωπική έχθρα όμως συνεχίστηκε και το 1880 ο Daimler εκδιώχτηκε από την Deutz-AG παίρνοντας ως αποζημίωση 112 χρυσά μάρκα για την συμμετοχή του στην πατέντα του τετράχρονου κινητήρα. Λίγο αργότερα την πόρτα της εξόδου θα δει και ο Maybach.

Φυσικό επακόλουθο ήταν οι δύο να συνεργαστούν και το 1885 παρουσίασαν πρακτικά το πρώτο καρμπυρατέρ που έλυσε το βασικό πρόβλημα της τροφοδοσίας και κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά το μέγεθος των κινητήρων οι οποίοι πλέον θα μπορούσαν να μεταφερθούν πάνω σε κάποιο όχημα. Στο τέλος της χρονιάς μάλιστα τοποθέτησαν ένα κινητήρα 100 κ.εκατ. και απόδοσης ενός ίππου στο κέντρο ενός ξύλινου σκελετού με δύο τροχούς που ονομάστηκε Reitwagen (ελεύθερα μεταφραζόμενο σαν «όχημα που ιππεύεις») και ο Maybach το «ίππευσε» για τρία χιλιόμετρα δίπλα στον ποταμό Neckar, φτάνοντας την πραγματικά εκπληκτική ταχύτητα των 12 χλμ./ώρα! Στις 8 Μαρτίου της ίδιας χρονιάς οι Daimler και Maybach τοποθέτησαν ένα κινητήρα 462 κ.εκατ. με απόδοση 1,1 ίππων πάνω σε μια καρότσα με τέσσερις τροχούς και έτσι παρουσίασαν το πρώτο στην ιστορία τετράτροχο αυτοκινούμενο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού το όχημα του Benz είχε ένα τροχό λιγότερο!

Το 1890 ιδρύει την Daimler-Motoren-Gesellschaft σε συνεργασία με τους Max Duttenhofer και Wilhelm Lorenz, με τους οποίους διαφωνεί σε διάφορα ζητήματα με αποτέλεσμα να αποχωρήσει.

Με τον Maybach συνέχισαν συστηματικά την εξέλιξη των κινητήρων τους και τελικά το 1892 κατάφεραν να πουλήσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Το 1894 ο Daimler θα σχεδιάσει τον κινητήρα Phoenix που ήταν όχι μόνο τετρακύλινδρος, αλλά διέθετε και βαλβίδες που κινούνταν μέσα από εκκεντροφόρο! Τελικά, επέστρεψε με τον Maybach στην DMG το 1895 και η εταιρία γνώρισε άνθιση στις πωλήσεις κινητήρων. Ο Gottlieb Daimler απεβίωσε στις 6 Μαρτίου το 1900 από καρδιακή προσβολή.

Wilhelm Maybach (1846-1929)

Γεννήθηκε στο Heilbronn το 1846 και αφού έχασε και τους δύο γονείς του, την ανατροφή του ανέλαβαν ιδρύματα. Οι ικανότητές του έγιναν αισθητές από πολύ μικρή ηλικία. Αρχικά σπούδασε σε σχολή μηχανικών, ενώ στα 15 χρόνια του άρχισε να ακολουθεί μαθήματα στη φυσική και στα μαθηματικά. Στα 19 χρόνια του ήταν πια ένας ολοκληρωμένος σχεδιαστής με πολλές γνώσεις πάνω στους σταθερούς κινητήρες και δεν άργησε να πέσει στην αντίληψη του Gottlieb Daimler. Από το 1869 ο Maybach ακολουθεί τον Daimler σε όλες του τις μετακινήσεις και το 1972 τελικά προσλαμβάνονται από την Deuatz-AG-Gasmotorefabrik, με έδρα την Κολωνία, η οποία ανήκε κατά 50% στον Nikolaus Otto και που ήταν εκείνες τις ημέρες ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σταθερών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το 1880 και οι δύο θα αποχωρήσουν μετά από προσωπικές διενέξεις με τον Otto και θα ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο κατασκευάζοντας τελικά τους πρώτους μικρούς κινητήρες, που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε αυτοκινούμενες κατασκευές.

