Τιμές - Μοντέλα RENAULT
Εγγυήσεις RENAULT
- Μηχανικά μέρη: 60 μήνες
- Βαφή: 36 μήνες
- Διάτρηση: 144 μήνες
Μάρκα RENAULT
Renault. Η ιστορία.
Ο Louis Renault θεωρείται ο «πατέρας» της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είχε γνώσεις μηχανολογίας και είχε σχεδιάσει πολλά πρωτότυπα οχήματα, πριν συνεργαστεί με τα αδέρφια του Marcel και Fernand, τα οποία διακατείχαν επιχειρηματικές δεξιότητες. Έτσι λοιπόν, οι δυνάμεις τους ενώθηκαν και κατάφεραν να παρουσιάσουν το πρώτο αυτοκίνητο της Renault, το Voiturette 1CV, το οποίο πουλήθηκε σε έναν φίλο του πατέρα τους, αφού πρώτα πραγματοποιήθηκε test drive στις 24 Δεκεμβρίου 1898.
Τα πρώτα χρόνια
Το 1903, o Renault ξεκίνησε να κατασκευάζει κινητήρες, αφού μέχρι πρότινος τους εφοδιαζόταν από τον De Dion-Bouton. To 1905 είναι ένας από τους σημαντικότερους σταθμούς της μάρκας, μιας και ανέλαβαν την πρώτη μεγάλη παραγγελία, η οποία αφορούσε 250 αυτοκίνητα ταξί με αποτέλεσμα το εργοστάσιο της Renault να ξεκινάει δυναμικά στον χώρο της μαζικής παραγωγής. Αυτά τα οχήματα χρησιμοποιήθηκαν αργότερα για να μεταφέρουν Γάλλους στρατιώτες κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Τότε ήταν που έλαβαν και το ψευδώνυμο «Taxi de la Marne» (Ταξί για τη μάχη του Μάρνη). Ένα μεγάλο ποσοστό των ταξί του Λονδίνου και του Παρισιού κατασκευάστηκαν από τη Renault, ενώ πήρε το βραβείου της πιο καλοπουλημένης ξένης φίρμας στη Νέα Υόρκη το 1907 και 1908. Το 1908, η εταιρεία είχε σημειώσει συνολικά 3.575 πωλήσεις και αποτελούσε τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Νέος σταθμός το 1913:για να επιτευχθεί αύξηση της παραγωγικότητας και να εξασφαλιστεί η διαφοροποίηση στην παραγωγή ο Louis Renault εισάγει στα εργοστάσιά του το σύστημα του τεϋλορισμού. Είναι μια πρωτοπορία για τη Γαλλία. Η Renault συμμετέχει στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο κατασκευάζοντας φορτηγά, φορεία, νοσοκομειακά, οβίδες και τα περίφημα άρματα μάχης FT17 που συμβάλλουν αποφασιστικά στην τελική νίκη.
O Louis Renault επεκτείνει τη γκάμα της εταιρείας του το 1918, τοποθετώντας στη γραμμή παραγωγής γεωργικά και βιομηχανικά μηχανήματα. Ο πρώτος τράκτορας της εταιρείας, Type GP, κατασκευαζόταν μεταξύ 1919 έως 1930, το οποίο βασιζόταν στο FT Tank. Ωστόσο, η γαλλική φίρμα έπρεπε να ανταγωνιστεί το «αυτοκίνητο του λαού» (βλέπε Volkswagen), το οποίο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, μικρό και πολύ προσιτό. Η επιχείρηση συμπιέζει το κόστος παραγωγής για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση αλλά το κοινωνικό κλίμα ολοένα και χειροτερεύει. Τελικά, το 1920 υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο διανομής με τον Gustave Gueudet και η Renault εκσυγχρονίζεται ξεκινώντας το 1929 την κατασκευή της πρώτης εργοστασιακής αλυσίδας του Billancourt.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η γκάμα της γαλλικής εταιρείας διέθετε πλέον από μικρά έως πολύ μεγάλα οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, το 1928, όταν η Renault είχε κατασκευάσει 45.809 οχήματα, είχε εφτά διαφορετικά μοντέλα (6cv, 10cv, Monasix, 15cv, Vivasix, 18/22cv και 40cv. Περίπου ένα χρόνο πιο πριν, η Renault παρουσίασε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τα νέα της μοντέλα.
