- MERCEDES-BENZ
- GLK (2011)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Η Mercedes-Benz προβάλλει τα σπορ χαρακτηριστικά και την υψηλή απόδοση στην άσφαλτο, συμπληρώνοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες στην ιδιαίτερη GLK
Ένα βήμα παραπάνω κάνουν η Γερμανοί με το πιο προσιτό SUV τους. Η GLK έχει συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, οι οποίες είναι σχεδόν παρόμοιες με αυτές της BMW X3, το αντίπαλον δέος που καθιέρωσε την κατηγορία πριν από χρόνια. Βάζοντας το γράμμα G, στην ονομασία του μοντέλου της, από το γερμανικό Gelände(εκτός δρόμου), διαφοροποιεί το μικρό τετρακίνητο της Mercedes από τη μεγαλύτερη M-Class. Σε πείσμα των καιρών, ο off-road χαρακτήρας προβάλλεται όπως του αξίζει.
Σχεδίαση-Χώροι
Κύριο στοιχείο στην εξωτερική εμφάνιση της GLK είναι οι τετραγωνισμένες γραμμές. Η εταιρική ταυτότητα είναι παρούσα, με την μεγάλη μάσκα στο εμπρός μέρος να προσθέτει το ανάλογο κύρος μιας Mercedes. Συνολικά, η GLK είναι ένα μοντέρνο SUV, με τις παραδοσιακές όμως, αυξημένες γωνίες υπέρβασης εμποδίων, αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος, σχετικά λεπτές κολόνες οροφής για καλή ορατότητα, και τυπικά ψηλή θέση οδήγησης. H αίσθηση ασφαλείας και εποπτείας του δρόμου που παρέχει η ψηλή θέση οδήγηση και η καλή περιφερειακή ορατότητα χαρακτηρίζουν το εσωτερικό. Η σχεδίαση ακολουθεί και στο ταμπλό την τετράγωνη λογική με την εργονομία να διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων Mercedes.
Ο πολυδιακόπτης αριστερά της κολόνας του τιμονιού που ελέγχει φώτα, δείκτη πορείας, υαλοκαθαριστήρες και στο λεβιέ του cruise control ο οποίος είναι κι αυτός τοποθετημένος στην ίδια πλευρά, μαζί με το ποδόφρενο, αποτελούν επιλογές με τις οποίες μαθαίνεις να ζεις εφόσον επιλέξεις μια Mercedes. Εκτός από τις πρακτικές θήκες και τα ντουλαπάκια για μικροαντικείμενα, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργεί ένα μεγάλο κι επίπεδο χώρο 1.550 lt απόλυτα αξιοποιήσιμο. Δεν υπάρχει κανονική ρεζέρβα αλλά τροχός ανάγκης τοποθετημένος κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Τεχνολογία
Η πιο προσιτή και λιγότερο ενεργοβόρα GLK, είναι η GLK 220 BlueEFFICIENCY με τον σύγχρονο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 2.2 lt. H απόδοση της είναι 170 PS και 400 Nm ροπής. Η αμέσως επόμενη πετρελαιοκίνητη έκδοση GLK 350 CDI εξοπλίζεται με τον V6 κινητήρα των 3.0 lt και έχει απόδοση 224 PS και 540 Nm ροπής. Ο μικρότερος κινητήρας βενζίνης, εξοπλίζει την GLK 300, είναι επίσης V6 3.0 lt και παράγει 231 PS και 300 Nm ροπής. Στην κορυφή βρίσκεται η GLK 350, με V6 βενζινοκινητήρα 3.5 lt και απόδοση 272 PS και 350 Nm ροπής. Όλες οι εκδόσεις της GLK εφοδιάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, 7GTronic.
Το σύστημα μετάδοσης της GLK βασίζεται στο 4MATIC της C-Class. Σε κανονικές συνθήκες το σύστημα μοιράζει τη ροπή σε αναλογία 45:55 εμπρός-πίσω μέσω ενός επικυκλικού διαφορικού κι ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου υδραυλικού συμπλέκτη, ώστε να προσφέρει δυνατότητα κλειδώματος της σχέσης μετάδοσης. Το διαφορικό του πίσω άξονα ελέγχεται από το EDL(Electronic Differential Lock) μέσω των αισθητήρων του ABS κι επικουρικά το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης 4ETS εξασφαλίζει ότι η ροπή θα κατευθυνθεί προς τους τροχούς με πρόσφυση, φρενάροντας όσους σπινάρουν.
Στο δρόμο
Εξαιρετική στην άσφαλτο αποδεικνύεται η GLK. Με στιβαρό πλαίσιο, περιορισμένες κλίσεις και ασφαλή συμπεριφορά, παραμένει φιλική σε κάθε περίπτωση. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και μόνον ένας ελαφρύς θόρυβος από το όρθιο παρμπρίζ εισέρχεται στο εσωτερικό. Η GLK εφοδιάζεται με αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι σε ομαλά οδοστρώματα με χαμηλές ταχύτητες κίνησης τα αμορτισέρ είναι μαλακά προσφέροντας άνεση και καλή απόδοση εκτός δρόμου, ενώ στη γρήγορη οδήγηση η απόσβεση σκληραίνει, παρέχοντας στο αυτοκίνητο την απαιτούμενη σταθερότητα.
Κατά τον ίδιο τρόπο το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα, για να είναι ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς και σφιχτό στις υψηλές. Εκτός δρόμου οι δυνατότητες τις είναι αξιόλογες. Στους βατούς χωματόδρομους δε θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα, αρκεί να είστε σίγουροι ότι δε θα σχιστεί κάποιο ελαστικό από φυτευτή πέτρα κι ότι δε θα βρείτε κάποιο χαντάκι που θα εμποδίσει την προσέγγιση της GLK.
Συμπέρασμα
Μπαίνοντας δυναμικά στην μάχη του σκληρού ανταγωνισμού της κατηγορίας, η GLK διαθέτει όλα τα εφόδια να προσεγγίσει ιδανικά το αγοραστικό κοινό. Η τιμής της είναι ανάλογη της ποιότητας και του κύρους που προσφέρει, ενώ μια έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.8 lt της C-Class, θα άλλαζε άρδην τις ισορροπίες στην κατηγορία, ιδιαιτέρως στην ελληνική αγορά.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 0% Δόσεις: έως 72 Επιτόκιο: 9,2%
Δοκιμές

