Τιμές - Μοντέλα NISSAN
Εγγυήσεις NISSAN
- Μηχανικά μέρη: 36 μήνες
- Βαφή: 72 μήνες
- Διάτρηση: 144 μήνες
Μάρκα NISSAN
Nissan. Η ιστορία
Η Nissan είναι μία από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, γνωστή για την παραγωγή αυτοκινήτων μικρού και μεσαίου μεγέθους, τα οποία χαρακτηρίζονται από το προσιτό κόστος αγοράς – χρήσης αλλά και την αξιοπιστία τους. Από το 1999 αποτελεί μέλος της συμμαχίας με τη Renault, ενώ μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει κάνει στροφή προς τα crossover/SUV, διαπιστώνοντας έγκαιρα την αγάπη των καταναλωτών προς τα οχήματα ελεύθερου χρόνου.
Σημαντικότερα μοντέλα της είναι το Qashqai, ένα μικρομεσαίο SUV, το μικρότερό του Juke, και βέβαια το σουπερμίνι Micra. Η Nissan έχει όμως παρουσία και στην κατηγορία των supercars, κάτι που αυξάνει το κύρος της. Το GT-R εντυπωσιάζει με την ωμή δύναμη και τις επιδόσεις του, ξεπερνώντας αυτοκίνητα με διπλάσια και τριπλάσια τιμή. Το αγωνιστικό της παρακλάδι, η Nismo, αναλαμβάνει να μετατρέψει διάφορα μοντέλα της Nissan (όπως το Juke) σε... πολεμικές μηχανές.
Στα τέλη του 1933 ιδρύθηκε η Jidosha Seizo Co., Ltd., προπομπός της Nissan Motor Co., Ltd. στη Yokohama. Ήδη πάντως κυκλοφορούσαν τα πρώτα Datsun. Το όνομα της εταιρείας άλλαξε σε Nissan Motor το 1934, έτος κατά το οποίο άρχισαν οι εξαγωγές των πρώτων Datsun σε Ασία και Αμερική. Κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο διεκόπη η παραγωγή αυτοκινήτων και φορτηγών και η έδρα της Nissan μεταφέρθηκε στο Τόκιο. Στα τέλη του 1945 άρχισε πάλι η παραγωγή αυτοκινήτων και λίγους μήνες αργότερα η έδρα επέστρεψε στη Yokohama. Το 1986 άρχισε η κατασκευή αυτοκινήτων στη Μ. Βρετανία, γεγονός που ενίσχυσε την παρουσία της Nissan στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η συνεργασία με τη Renault
Το 1999 η Nissan είχε φθάσει στα πρόθυρα χρεωκοπίας και η ανάγκη να γίνει κάτι άμεσα ήταν επιτακτική. Η λύση ήρθε μέσω της συμμαχίας με τη Renault, η οποία προέβλεπε συνεργασία σε κάθε τομέα αλλά και αμφίδρομη εξαγορά μετοχών. Πλέον, οι Γάλλοι κατέχουν το 44,4% της Nissan και οι Ιάπωνες με τη σειρά τους το 15% της Renault. Αυτό το μοντέλο συνεργασίας εξασφαλίζει ότι και οι δύο πλευρές έχουν κοινά συμφέροντα και αναζητούν κινήσεις που θα αποφέρουν κέρδος και στους δύο (η λεγόμενη τακτική win-win). Πρόσωπο-κλειδί ήταν ο Carlos Ghosn, ένας υπερδραστήριος μάνατζερ που αρχικά ανέλαβε τη διοίκηση της Nissan. Τα εκπληκτικά αποτελέσματα που έφερε «ανάγκασαν» τους μετόχους να του προσφέρουν τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου όχι μόνο της Renault αλλά και της συμμαχίας.