Η Renault σε κρατικό έλεγχο
Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Louis Renault θεωρεί λάθος τη σύρραξη με τη Γερμανία και συμμετέχει πολύ λίγο στην κινητοποίηση του πολέμου. Κατά την Κατοχή, ενδίδει στις απαιτήσεις των Γερμανών αδιαφορώντας για τις πραγματικές διαστάσεις του ναζισμού. Μετά την Απελευθέρωση, φυλακίζεται για "εμπορική συνεργασία με τον εχθρό". Οι επιχειρήσεις Renault επιτάσσονται, κατάσχονται και στη συνέχεια εθνικοποιούνται το 1945 από την προσωρινή κυβέρνηση του στρατηγού de Gaulle. Μετονομάζονται σε Régie Nationale des Usines Renault (RNUR – Δημόσια Επιχείρηση Αυτοκινήτων Renault).
Η επιχείρηση εκσυγχρονίζει τις εγκαταστάσεις της, κατασκευάζει και αγοράζει νέες μονάδες παραγωγής στη Γαλλία και το εξωτερικό. Σε πλήρη μυστικότητα, o Louis Renault εξελίσσει ένα από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, που είναι το 4 CV, το οποίο φέρει τον κινητήρα στο πίσω μέρος και αποτελεί το πρώτο «μικρό αυτοκίνητο για όλους» το 1946. Περίπου 5 χρόνια αργότερα παρουσιάζει τη ναυαρχίδα της φίρμας, το Renault Fregate, το οποίο εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο 2λιτρο κινητήρα.
Μετά την εμπορική επιτυχία του 4CV, που επιτεύχθηκε υπό την ηγεσία του Pierre Lefaucheux, ακολούθησε ο διάδοχος με την ονομασία Dauphine. Το τελευταίο αποτελεί και αυτό ένα προσιτό μοντέλο με τον κινητήρα στο πίσω μέρος και 4 πόρτες, ενώ κατασκευάστηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες στην περίοδο 1956 έως 1967. Επίσης, είναι και το πρώτο αυτοκίνητο της Renault που κατάφερε να «ξεφύγει» από τα σύνορα και να προσφέρεται σε αγορές όπως την Αφρική και την βόρια Αμερική.
Από το 4L στο R5
Το 1961, η Renault παρουσιάζει το «4», που αποτελεί ουσιαστικά τον ανταγωνιστή του Citroen 2CV. Το Renault 4L είναι το πρώτο «αυτοκίνητο που μπορείς να ζεις μαζί του» και ήταν προϊόν μιας λαμπρής ιδέας: να δημιουργήσει ένα ευέλικτο αυτοκίνητο, που μπορεί να πάει σχεδόν οπουδήποτε και να αποδεικνύεται χρήσιμο για όλες τις περιστάσεις. Έχει 5 πόρτες με την τελευταία να αποκαλύπτει την δυνατότητα να «μεταμορφωθεί» σε φορτηγάκι. Το Renault 4 κατασκευάστηκε σε πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες και εξαγόταν σε περισσότερες από 100 χώρες πριν τελειώσει η εμπορική του επιτυχία στις 21 Δεκεμβρίου 1994.
Η Renault αποκαλύπτει τον Ιανουάριο του 1965 το Renault 16. Το hatchback μοντέλο αποτελούσε το πρώτο compact hatchback αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στην αγορά. Για την εποχή, ήταν αρκετά πρωτοποριακό, ενώ έφτασε να κατακριθεί για την υπερβολική σιλουέτα και τη σχεδίαση εκτός των συνηθισμένων. Παρόλ’ αυτά, γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και «έδειξε το δρόμο για νέα κατηγορία αυτοκινήτων».
