Τιμές - Εκδόσεις

ΈκδοσηΤιμήΤιμή σε προσφοράΙσχύς
(PS)
Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)
Μέση κατανάλωση
(lt/100km)
Εκπομπές CO2
(gr/km)
Βάρος
(kg)
1.5 Advance28.350 € 7810,94,21041.325
1.5 Exclusive29.550 € 7810,94,21041.325
Τιμή από 28.350 €
ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΕΚΔΟΣΗ
GOCAR1.5
Euro NCAP

Ταυτότητα

Η Toyota εξέλιξε την αεροδυναμική σχεδίαση, ανέπτυξε την υβριδική τεχνολογία, αύξησε την ισχύ και βελτιστοποίησε την οδική συμπεριφορά, προσφέροντας στο Prius το κάτι παραπάνω.

Το Prius είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, ξεκινώντας την εμπορική του πορεία στην Ιαπωνία το 1997. Μετά από δύο γενιές οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσεις τα 1,2 εκατ. παγκοσμίως, με την τρίτη να έχει όλα τα εφόδια για να συνεχίσει την επιτυχία των προκατόχων του. Το νέο ιαπωνικό χάτσμπακ, αποτελεί ένα εξίσου επαναστατικό όχημα, με επιπλέον τεχνολογικές καινοτομίες ώστε να είναι ακόμα πιο οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον.

Σχεδίαση-Χώροι
Το Prius τρίτης γενιάς είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, παρά το γεγονός ότι ακολουθεί το σχεδιαστικό προφίλ των προκατόχων του. Η εμφάνιση του παραμένει σφηνοειδής, ώστε να δηλώνει την ιδιαιτερότητα του. Η μάσκα με τα μεγάλα φώτα και τους προβολείς ομίχλης, το κυρτό παρμπρίζ, η πίσω πτέρυγα στο πίσω τμήμα και το γενικότερο σχήμα του αμαξώματος, εξασφαλίζουν επιπλέον πολύ καλή αεροδυναμική, με τον συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας να έχει περιοριστεί στα 0.25 cd.

Το εσωτερικό ακολουθεί έχει σύγχρονη εικόνα, με την μεγάλη κεντρική κονσόλα, το ιδιαίτερο τιμόνι και το μικρό επιλογεά ταχυτήτων να κάνουν τη διαφορά. Το τιμόνι διαθέτει χειριστήρια αφής, με την οθόνη υγρών κρυστάλλων που υπάρχει στο κέντρο του ταμπλό να ενημερώνει τον οδηγό για κάθε ρύθμιση ή επιλογή που θέλει να κάνει. Από αυτή την οθόνη έρχονται και οι πληροφορίες για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ευνοώντας την εργονομία, αν και αρχικά θα χρειαστεί κάποιος χρόνος εξοικείωσης από τον οδηγό.

Η ποιότητα κατασκευής είναι ικανοποιητική, αν και λείπουν τα μαλακά σε υφή πλαστικά και οι επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες είναι αρκετά μουντές.  Η πρακτικότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, με τις θήκες για μικροαντιεκειμένα να είναι αρκετές. Στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν άνετα δύο επιβάτες, ενώ και ένας τρίτος δεν πρόκειται να προκαλέσει πρόβλημα, με το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 445 λίτρων, παρά την ύπαρξη των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας στο δάπεδό του.

Τεχνολογία

Το Prius τρίτης γενιάς διαθέτει ένα μεγαλύτερο σε χωρητικότητα κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρου, που συνδυάζεται με μια υβριδική μονάδα, Η απόδοση του συμβατικού κινητήρα είναι 98 ίπποι και έχει μέγιστη ροπή 142 Nm, με την υβριδική μονάδα να διαθέτει επιπλέον 36 ίππους, ανεβάζοντας την συνολική ισχύ στους 136.

Η υβριδική μονάδα έχει εξελιχθεί και αποτελείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, τον εναλλάκτη ρεύματος και τη γεννήτρια. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης (Power Mode, Eco Mode και  EV Mode). Στο πρώτο πρόγραμμα, μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους 136 ίππους για μέγιστη απόδοση και επιδόσεις, με τον κινητήρα και το υβριδικό σύστημα να λειτουργούν παράλληλα. Στο δεύτερο,  το σύστημα τροποποιεί την απόκριση του κινητήρα και μειώνει τη λειτουργία του κλιματισμού, για την μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.  Το τρίτο πρόγραμμα κινεί το αυτοκίνητο μόνο ηλεκτρικά για ταχύτητες μέχρι 45 km/h.

Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι εξαιρετικά αθόρυβο σε σύγκριση με το βενζινοκινητήρα, καθώς τροφοδοτείται μόνο από την μπαταρία. Σε αυτή την κατάσταση λειτουργίας δεν καταναλώνεται καθόλου καύσιμο και παράγει μηδενικές εκπομπές. Αναλόγως των συνθηκών οδήγησης η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί μέσω του ηλεκτρικού μοτέρ ή πατώντας το φρένο κατά την επιβράδυνση, με το πρώτο να λειτουργεί στη συνέχεια ως γεννήτρια. Αισθητήρες παρακολουθούν συνεχώς τις συνθήκες οδήγησης για να διασφαλίσουν ότι η απαιτούμενη ποσότητα ισχύος θα παράγεται άμεσα εφόσον ζητηθεί, παρέχοντας σταθερή λειτουργία κατά την οδήγηση. Η συνεργασία μεταξύ των δυο τύπων πηγών ενέργειας, έχει ως αποτέλεσμα μια εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, 3,9lt/100km, χαμηλές εκπομπές CO2, μόνο 89g/km, και αθόρυβη λειτουργία.

Στο δρόμο

Η νέα γενιά του Prius εμφανίζει πιο φιλική συμπεριφορά στο δρόμο, με το σύστημα διεύθυνσης να έχει καλή αίσθηση. Το αυτόματο κιβώτιο, με τις κοντές και γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων, δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς σβέλτα και ιδιαίτερα ευέλικτα μέσα στην πόλη. Υστερεί λιγάκι σε ανοικτό δρόμο, όμως ο κινητήρας είναι αρκετά ζωντανός, με τα 120km/h να έρχονται χωρίς μεγάλο κόπο. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση προς όφελος επιβατών, ωστόσο στις στροφές, το αμάξωμα εμφανίζει αυξημένη κλίση που όμως ελέγχεται γρήγορα από το σύστημα ευστάθειας.

Συμπέρασμα

Το Prius τρίτης γενιάς έχει πιο ελκυστικό σχεδιασμό και είναι ελαφρώς πιο σύγχρονο εσωτερικά, με την καμπίνα να παραμένει αρκετά ευρύχωρη και πρακτική. Στο δρόμο εμφανίζεται πιο φιλικό και σταθερό, με την κατανάλωση καυσίμου να παραμένει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.


Φωτό - Video 1 Φωτογραφίες 1 Video

Χρηματοδότηση

Χρηματοδοτικός οργανισμός: Unitfin, Προκαταβολή: 0%, Δόσεις: 12 έως 72, Επιτόκιο: 5,5%

Δοκιμές

Δοκιμή Toyota C-HR 2.0 HEV AWD-i: Βελούδινη επανάσταση

Δοκιμή Toyota C-HR 2.0 HEV AWD-i: Βελούδινη επανάσταση

Το νέο C-HR επέστρεψε στις επάλξεις και δε στοχεύει σε τίποτα λιγότερο από την κορυφή στην κλάση των C-SUV. Βέβαια, τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ από το 2016, όταν η πρώτη γενιά του μοντέλου αιφνιδίασε τους πάντες…