Μετά το θάνατο του Daimler το 1900, ο Maybach συνεχίζει την εξέλιξη των κινητήρων, οι οποίοι πλέον είχαν εξελιχτεί σε τετρακύλινδροι. Μάλιστα εκείνη τη χρονιά παίρνει μια παραγγελία αξίας 550.000 χρυσών μάρκων για τη κατασκευή 36 αυτοκινήτων από τον Αυστριακό Emil Jellinek. Το αυτοκίνητο θα πάρει το όνομα της δεκάχρονης κόρης του Jellinek, που ονομάζονταν Mercedes (που σημαίνει «καλοσύνη και θεία χάρη» στα ισπανικά), και θα το γνωρίσουμε ως Daimler-Mercedes! Το Mercedes ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία. Το 1907 ιδρύει τη δική του εταιρία με τους γιους του, κατασκευάζοντας τα θρυλικά μοντέλα με το όνομά του. Το 1912 η εταιρεία του μετονομάζεται σε Maybach-Motorenbau GmbH και κατά τη διάρκεια του πρώτου μεγάλου πολέμου κατασκευάζει 2.000 αεροπορικούς κινητήρες. Μετά το πόλεμο όμως και λόγω της απαγόρευσης των εξοπλισμών της Γερμανίας, ο Maybach επιστρέφει στους τέσσερις τροχούς και κατασκευάζει το πρώτο δωδεκακύλινδρο γερμανικό κινητήρα. Αλλά τα συνεχιζόμενα οικονομικά προβλήματα τον ανάγκασαν τελικά να συμπράξει με την Benz & Cie του Karl Benz για να δημιουργήσουν το 1926 την Daimler-Benz AG. Πέθανε στις 29 Δεκεμβρίου το 1929 σε ηλικία 83 ετών.

Καινοτομίες της Mercedes-Benz

  • 1900: Το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο

Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, το αμάξωμα από συμπαγή χάλυβα, τον ελαφρύ και ισχυρό κινητήρα, και το πρωτοποριακό κυψελωτό ψυγείο, η Mercedes 35hp αποτέλεσε το οριστικό τέλος της εποχής του σχήματος "άμαξας" στην κατασκευή αυτοκινήτων. Αυτή η θεμελιώδης εξέλιξη οφείλεται στον Emil Jellinek, που στις αρχές του νέου αιώνα δεν ήταν μοναχά πωλητής αυτοκινήτων, αλλά και μεγάλος οπαδός και οδηγός αγώνων, και ζητούσε πάνω απ' όλα μεγαλύτερη ευκολία στον χειρισμό, αλλά και πιο ισχυρή απόδοση κινητήρα. Υπεύθυνος για την ανάπτυξη της νέας, πρωτοποριακής ιδέας μηχανοκίνητου αυτοκινήτου ήταν ο Wilhelm Maybach, που εκείνη την εποχή εργαζόταν στην Daimler Motoren Gesellschaft.

  • 1921: Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας σε επιβατικό αυτοκίνητο

Περισσότερη ισχύ από χαμηλότερο κυβισμό: Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1921, στη Mercedes 6/25 ίππων και 10/40 ίππων. Ο συμπιεστής (turbo) προήλθε αρχικά από την τεχνολογία των αεροπορικών κινητήρων και βελτιώνει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης παρέχοντας αέρα με αυξημένη πίεση.

  • 1936: Πετρελαιοκινητήρας σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής

Το επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με καύσιμο ντίζελ πρωτοπαρουσιάστηκε το 1936 στη Mercedes-Benz 260 D. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας είχε ισχύ 45 ίππων, μπορούσε να σημειώσει μέγιστη ταχύτητα 97 χιλιομέτρων την ώρα και πρόσφερε σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

  • 1954: πιεζοηλεκτρικό σύστημα άμεσου ψεκασμού σε οχήματα μαζικής παραγωγής

Το 1954, ο κινητήρας Μ 198 της Mercedes-Benz 300 SL ήταν εξοπλισμένος με σύστημα μηχανικού ψεκασμού καυσίμου Bosch. Είχε απόδοση 125 ίππων και αποτέλεσε την αρχή του τέλους για τους παραδοσιακούς κινητήρες με καρμπυρατέρ.

  • 1959: Αμάξωμα ασφαλείας με ζώνη απορρόφησης σύγκρουσης

Με τις εκδόσεις 220 των μοντέλων 111, η Mercedes-Benz το 1959 άνοιξε καινούργια μονοπάτια στην ασφάλεια των επιβατών. Ήήταν η πρώτη φορά παγκοσμίως που χρησιμοποιήθηκε το αμάξωμα ασφαλείας που είχε αναπτύξει ο Béla Barényi για λογαριασμό της Daimler-Benz. Μέρη του αμαξώματος είχαν σχεδιαστεί ειδικά με σκοπό να συνθλίβονται κατά τη σύγκρουση, απορροφώντας την ενέργεια της πρόσκρουσης. Αυτή η αποκλειστική ιδέα, που βασιζόταν σε ένα ιδιαίτερα δύσκαμπτο χώρο επιβατών με ένα "μαλακό" εσωτερικό μέρος, αποτέλεσε πραγματική επανάσταση όσον αφορά την παθητική ασφάλεια στα αυτοκίνητα.