Το 1972 γεννήθηκε το άκρως επιτυχημένο μοντέλο της Renault, το «5». Στόχος ήταν η νεολαία και γενικότερα ο γυναικείος πληθυσμός, που αναζητά ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Το Renault 5 έχει ένα μικρό καπό, 3 πόρτες και πολύ χαριτωμένο για τις αρχές της δεκαετίας του 70. Το εσωτερικό διαθέτει ζωντανά χρώματα και μοντέρνα σχεδίαση. Τον πρώτο χρόνο της εμπορικής του πορείας ανέβασε κατά 5% την αξία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ τρία χρόνια αργότερα πήρε τον τίτλο του best seller της Ευρώπης. Οι πωλήσεις του μικρού μοντέλου έφτασαν το εκπληκτικό αριθμό των 5.325.000 παγκοσμίως. Πλέον, το Renault 5 έχει πάρει μια ειδική θέση στα κλασικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στο δεύτερο μικρό του 20στού αιώνα.
Το 1977 αποτέλεσε έναν πολύ σημαντικό σταθμό της Renault για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η γαλλική εταιρεία πήρε μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 με το RS01, το οποίο εφοδιαζόταν με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Από τότε, η Renault έχει μια εξέχουσα θέση στην κορωνίδα του αθλητισμού.
Αλλά η επεκτατική πολιτική της, οι πολύ υψηλοί στόχοι και το υπέρογκο κόστος παραγωγής οδηγούν την εταιρεία σε μεγάλα ελλείμματα. Η Renault εφαρμόζει δραστική πολιτική μείωσης κόστους εστιάζοντας όλες της τις δυνάμεις στην ανανέωση της γκάμας της και ξαναγίνεται κερδοφόρα το 1987
Η δεκαετία του ‘80
Η ανάπτυξη συνεχίζεται με γρήγορους ρυθμούς μέχρι την αρχή της δεκαετίας του 80. Η ανανέωση της γκάμας επιταχύνεται με την έκδοση δύο νέων μοντέλων υψηλών προδιαγραφών: το Renault 25 και το Espace. Το τελευταίο είναι το πρώτο πολυμορφικό μοντέλο του κόσμου. Το 1984, το Espace παρουσιάστηκε στον παγκόσμιο Τύπο και δεν ήταν σίγουρο ότι θα κάνει αίσθηση η φιλοσοφία των MPV. Κανένας δεν είχε ξαναδει κάτι παρόμοιο, αλλά ο άπλετος χώρος και η δυνατότητα μορφοποίησης του εσωτερικού είναι αυτό που κέρδισε τις καρδιές των περισσότερων.
To 1992 πραγματοποιήθηκε η πρώτη παρουσίαση του Renault Twingo στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αμέσως μαγνήτισε μεγάλο μέρος του κοινού, ιδιαίτερα για το «βατραχίσιο» βλέμμα του μικρού μοντέλου. Το χαριτωμένο Twingo ήταν μια ανάμιξη ενός minivan με τις διαστάσεις ενός αυτοκινήτου πόλης και στόχευε νεαρή ηλικία. Αρχικά προσφερόταν σε μόλις 4 εξωτερικές αποχρώσεις, ενώ εσωτερικά επικρατούσε έντονα η μινιμαλιστική φιλοσοφία. Μετά από 15 χρόνια, η Renault αποφάσισε να λανσάρει τη νέα γενιά Twingo, η οποία αντικαταστάθηκε το 2014 με την νέα γενιά, που κυκλοφορεί σήμερα…
Ακόμα ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας είναι και το Clio, το οποίο έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά το 1990. Το supermini της Renault γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία, μιας και αποτέλεσε ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της Ευρώπης.
Συμμαχία με Nissan
Πολύ σημαντικός σταθμός της γαλλικής εταιρείας είναι η συμμαχία Renault-Nissan, που εκτελέστηκε το 1999. Η Nissan είχε φθάσει στα πρόθυρα χρεωκοπίας και η λύση ήρθε μέσω της κοινοπραξίας με τη Renault, η οποία προέβλεπε συνεργασία σε κάθε τομέα αλλά και αμφίδρομη εξαγορά μετοχών. Αρχικά, το ποσοστό που ανέλαβε η Renault ήταν το 36,8%, αλλά πλέον, οι Γάλλοι κατέχουν το 44,4% της Nissan και οι Ιάπωνες με τη σειρά τους το 15% της Renault. Την ίδια χρονιά, η Renault έγινε η βασική μέτοχος στην ρουμάνικη εταιρεία, Dacia, αναλαμβάνοντας το 51% των μετοχών. Επίσης, στις 29 Φεβρουαρίου 2008 η Renault αγόρασε το 25% των μετοχών της ρωσικής εταιρείας AVTOVAZ, που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή των αυτοκινήτων Lada. Με τις εξαγορές των Samsung Motors και Dacia, η Renault επιταχύνει τη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της. Το λανσάρισμα του Logan εκφράζει τον στρατηγικό στόχο του Ομίλου για κατάκτηση των αναδυόμενων αγορών.