Δοκιμή Mercedes – Benz GLC Coupe 300e 4MATIC: Τα φαινόμενα απατούν!
Με έμφαση στο δυναμισμό και την πολυτέλεια, η «μικρή» plug-in εκδοχή της GLC Coupe, προσθέτει ως γαρνιτούρα την χαμηλή κατανάλωση.

Δοκιμή Mercedes-AMG C 43 4MATIC 421 PS: Εκρηκτική ύλη
Ενσωματώνοντας τεχνολογίες από την Formula 1 και έναν κινητήρα-ποίημα, η Mercedes-AMG C 43 των 421 ίππων είναι πολλά περισσότερα από μια απλή «γέφυρα» των απλών C-Class με την κορυφαία C 63.

Δοκιμή Mercedes-AMG A 35 4MATIC: Γεύση… από supercar
Μπορεί ένα μικρομεσαίο hatchback, να προσφέρει ένα «σφηνάκι» απόλαυσης, από το μαγικό κόσμο των supercar; Η Mercedes-AMG A 35 4MATIC, απαντά καταφατικά σε αυτήν την ερώτηση.

Δοκιμή - Mercedes-Benz GLB 220d 4MATIC: Σαν το παλιό καλό κρασί…
Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει και η Mercedes-Benz ανανέωσε στα σημεία την GLB χωρίς να αλλάξει τα συστατικά που της χάρισαν εμπορική επιτυχία.

Δοκιμή Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC 306 PS: Ελεύθερος σκοπευτής
Καμουφλαρισμένη, σχεδόν χάνεται στο πλήθος, αλλά εκπληκτικά αποτελεσματική στον σκοπό της. Η Mercedes-AMG GLA 35 συνδυάζει εύστοχα το πνεύμα του Affalterbach με την ουσία μιας GLA.

Δοκιμή Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV: Το αίμα νερό (δεν) γίνεται
Η EQE 43 4MATIC είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Mercedes-AMG. Αυτό που μένει να απαντηθεί είναι κατά πόσο τιμά το βαρύ λογότυπο που το συνοδεύει...

Δοκιμή Mercedes-Benz E 220 d 197 PS: Masterclass
Πλησιάζοντας επικίνδυνα στα χωράφια της κορυφαίας S-Class, η νέα E-Class αποδεικνύει ότι κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα την τέχνη των executive sedan από τη Mercedes-Benz.
