- OPEL
- INSIGNIA 4d (2013)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Εντυπωσιακό σε σχεδίαση, προικισμένο με δυναμικά χαρακτηριστικά και μεγάλη γκάμα κινητήρων, το Insignia έχει ότι χρειάζεται για την επιτυχία.
Σχεδίαση-Χώροι
Θεαματικότερος τομέας αναβάθμισης στο Insignia είναι η σχεδίαση του. Οι σύγχρονες γραμμές προσδίδουν κομψή σχεδίαση, η οποία συνδυάζεται με δυναμικό χαρακτήρα και στοιχεία πολυτέλειας, που αυξάνουν κατακόρυφα το κύρος του μοντέλου. Αν και το συνολικό του μήκος φτάνει τα 4.842 mm, το σχέδιο του Insignia κρύβει έντεχνα τον όγκο του, με την κεκλιμένη οροφή να χαρίζει στοιχεία coupe αμαξώματος. Το Insignia πέρα από 4θυρη sedan έκδοση, παράγεται και σαν 5θυρο, συνδυάζοντας την πρακτικότητα του μεγαλύτερου ανοίγματος για τον χώρο αποσκευών. Παράλληλα υπάρχει και η ακόμα πιο πρακτική station έκδοση Sports Tourer, η οποία διαθέτει εξίσου αρμονική σχεδίαση, φτάνοντας σε μήκος τα 4.913 mm. Τελευταία προσθήκη στη γκάμα είναι η έκδοση Country Tourer που, εκτός από το off-road κουστούμι διαθέτει κατά 20 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, σε σχέση με τα κοινά Insignia, υιοθετώντας παράλληλα την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση FlexRide. Σημαντική διαφοροποίηση για το Insignia Country Tourer είναι η ύπαρξη της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης με συμπλέκτη Haldex, ο οποίος μοιράζει ιδανικά την ροπή στους δύο άξονες, σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει μέχρι και 100% στον πίσω άξονα, ανάλογα με το τερέν δράσης. Κατά βάση πάντως, υπό φυσιολογικές συνθήκες το Country Tourer διαθέτει κίνηση εμπρός, ώστε να μην επηρεάζεται η κατανάλωση καυσίμου.
To μεταξόνιο των 2.737 mm εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους στο εσωτερικό της καμπίνας του Insignia. O χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 500 lt για το 4θυρο αμάξωμα, 530 lt για το 5θυρο και 500 lt για το station. Η σύγχρονη και μοντέρνα σχεδίαση συνεχίζεται και στο εσωτερικό του Insignia. Η στιβαρή αίσθηση που αποπνέει οφείλεται τόσο στα ποιοτικά υλικά, όσο στην σωστή συναρμογή τους. Η εικόνα στο εσωτερικό συναγωνίζεται άνετα τις κορυφαίες γερμανικές προτάσεις της κατηγορίας. Η εργονομία είναι σε γενικές γραμμές σωστή, ενώ το μόνο που απαιτεί περίοδο εξοικείωσης, είναι η πληθώρα κουμπιών στην κεντρική κονσόλα, κυρίως στις φορτωμένες από άποψη εξοπλισμού εκδόσεις.
Mία νέα γενιά infotainment (σύστημα ήχου και ψυχαγωγίας) διατίθεται στην πρόσφατη έκδοση facelift για το Insignia. Αυτή ενσωματώνει πολλές λειτουργίες smartphone μέσα στο αυτοκίνητο και λειτουργεί ‘διαισθητικά’ και απλά μέσω touchpad (επιφάνεια αφής) στην κεντρική κονσόλα.
Τεχνολογία
Η μικρότερη έκδοση του Insignia εξοπλίζεται με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.4 lt turbo με 140 ίππους και σύστημα Start&Stop (πλην των εκδόσεων LPG). Αντίστοιχα ο turbo κινητήρας SIDI των 1.6 lt φτάνει σε απόδοση τους 170 PS και τα 280 Nm ροπής.
Μεγάλη είναι η γκάμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων του Insignia. O 2.0 lt πετρελαιοκινητήρας παράγεται σε διάφορες διαβαθμίσεις απόδοσης, με 140, 160 και 195PS (Biturbo). Όλες οι εκδόσεις διατίθενται στο βασικό τους εξοπλισμό, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων είναι διατίθεται με τις εκδόσεις 1.6 SIDI και 2.0 CDTI.
Παράλληλα, πέρα από τις εμπροσθιοκίνητες εκδόσεις, το Insignia παράγεται και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (AWD), στην έκδοση Biturbo diesel των 195 PS. Βασικό στοιχείο του συστήματος τετρακίνησης βρίσκεται ένας συμπλέκτης τύπου Haldex. Μηνύματα από το ESP, το τιμόνι και το πεντάλ του γκαζιού φτάνουν μέσω αισθητήρων στη μονάδα ελέγχου του Adaptive 4x4, η οποία προσαρμόζει κατάλληλα την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες, που μπορεί να φτάσει έως και το 100% είτε στον εμπρός είτε στον πίσω άξονα. Στις εκδόσεις Sport, μάλιστα, στον πίσω άξονα υπάρχει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD).
Στο δρόμο
Το Insignia συνδυάζει ιδανικά την άνεση, την ποιότητα κύλισης και τα αξιόλογα δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει καλή αίσθηση, αν και δεν κρίνεται κορυφαίο. Εξαιρετική είναι η λειτουργία του συστήματος Flexride, το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης, επηρεάζοντας σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου (π.χ τιμόνι, απόκριση γκαζιού, ανάρτηση κτλ.).
Στο ταξίδι η καλή ηχομόνωση εξασφαλίζει άνετες και ήσυχες μετακινήσεις. Σταθερό και ευθύβολο, το Insignia, αποδεικνύεται ικανότατο σε γρήγορες καμπές, με υψηλές μ.ω.τ. Οι τετρακίνητες εκδόσεις προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες, ιδιαίτερα σε γλιστερά οδοστρώματα, αυξάνοντας σημαντικά την ελκτική πρόσφυση. Η ακόμα πιο μελετημένη εκδοχή OPC του Insignia ξεχωρίζει για την δύναμη και ροπής της, καθώς και για την εντυπωσιακή της συμπεριφορά στο δρόμο.
Συμπέρασμα
Αξιόλογο και ολοκληρωμένο το Insignia, μπαίνει με φόρα στην μάχη της μεσαίας κατηγορίας. Με μεγάλη γκάμα εκδόσεων και διαθέσιμων κινητήρων, συνδυάζει τις σύγχρονές προσταγές στο δρόμο, με άκρως εντυπωσιακή και αποδεκτή εμφάνιση. Η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1.4 lt , με τους 140 PS, αποτελεί σημαντικό αβαντάζ για την ιδιαίτερη ελληνική αγορά.
Χρηματοδότηση
Δοκιμές

