Ευχάριστο σχεδιαστικά, με αστικό προσανατολισμό και δυναμικό χαρακτήρα, το Colt είναι πλέον πιο ελκυστικό.
Η 6η γενιά του Colt βρίσκεται στην αγορά από το 2005, ωστόσο στις αρχές του 2009 δέχτηκε ριζική ανανέωση.Οι αλλαγές αφορούσαν περισσότερο βελτιώσεις στον αισθητικό τομέα, εξωτερικά και εσωτερικά και ελάχιστες σε μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Το μικρό μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας, διατίθεται με 5θυρο αμάξωμα, 3θυρο και στην κάμπριο έκδοση CZC.
Σχεδίαση-Χώροι
Παρατηρώντας το 5θυρο με το 3θυρο Colt, από το πλάι ή από πίσω, φαίνονται σαν δύο διαφορετικά αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, το εμπρός τμήμα είναι όμοιο και θυμίζει εν πολλοίς το μεγαλύτερο Lancer, με την μεγάλη μάσκα και τα επιθετικά φώτα. Το πεντάθυρο από το πλάι φαντάζει σαν μικρό πολυμορφικό, με το πίσω τμήμα να είναι κάθετο και χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές.
Αντίθετα, η τρίθυρη έκδοση έχει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, με καμπύλες γραμμές στο πλάι, που το κάνουν πιο συμπαγές. Το πίσω τμήμα είναι πιο εντυπωσιακό, έχοντας πιο έντονες γραμμές, που τονίζονται και από την πάνω πτέρυγα. Οι διαστάσεις του 3θυρου είναι μικρότερες, με το μήκος να υπολείπεται κατά 75 mm (3.810 mm έναντι 3.885 mm του 5θυρου), το πλάτος να παραμένει ίδιο (1.695 mm) και το ύψος να έχει διαφορά 30 mm (1.520 mm το 3θυρο και 1.550 mm το 5θυρο). Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν διαφορές με την ποιότητα κατασκευής να είναι προσεγμένη, ωστόσο τα σκληρά πλαστικά και η μουντή απόχρωση, δεν προσφέρουν και την πιο ευχάριστη αίσθηση.
Το τριάκτινο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων με τον πορτοκαλί φωτισμό και η σύγχρονη σχεδιαστικά κεντρική κονσόλα, προσδίδουν ένα πιο σπορτίφ τόνο. Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, όπως και η πρακτικότητα, με τις θήκες για ποτήρια και μικροαντικείμενα, να είναι αρκετές. Στο 5θυρο μπορούν να φιλοξενηθούν τέσσερις επιβάτες. Αντίθετα, το 3θυρο είναι πιο στενάχωρο, αφού στο πίσω κάθισμα ακόμα και δύο επιβάτες θα δυσκολευτούν με τα γόνατα τους, ενώ και το κεφάλι τους (αν είναι ψηλοί) βρίσκει στην οροφή. Το πορτμπαγκάζ είναι αρκετά μικρό και στις δύο εκδόσεις, αφού διαθέτει μόλις 186 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, που μπορεί να αυξηθεί στα 236, χάρη στην ύπαρξη χώρου κάτω από το αφαιρούμενο διαχωριστικό του δαπέδου.
Η cabrio έκδοση CZC έχει σαφώς διαφορετικό χαρακτήρα, όντας πιο νεανικό και κομψό. Θεωρητικά, η διάταξη στο εσωτερικό είναι 2+2, αλλά σε πρακτικό επίπεδο με το ζόρι χωρούν δύο παιδιά. Η μεταλλική αναδιπλούμενη λειτουργεί με το πάτημα ενός κουμπιού στην καμπίνα, η οποία σχεδιαστικά δεν έχει καμία διαφορά με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η οροφή του CZC ανοίγει σε 22 δευτερόλεπτα. Ο χώρος αποσκευών είναι από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του, με 460 λίτρα όγκου όταν είναι κλειστή η οροφή. Αντίστοιχα, όταν είναι ανοικτή περιορίζεται στα 190 λίτρα, προσφέροντας και πάλι αρκετό χώρο.
Τεχνολογία
Το Colt τόσο στην 5θυρη, όσο και στη 3θυρη έκδοση, εφοδιάζεται από δύο βενζινοκινητήρες 1,1 και 1,3 λίτρου. Το μικρότερο μηχανικό σύνολο αποδίδει 75 ίππους στις 6.000 rpm. και 100Nm ροπής, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 12,9 sec και η τελική ταχύτητα να φθάνει τα 165 km/h. Ο κινητήρας 1,3 λίτρου έχει απόδοση 95 ίππων και 125Nm ροπής προσφέροντας ανταγωνιστικές επιδόσεις στο, ούτως ή άλλως, ελαφρύ σύνολο των 970 κιλών. Παρά τις διαφορετικές διαστάσεις και την διαφορά των 30 κιλών στο βάρος του αμαξώματος, οι επιδόσεις είναι ίδιες και για τις δύο εκδόσεις. Το Colt CZC διατίθεται μόνο με τον κινητήρα 1,5 λίτρου, με απόδοση 109 ίππων στην ατμοσφαιρική έκδοση του και 150 ίππους στην υπερτροφοδοτούμενη.
Στο δρόμο
Το Colt διακρίνεται για την ευελιξία και την σβελτάδα του μέσα στην πόλη, αλλά και την περιορισμένη κατανάλωση του, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση τιμή βρίσκεται στα 5,7 lt/100 km/h. για τον 1,1 και στα 6,0 lt/100 km για τον 1,3 λίτρου. Κατά την κίνηση στo εθνικό οδικό δύκτιο παραμένει σταθερό, με το τιμόνι να ικανοποιεί με την ακρίβεια του, όχι όμως και με την αίσθηση. Δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους, προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό. Τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα στις υψηλές ταχύτητες είναι τα αναμενόμενα και δεν ενοχλούν τους επιβάτες.
Σε διαδρομή με στροφές, το 3θυρο εμφανίζει πιο σπορ χαρακτηριστικά, με το αυτοκίνητο να παραμένει ευλαβικά στην πορεία του, εμφανίζοντας ελαφρά υπερστροφή μόνο αν το παρακάνει ο οδηγός ή αφήσει απότομα το γκάζι. Το κιβώτιο ταχυτήτων, έχει αρκετά λαστιχένια αίσθηση, αλλά καλή κλιμάκωση και βοηθά τον κινητήρα να κινηθεί γρήγορα. Τα δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω, απλά ικανοποιούν με την απόδοση τους.
Συμπέρασμα
Το Colt είναι μια από τις καλύτερες επιλογές για όποιον ενδιαφέρεται για αυτοκίνητο πόλης, με ολοκληρωμένο χαρακτήρα που μπορεί όμως να ανταπεξέλθει και σε ταξίδια. Επίσης, υπάρχει και η επιλογή τριών εκδόσεων αμαξωμάτων, ανάλογα με τα γούστα του ενδιαφερόμενου.