Ο Ghosn καταφέρνει να διοικεί αποτελεσματικά τις δύο μάρκες παρά την τεράστια απόσταση που χωρίζει τις έδρες τους, ενώ έχει φέρει στο σχήμα τόσο τη ρωσική AVTOVAZ (μητρική εταιρεία της Lada) όσο και την Mitsubishi, η οποία επίσης αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα μετά και το θέμα με τα παραποιημένα αποτελέσματα κατανάλωσης αυτοκινήτων της που είχε υποβάλει στις ιαπωνικές αρχές. Με την εξαγορά του 34% των μετοχών της Mitsubishi και την απόκτηση του μάνατζμεντ της, ο όμιλος Renault-Nissan ισχυροποιείται ακόμη περισσότερο. Γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, μετά τις Volkswagen AG, Toyota, αφήνοντας στην 4η θέση τη General Motors.
Οι νέοι στρατηγικοί στόχοι του Ομίλου Renault Nissan Mitsubishi περιλαμβάνονται στο εξαετές πλάνο Alliance 2022. Προβλέπει διπλασιασμό των συνεργειών (από 5 δισ. ευρώ το 2016 στα 10 δισ. ευρώ), ετήσιες πωλήσεις από 10 εκατ. οχήματα το 2016 στα 14 εκατ. και συνδυασμένα έσοδα 240 δισ. δολαρίων μέχρι το τέλος του πλάνου! Μέσο για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι θα είναι η χρήση κοινών πλατφορμών, κινητήρων και άλλων μερών, η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση και στην αυτόνομη οδήγηση. Περισσότερα από 9 εκατ. οχήματα θα βασίζονται σε τέσσερις κοινές πλατφόρμες, οι κοινοί κινητήρες θα αντιστοιχούν στα 3/4 των συνολικών πωλήσεων, θα λανσαριστούν 12 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ 40 θα ενσωματώνουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Επιπλέον, η Συμμαχία Renault Nissan Mitsubishi θα δημιουργήσει υπερησίες μεταφορών ανθρώπων από οχήματα-ρομπότ, χωρίς δηλαδή την παρουσία οδηγού.
Το φαινόμενο Qashqai
Όταν τελείωσε ο κύκλος ζωής του Almera η Nissan έκανε μία κίνηση-έκπληξη στην μικρομεσαία κατηγορία. Μία κίνηση που άλλαξε τη σύγχρονη ιστορία της. Αντί να συνεχίσει λοιπόν με ένα συμβατικό compact οικογενειακό, λάνσαρε ένα SUV. Το όνομά του Qashqai. Απέναντι δηλαδή στα δημοφιλή μικρομεσαία μοντέλα, η ιαπωνική μάρκα τοποθέτησε εμπορικά ένα όχημα ελεύθερου χρόνου. Η απόφαση συνοδεύτηκε από μοναδική επιτυχία. Το Qashqai ενθουσίασε το κοινό με την εμφάνισή του, τη δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου χάρη στην αυξημένη απόδοση από το έδαφος και την προαιρετική τετρακίνηση, αλλά και με τους αποδοτικούς κινητήρες του.
Η πρώτη γενιά έπαιζε ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο, με αποτέλεσμα το Qashqai να είναι επί σειρά ετών το best seller ανάμεσα στα SUV στην Ευρώπη. Πλέον στη δεύτερη γενιά του, το μοντέλο της Nissan έγινε ακόμη πιο άνετο και πιο πλούσιο σε εξοπλισμό, ώστε να αντιμετωπίσει τις αρκετές πλέον προτάσεις στα compact SUV. Η λίστα με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι αρκετά μεγάλη, καθώς περιλαμβάνει τα Intelligent Around View (Ευφυές Σύστημα Πανοραμικής Θέασης), Chassis Control, Intelligent Auto Headlights (Σύστημα Προσαρμοσμένου Φωτισμού (AFS), Intelligent Parking (Ευφυή Υποβοήθηση Στάθμευσης) και Intelligent Emergency Braking (Ευφυές Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης). Μάλιστα έγινε το πρώτο Nissan στην Ευρώπη που εφοδιάζεται με τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPILOT.