Δοκιμή Opel Grandland 1.2T 136 PS Hybrid: Restart
Πως μπορείς να ξεχωρίσεις σε μια κατηγορία οχημάτων που βρίθει ανταγωνιστικών προτάσεων; Ίσως ένα όμορφο design πάνω σε μια δοκιμασμένη συνταγή να είναι τελικά το μυστικό της επιτυχίας.

Δοκιμή Opel Astra Electric: Smooth operator
Το Astra ενστερνίζεται το μέλλον και περνά για πρώτη φορά στην ηλεκτρική πλευρά της αγοράς, προσαρμόζοντας την προσωπικότητα του σε μία πλήρως εξηλεκτρισμένη υλοποίηση.

Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 PS: Ήπια υβριδικό που καίει 4,5lt/100km
Το Corsa μπορεί να ανανέωσε την εμφάνιση του πρόσφατα, αλλά ο εμπλουτισμός της γκάμας με τα ήπια υβριδικά σύνολα των 100 και 136 ίππων αποτελεί το αδιαμφησβήτητο “level up”!

Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 136 PS: Profit!
Ένα μικρό κέρδος 6 ίππων είναι ο απολογισμός της αναβάθμισης για τον τρικύλινδρο 1.2 Turbo βενζίνης του Opel Mokka, ο οποίος πλέον αποδίδει 136 ίππους, έναντι των 130.

Δοκιμή Opel Corsa 1.2 100PS AT8: Επικαιροποίηση!
Το Opel Corsa, ο διαχρονικός πρωταγωνιστής στα σούπερμινι, ανανεώθηκε σχεδιαστικά και τεχνολογικά, ακονίζοντας τα μαχαίρια του για τη μάχη στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία.

Δοκιμή Opel Grandland GSe e-AWD 300 PS: Χρησμός
Plug-In Hybrid C-SUV, σπορ μοντέλο 300 ίππων ή πρακτικό τετρακίνητο οικογενειακό; Όλα μαζί λέει η Opel με το Grandland GSe, αφήνοντας θολά τα όρια για να το ερμηνεύσει κάθε ένας, όπως θέλει.

Δοκιμή Opel Astra GSe Plug-in Hybrid 225 PS e-EAT8: To νέο GSi
Το «i» έγινε η «e», και τόσο απλά το φημισμένο αρκτικόλεξο που κοσμούσε στο παρελθόν μερικά από τα πιο… «εύγευστα» Opel, επιστρέφει στο προσκήνιο!