Ο Carlos Ghosn ήδη πρόεδρος της Nissan διαδέχεται τον Louis Schweitzer στην ηγεσία της Renault. Εφαρμόζει το αναπτυξιακό σχέδιο Renault Contrat 2009 που έχει στόχο να αναδειχθεί η Renault η πιο επικερδής ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η εμπορική επιτυχία του Logan στις αναδυόμενες αγορές επιβεβαιώνει τον στόχο. Παράλληλα, η Renault συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία δίνοντας μεγάλη έμφαση στην εξέλιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ο Louis Renault θεωρείται ο «πατέρας» της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είχε γνώσεις μηχανολογίας και είχε σχεδιάσει πολλά πρωτότυπα οχήματα, πριν συνεργαστεί με τα αδέρφια του Marcel και Fernand, τα οποία διακατείχαν επιχειρηματικές δεξιότητες. Έτσι λοιπόν, οι δυνάμεις τους ενώθηκαν και κατάφεραν να παρουσιάσουν το πρώτο αυτοκίνητο της Renault, το Voiturette 1CV, το οποίο πουλήθηκε σε έναν φίλο του πατέρα τους, αφού πρώτα πραγματοποιήθηκε test drive στις 24 Δεκεμβρίου 1898.
Τα πρώτα χρόνια
Το 1903, o Renault ξεκίνησε να κατασκευάζει κινητήρες, αφού μέχρι πρότινος τους εφοδιαζόταν από τον De Dion-Bouton. To 1905 είναι ένας από τους σημαντικότερους σταθμούς της μάρκας, μιας και ανέλαβαν την πρώτη μεγάλη παραγγελία, η οποία αφορούσε 250 αυτοκίνητα ταξί με αποτέλεσμα το εργοστάσιο της Renault να ξεκινάει δυναμικά στον χώρο της μαζικής παραγωγής. Αυτά τα οχήματα χρησιμοποιήθηκαν αργότερα για να μεταφέρουν Γάλλους στρατιώτες κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Τότε ήταν που έλαβαν και το ψευδώνυμο «Taxi de la Marne» (Ταξί για τη μάχη του Μάρνη). Ένα μεγάλο ποσοστό των ταξί του Λονδίνου και του Παρισιού κατασκευάστηκαν από τη Renault, ενώ πήρε το βραβείου της πιο καλοπουλημένης ξένης φίρμας στη Νέα Υόρκη το 1907 και 1908. Το 1908, η εταιρεία είχε σημειώσει συνολικά 3.575 πωλήσεις και αποτελούσε τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Νέος σταθμός το 1913:για να επιτευχθεί αύξηση της παραγωγικότητας και να εξασφαλιστεί η διαφοροποίηση στην παραγωγή ο Louis Renault εισάγει στα εργοστάσιά του το σύστημα του τεϋλορισμού. Είναι μια πρωτοπορία για τη Γαλλία. Η Renault συμμετέχει στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο κατασκευάζοντας φορτηγά, φορεία, νοσοκομειακά, οβίδες και τα περίφημα άρματα μάχης FT17 που συμβάλλουν αποφασιστικά στην τελική νίκη.