  • 1977: Κινητήρας Turbo-Diesel σε επιβατικά αυτοκίνητα

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι πετρελαιοκινητήρες ήταν διάσημοι για την ανθεκτικότητα και την οικονομία τους. Την ίδια στιγμή, παρ' όλα αυτά, θεωρούνταν αδύναμοι - κι η πεποίθηση αυτή ήταν γενικά δικαιολογημένη. Αυτό άλλαξε μεμιάς με την έλευση του υπερσυμπιεστή. Το 1977, με την S-Class 300 SD, η Mercedes-Benz παρουσίασε έναν πετρελαιοκινητήρα με turbo σε επιβατικό αυτοκίνητο, που ήταν ο πρώτος κινητήρας του είδους του παγκοσμίως και απέδιδε ισχύ 111 ίππων.

  • 1978: Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS)

Το φθινόπωρο του 1978, η Mercedes-Benz λάνσαρε στην έκδοση 116 της S-Class το σχεδιασμένο από κοινού με την Bosch, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS) το οποίο μπορούσε να αναγνωρίζει το ενδεχόμενο να μπλοκάρουν οι τροχοί στο φρενάρισμα και ελάττωνε την πίεση της πέδησης με στοχευμένο τρόπο. Έτσι, ο οδηγός μπορούσε να προσπεράσει εμπόδια σε επικίνδυνες περιστάσεις, και να ακινητοποιήσει το όχημα με ασφάλεια. Σήμερα το ABS είναι στάνταρ εξοπλισμός σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα.

  • 1981: Ο αερόσακος

Η αρχική ιδέα ενός αερόσακου που θα προστάτευε τους οδηγούς από τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος υπήρχε ήδη από τη δεκαετία του 1950. Παρ' όλα αυτά, οι αερόσακοι ποτέ δεν εξελίχθηκαν σε βασικό κομμάτι των οχημάτων μαζικής παραγωγής. Το πρώτο ολοκληρωμένο σχέδιο του αερόσακου έγινε το 1967, ενώ το 1971, η Mercedes-Benz κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (κωδικός DE 2152902 C2). Αφού απέδειξε ότι ήταν αξιόπιστος σε παραπάνω από χίλιες δοκιμές, ο αερόσακος λανσαρίστηκε παγκοσμίως για πρώτη φορά στην W126 S-Class το 1981.

  • 1994: Κυψέλη καυσίμου

Το 1994, η Mercedes-Benz αποκάλυψε το πρώτο όχημα στην Ευρώπη που είχε εξοπλιστεί με κυψέλες καυσίμου κατάλληλες για καθημερινή χρήση. Το NECAR1 (New Electric Car), ένα όχημα τύπου Van της σειράς μοντέλων ΜΒ 100 της Mercedes-Benz, είχε ήδη γράψει μερικές χιλιάδες μίλια στο κοντέρ του όταν λανσαρίστηκε, και αυτό γιατί το επαναστατικό του ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης ήταν ήδη σε κυκλοφορία στους δρόμους της Γερμανίας από τον Δεκέμβριο του 1993. Το όχημα έρευνας ήταν περισσότερο κινητό εργαστήριο, παρά όχημα για καθημερινή χρήση.

  • 1995: ESP

Με το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας (ESP®) η Mercedes-Benz (σε συνεργασία με τη BOSCH) ενσωμάτωσε ένα ακόμη πρωτοποριακό σύστημα ενίσχυσης της ενεργητικής ασφαλείας στα οχήματα μαζικής παραγωγής. Το ESP® εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά στο μοντέλο S-Class Coupe της Mercedes-Benz το 1995 και σήμερα αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό σε κάθε καινούριο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρώπη.

  • 2002: Σύστημα προστασίας επιβατών PRE-SAFE®

H Mercedes-Benz είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ανέπτυξε ένα σύστημα προστασίας επιβατών, με δυνατότητα να θέτει σε εφαρμογή μέτρα προφύλαξης πριν από μια επικείμενη σύγκρουση. Όντας διασυνδεδεμένο με την Υποβοήθηση Πέδησης (ΒΑ), το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας ESP® και άλλα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το σύστημα PRE-SAFE® αναλύει δεδομένα από τα συστήματα αυτά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Εάν διακρίνει την πιθανότητα ατυχήματος, το PRE-SAFE® θέτει σε εφαρμογή διαφορετικά μέτρα προφύλαξης, ανάλογα με τον εξοπλισμό που έχει εγκατασταθεί στο όχημα. Το σύστημα PRE-SAFE® εφαρμόστηκε πρώτη φορά στα μοντέλα W 220 της S-Class το 2002.

Φωτό - Video 37 Φωτογραφίες 8 Video

Δοκιμές MERCEDES-BENZ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ MERCEDES-BENZ

Γενικός εισαγωγέας

MERCEDES-BENZ HELLAS AEE