- MERCEDES-BENZ
- GL (2012)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Η μεγαλύτερη αδερφή της M-Class εμπλουτίζει ιδανικά την γκάμα των τετρακίνητων μοντέλων της Mercedes
Κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της αμερικάνικης αγοράς, η GL-Class ακολουθεί την πιστά τη λογική της M-Class. Στην ουσία πρόκειται για ένα πολυτελές SUV, με αξιόλογη συμπεριφορά στην άσφαλτο και καλές εκτός δρόμου επιδόσεις.
Σχεδίαση-Χώροι
Η GL-Class ταυτίζεται σχεδιαστικά με την μικρότερη M-Class διαθέτοντας όμως συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις και μεταξόνιο. Η κυριότερη σχεδιαστική διαφοροποίηση αφορά το πίσω μέρος, το οποίο έχει πιο τετράγωνη σχεδίαση, προσφέροντας εσωτερικό ύψος για τα κεφάλια των επιβατών της τρίτης σειράς καθισμάτων. Το μεταξόνιο των 3.075 mm προσφέρει εξαιρετικούς χώρους στο εσωτερικό. Συνολικά η GL διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό δύο μπροστινά καθίσματα γενναιόδωρων διαστάσεων και μια δεύτερη σειρά άνετων καθισμάτων για τρεις επιβάτες. Προαιρετικά διατίθεται και τρίτη σειρά καθισμάτων, τα οποία είναι εξίσου άνετα όπως αυτά των δύο πρώτων σειρών.
Οι ρυθμίσεις των καθισμάτων του οδηγού και του συνοδηγού είναι πλήρως ηλεκτρικές, ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Η πρόσβαση στην προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων είναι εύκολη, χάρη στο σύστημα Easy-Entry. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται ηλεκτρικά. Αντίστοιχα αναδιπλώνεται και η δεύτερη σειρά καθισμάτων, αφήνοντας ελεύθερο χώρο φόρτωσης συνολικού όγκου 2300 lt. Στην 5θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών της GL φτάνει τα 620 lt.
Τεχνολογία
Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση της GL, η GL500 εξοπλίζεται με τον πληθωρικό V8 των 4.7 lt. Η απόδοση του φθάνει τα 435 PS και τα 700 Nm ροπής. Η αμέσως μεγαλύτερη έκδοση GL63 AMG διαθέτει τον V8 των 557 PS. Η μικρή GL350 BlueTEC με τον 3.0 lt V6 κινητήρα με το σύστημα BlueTEC παράγει 258 PS.
Όλες ανεξαιρέτως οι εκδόσεις της GL-Class εξοπλίζονται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, 7GTronic. H τετρακίνηση 4Matic χρησιμοποιεί κεντρικό διαφορικό πλανητικού τύπου για την μετάδοση της κίνησης στους δυο άξονες. Ο ακριβής έλεγχος του ποσοστού που θα κατευθυνθεί σε κάθε ένα γίνεται μέσω πολύδισκου υδραυλικού συμπλέκτη, ο οποίος ευθύνεται και για το κλείδωμα της αναλογίας ανάμεσα στους δυο άξονες. Το ελεύθερο κεντρικό διαφορικό μοιράζει την δύναμη σε ποσοστό 50-50 υπό κανονικές συνθήκες, διατηρώντας όμως τη δυνατότητα διαφορετικής αναλογίας.
Στην GL, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού (2.93:1) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, μέσω των αισθητήρων του ABS. Σημαντική είναι και η παρουσία του off-road ABS, το οποίο μειώνει αρκετά τις αποστάσεις ακινητοποίησης σε ολισθηρό οδόστρωμα, με απότομες κλίσεις, μέχρι ταχύτητες 30 km/h. Επίσης προσφέρεται δυνατότητα καθορισμού της ταχύτητας ανάβασης και κατάβασης πλαγιάς από 4 έως 18 km/h και σύστημα που κρατάει ακίνητο το όχημα στον κενό χρόνο που ο οδηγός αφήνει το φρένο και πατάει το γκάζι
Στο δρόμο
Εντός δρόμου η συμπεριφορά της GL εμπνέει σιγουριά και εμπιστοσύνη. Η αερανάρτηση AirMatic καταφέρνει να συνδυάσει την καλή ποιότητα κύλισης και την άνεση των επιβατών με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις σε κάθε οδόστρωμα. Στο ταξίδι η καλή ηχομόνωση προσφέρει ηρεμία στο εσωτερικό. Εκτός δρόμου οι δυνατότητες του αυτοκινήτου, είναι εξαιρετικές για τα μέτρα των SUV. Το συνολικό πακέτο των στοιχείων της τετρακίνησης και η αερανάρτηση καταφέρνουν να προσφέρουν εκπληκτικές δυνατότητες στην GL.
Συμπέρασμα
Με συμπληρωματικό χαρακτήρα για την M-Class, η GL-Class αποτελεί ένα σύγχρονο τετρακίνητο, με αχανείς χώρους και εντυπωσιακές δυνατότητες σε άσφαλτο και χώμα. Μπορεί να μην διαθέτει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα της G-Class στο χώμα, διαθέτει όμως ικανότητες κανονικού επιβατικού στην άσφαλτο. Η τιμή αγοράς της είναι αυξημένη σε σχέση με την M-Class.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 0% Δόσεις: έως 72 Επιτόκιο: 9,2%
Δοκιμές