O Louis Renault επεκτείνει τη γκάμα της εταιρείας του το 1918, τοποθετώντας στη γραμμή παραγωγής γεωργικά και βιομηχανικά μηχανήματα. Ο πρώτος τράκτορας της εταιρείας, Type GP, κατασκευαζόταν μεταξύ 1919 έως 1930, το οποίο βασιζόταν στο FT Tank. Ωστόσο, η γαλλική φίρμα έπρεπε να ανταγωνιστεί το «αυτοκίνητο του λαού» (βλέπε Volkswagen), το οποίο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, μικρό και πολύ προσιτό. Η επιχείρηση συμπιέζει το κόστος παραγωγής για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση αλλά το κοινωνικό κλίμα ολοένα και χειροτερεύει. Τελικά, το 1920 υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο διανομής με τον Gustave Gueudet και η Renault εκσυγχρονίζεται ξεκινώντας το 1929 την κατασκευή της πρώτης εργοστασιακής αλυσίδας του Billancourt.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η γκάμα της γαλλικής εταιρείας διέθετε πλέον από μικρά έως πολύ μεγάλα οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, το 1928, όταν η Renault είχε κατασκευάσει 45.809 οχήματα, είχε εφτά διαφορετικά μοντέλα (6cv, 10cv, Monasix, 15cv, Vivasix, 18/22cv και 40cv. Περίπου ένα χρόνο πιο πριν, η Renault παρουσίασε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τα νέα της μοντέλα.
Η Renault σε κρατικό έλεγχο
Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Louis Renault θεωρεί λάθος τη σύρραξη με τη Γερμανία και συμμετέχει πολύ λίγο στην κινητοποίηση του πολέμου. Κατά την Κατοχή, ενδίδει στις απαιτήσεις των Γερμανών αδιαφορώντας για τις πραγματικές διαστάσεις του ναζισμού. Μετά την Απελευθέρωση, φυλακίζεται για "εμπορική συνεργασία με τον εχθρό". Οι επιχειρήσεις Renault επιτάσσονται, κατάσχονται και στη συνέχεια εθνικοποιούνται το 1945 από την προσωρινή κυβέρνηση του στρατηγού de Gaulle. Μετονομάζονται σε Régie Nationale des Usines Renault (RNUR – Δημόσια Επιχείρηση Αυτοκινήτων Renault).
Η επιχείρηση εκσυγχρονίζει τις εγκαταστάσεις της, κατασκευάζει και αγοράζει νέες μονάδες παραγωγής στη Γαλλία και το εξωτερικό. Σε πλήρη μυστικότητα, o Louis Renault εξελίσσει ένα από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, που είναι το 4 CV, το οποίο φέρει τον κινητήρα στο πίσω μέρος και αποτελεί το πρώτο «μικρό αυτοκίνητο για όλους» το 1946. Περίπου 5 χρόνια αργότερα παρουσιάζει τη ναυαρχίδα της φίρμας, το Renault Fregate, το οποίο εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο 2λιτρο κινητήρα.
Μετά την εμπορική επιτυχία του 4CV, που επιτεύχθηκε υπό την ηγεσία του Pierre Lefaucheux, ακολούθησε ο διάδοχος με την ονομασία Dauphine. Το τελευταίο αποτελεί και αυτό ένα προσιτό μοντέλο με τον κινητήρα στο πίσω μέρος και 4 πόρτες, ενώ κατασκευάστηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες στην περίοδο 1956 έως 1967. Επίσης, είναι και το πρώτο αυτοκίνητο της Renault που κατάφερε να «ξεφύγει» από τα σύνορα και να προσφέρεται σε αγορές όπως την Αφρική και την βόρια Αμερική.
Από το 4L στο R5
Το 1961, η Renault παρουσιάζει το «4», που αποτελεί ουσιαστικά τον ανταγωνιστή του Citroen 2CV. Το Renault 4L είναι το πρώτο «αυτοκίνητο που μπορείς να ζεις μαζί του» και ήταν προϊόν μιας λαμπρής ιδέας: να δημιουργήσει ένα ευέλικτο αυτοκίνητο, που μπορεί να πάει σχεδόν οπουδήποτε και να αποδεικνύεται χρήσιμο για όλες τις περιστάσεις. Έχει 5 πόρτες με την τελευταία να αποκαλύπτει την δυνατότητα να «μεταμορφωθεί» σε φορτηγάκι. Το Renault 4 κατασκευάστηκε σε πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες και εξαγόταν σε περισσότερες από 100 χώρες πριν τελειώσει η εμπορική του επιτυχία στις 21 Δεκεμβρίου 1994.
Η Renault αποκαλύπτει τον Ιανουάριο του 1965 το Renault 16. Το hatchback μοντέλο αποτελούσε το πρώτο compact hatchback αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στην αγορά. Για την εποχή, ήταν αρκετά πρωτοποριακό, ενώ έφτασε να κατακριθεί για την υπερβολική σιλουέτα και τη σχεδίαση εκτός των συνηθισμένων. Παρόλ’ αυτά, γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και «έδειξε το δρόμο για νέα κατηγορία αυτοκινήτων».
Το 1972 γεννήθηκε το άκρως επιτυχημένο μοντέλο της Renault, το «5». Στόχος ήταν η νεολαία και γενικότερα ο γυναικείος πληθυσμός, που αναζητά ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Το Renault 5 έχει ένα μικρό καπό, 3 πόρτες και πολύ χαριτωμένο για τις αρχές της δεκαετίας του 70. Το εσωτερικό διαθέτει ζωντανά χρώματα και μοντέρνα σχεδίαση. Τον πρώτο χρόνο της εμπορικής του πορείας ανέβασε κατά 5% την αξία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ τρία χρόνια αργότερα πήρε τον τίτλο του best seller της Ευρώπης. Οι πωλήσεις του μικρού μοντέλου έφτασαν το εκπληκτικό αριθμό των 5.325.000 παγκοσμίως. Πλέον, το Renault 5 έχει πάρει μια ειδική θέση στα κλασικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στο δεύτερο μικρό του 20στού αιώνα.
Το 1977 αποτέλεσε έναν πολύ σημαντικό σταθμό της Renault για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η γαλλική εταιρεία πήρε μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 με το RS01, το οποίο εφοδιαζόταν με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Από τότε, η Renault έχει μια εξέχουσα θέση στην κορωνίδα του αθλητισμού.
Αλλά η επεκτατική πολιτική της, οι πολύ υψηλοί στόχοι και το υπέρογκο κόστος παραγωγής οδηγούν την εταιρεία σε μεγάλα ελλείμματα. Η Renault εφαρμόζει δραστική πολιτική μείωσης κόστους εστιάζοντας όλες της τις δυνάμεις στην ανανέωση της γκάμας της και ξαναγίνεται κερδοφόρα το 1987
Η δεκαετία του ‘80
Η ανάπτυξη συνεχίζεται με γρήγορους ρυθμούς μέχρι την αρχή της δεκαετίας του 80. Η ανανέωση της γκάμας επιταχύνεται με την έκδοση δύο νέων μοντέλων υψηλών προδιαγραφών: το Renault 25 και το Espace. Το τελευταίο είναι το πρώτο πολυμορφικό μοντέλο του κόσμου. Το 1984, το Espace παρουσιάστηκε στον παγκόσμιο Τύπο και δεν ήταν σίγουρο ότι θα κάνει αίσθηση η φιλοσοφία των MPV. Κανένας δεν είχε ξαναδει κάτι παρόμοιο, αλλά ο άπλετος χώρος και η δυνατότητα μορφοποίησης του εσωτερικού είναι αυτό που κέρδισε τις καρδιές των περισσότερων.
To 1992 πραγματοποιήθηκε η πρώτη παρουσίαση του Renault Twingo στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αμέσως μαγνήτισε μεγάλο μέρος του κοινού, ιδιαίτερα για το «βατραχίσιο» βλέμμα του μικρού μοντέλου. Το χαριτωμένο Twingo ήταν μια ανάμιξη ενός minivan με τις διαστάσεις ενός αυτοκινήτου πόλης και στόχευε νεαρή ηλικία. Αρχικά προσφερόταν σε μόλις 4 εξωτερικές αποχρώσεις, ενώ εσωτερικά επικρατούσε έντονα η μινιμαλιστική φιλοσοφία. Μετά από 15 χρόνια, η Renault αποφάσισε να λανσάρει τη νέα γενιά Twingo, η οποία αντικαταστάθηκε το 2014 με την νέα γενιά, που κυκλοφορεί σήμερα…
Ακόμα ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας είναι και το Clio, το οποίο έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά το 1990. Το supermini της Renault γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία, μιας και αποτέλεσε ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της Ευρώπης.