Δοκιμή Mercedes – Benz GLC Coupe 300e 4MATIC: Τα φαινόμενα απατούν!
Με έμφαση στο δυναμισμό και την πολυτέλεια, η «μικρή» plug-in εκδοχή της GLC Coupe, προσθέτει ως γαρνιτούρα την χαμηλή κατανάλωση.

Δοκιμή Mercedes-AMG C 43 4MATIC 421 PS: Εκρηκτική ύλη
Ενσωματώνοντας τεχνολογίες από την Formula 1 και έναν κινητήρα-ποίημα, η Mercedes-AMG C 43 των 421 ίππων είναι πολλά περισσότερα από μια απλή «γέφυρα» των απλών C-Class με την κορυφαία C 63.

Δοκιμή Mercedes-AMG A 35 4MATIC: Γεύση… από supercar
Μπορεί ένα μικρομεσαίο hatchback, να προσφέρει ένα «σφηνάκι» απόλαυσης, από το μαγικό κόσμο των supercar; Η Mercedes-AMG A 35 4MATIC, απαντά καταφατικά σε αυτήν την ερώτηση.

Δοκιμή - Mercedes-Benz GLB 220d 4MATIC: Σαν το παλιό καλό κρασί…
Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει και η Mercedes-Benz ανανέωσε στα σημεία την GLB χωρίς να αλλάξει τα συστατικά που της χάρισαν εμπορική επιτυχία.

Δοκιμή Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC 306 PS: Ελεύθερος σκοπευτής
Καμουφλαρισμένη, σχεδόν χάνεται στο πλήθος, αλλά εκπληκτικά αποτελεσματική στον σκοπό της. Η Mercedes-AMG GLA 35 συνδυάζει εύστοχα το πνεύμα του Affalterbach με την ουσία μιας GLA.

Δοκιμή Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV: Το αίμα νερό (δεν) γίνεται
Η EQE 43 4MATIC είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Mercedes-AMG. Αυτό που μένει να απαντηθεί είναι κατά πόσο τιμά το βαρύ λογότυπο που το συνοδεύει...

Δοκιμή Mercedes-Benz E 220 d 197 PS: Masterclass
Πλησιάζοντας επικίνδυνα στα χωράφια της κορυφαίας S-Class, η νέα E-Class αποδεικνύει ότι κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα την τέχνη των executive sedan από τη Mercedes-Benz.