Συμμαχία με Nissan
Πολύ σημαντικός σταθμός της γαλλικής εταιρείας είναι η συμμαχία Renault-Nissan, που εκτελέστηκε το 1999. Η Nissan είχε φθάσει στα πρόθυρα χρεωκοπίας και η λύση ήρθε μέσω της κοινοπραξίας με τη Renault, η οποία προέβλεπε συνεργασία σε κάθε τομέα αλλά και αμφίδρομη εξαγορά μετοχών. Αρχικά, το ποσοστό που ανέλαβε η Renault ήταν το 36,8%, αλλά πλέον, οι Γάλλοι κατέχουν το 44,4% της Nissan και οι Ιάπωνες με τη σειρά τους το 15% της Renault. Την ίδια χρονιά, η Renault έγινε η βασική μέτοχος στην ρουμάνικη εταιρεία, Dacia, αναλαμβάνοντας το 51% των μετοχών. Επίσης, στις 29 Φεβρουαρίου 2008 η Renault αγόρασε το 25% των μετοχών της ρωσικής εταιρείας AVTOVAZ, που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή των αυτοκινήτων Lada. Με τις εξαγορές των Samsung Motors και Dacia, η Renault επιταχύνει τη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της. Το λανσάρισμα του Logan εκφράζει τον στρατηγικό στόχο του Ομίλου για κατάκτηση των αναδυόμενων αγορών.
Ο Carlos Ghosn ήδη πρόεδρος της Nissan διαδέχεται τον Louis Schweitzer στην ηγεσία της Renault. Εφαρμόζει το αναπτυξιακό σχέδιο Renault Contrat 2009 που έχει στόχο να αναδειχθεί η Renault η πιο επικερδής ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Η εμπορική επιτυχία του Logan στις αναδυόμενες αγορές επιβεβαιώνει τον στόχο. Παράλληλα, η Renault συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία δίνοντας μεγάλη έμφαση στην εξέλιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Δοκιμές RENAULT
Οδηγούμε το νέο Renault 5 E-Tech – Χαρισματικό
Δοκιμή Renault Captur ECO-G 100 LPG: Πληθωρισμός
Οδηγούμε το νέο Renault Captur στην Ισπανία!
Οδηγούμε το νέο Renault Rafale: Έτοιμο για μάχη
Video-Δοκιμή Renault Clio E-Tech: Το τέλειο υβριδικό supermini;
Δοκιμή Renault Clio E-Tech: Μαγικός ζωμός
Δοκιμή Renault Captur E-Tech: Φουλ υβριδικό με 145 ίππους και 5 lt/100 km κατανάλωση!
Δοκιμή Renault Austral E-Tech: H υβριδική εκδοχή των 200 ίππων
Video-Δοκιμή Renault Austral: Αλλάζει τα δεδομένα
Δοκιμή Renault Austral Mild Hybrid 160 Auto: Νέο κύμα! [video]
Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe MHEV EDC 140 PS: Illusion!
Οδηγούμε το νέο Renault Austral στην Ισπανία
Δοκιμή - Renault Captur 1.3 TCe 140 MHEV: Η έξυπνη λύση
Δοκιμάζουμε 3 diesel supermini - Ποιο προτιμάς;
Δοκιμή Renault Clio 1.5 dCi 100 PS: Η καλύτερη έκδοση!
Δοκιμή Renault Captur E-Tech PHEV: Το Β-SUV που μπαίνει στην πρίζα
Οδηγούμε το νέο Renault Megane E-TECH Electric
Top 10: Οι Video Δοκιμές του 2021 που είδατε περισσότερο
Video – Δοκιμή: Renault Arkana Hybrid E-Tech
Δοκιμή Renault Arkana Hybrid E-Tech: Haute cuisine [video]
Γενικός εισαγωγέας
TEOREN MOTORS
- Λεωφόρος Κηφισού 138-140, Αθήνα
- 800-11-11011
- 2105759302