Η ηλεκτρική εποχή της Nissan
Η Nissan είναι από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση, καθώς η ηγεσία της διέκρινε έγκαιρα ότι ο περιορισμός των ρύπων από τα αυτοκίνητα περνά από το λανσάριμα μοντέλων με ηλεκτρικό μοτέρ. Το Δεκέμβριο του 2010 λάνσαρε στην Ιαπωνία το Leaf, ένα 100% ηλεκτρικό μικρομεσαίο, το οποίο χαρακτηριζόταν από τη φουτουριστική σχεδίαση. Ακολούθησε το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, αγορές που ωρίμαζαν σχετικά με τη χρήση ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Αν και η αυτονομία του δεν ξεπερνούσε τα 200-250 km, το Leaf δε δυσκολεύτηκε να πείσει εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς σε όλο τον κόσμο. Από την πρώτη γενιά κυκλοφόρησαν περισσότερα από 283.000 αυτοκίνητα, αριθμός που έδωσε στο Leaf τον τίτλο του πρώτου σε πωλήσεις ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Κύριο μέλημα των μηχανολόγων της Nissan στο Leaf δεύτερης γενιάς ήταν η αύξηση της αυτονομίας. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν πλέον χωρητικότητα 40 kWh και εξασφαλίζουν αυτονομία 378 km. Το ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 150 ίππων και ροπής 320 Nm προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 144 km/h. Το νέο Nissan Leaf προσφέρει την τεχνολογία ProPILOT, με σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ διαθέτει και λειτουργία που κάνει αυτόματο παρκάρισμα. Μια ακόμα καινοτομία είναι το e-Pedal το οποίο με ένα πεντάλ επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει, απλά ρυθμίζοντας το πεντάλ του γκαζιού. Όταν το πεντάλ είναι εντελώς ελεύθερο μαζί με την ανάκτηση ενέργειας παρέχει και φρενάρισμα.
Η Nissan σκοράρει στα γήπεδα του Champions League
Η ιαπωνική μάρκα επιζητεί την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και η χορηγία στο Champions League είναι ο πιο ασφαλής τρόπος για να την πετύχει. Η συνεργασία με την UEFA άρχισε τη σεζόν 2014-2015 και έχει επεκταθεί τουλάχιστον μέχρι την περίοδο 2020-2021. Ως ένας από τους μεγάλους χορηγούς της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης (όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο), η Nissan προβάλλεται σε κάθε γωνία του πλανήτη. Το UEFA Champions League εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη σε θέαση αθλητική διοργάνωση στον πλανήτη, με αθροιστικό τηλεοπτικό κοινό άνω των 3,6 δισεκατομμυρίων τη σεζόν. Ο τελικός του UEFA Champions League του 2017, προσέλκυσε σε παγκόσμια κλίμακα ένα ακροατήριο άνω των 160 εκατομμυρίων, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ετήσιο αθλητικό γεγονός.
Προγράμματα κοινωνικής ευθύνης
Η Nissan δείχνει το κοινωνικό της πρόσωπο με διάφορους τρόπους, όπως με την καμπάνια GENERATION N. Αποφάσισε να στηρίξει ανθρώπους οι οποίοι παρά το νεαρό της ηλικίας τους, έχουν ήδη καταφέρει να ξεχωρίσουν για τις καινοτόμες ιδέες και πράξεις τους. Κάνοντας πράξη το σλόγκαν της μάρκας “Innovation that Excites” (Καινοτομία που Ενθουσιάζει), η καμπάνια GENERATION N αποτελεί μια προσπάθεια ανάδειξης και επιβράβευσης ανθρώπων ή ομάδων, που μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον, καταφέρνουν να ενθουσιάζουν, να καινοτομούν και να διακρίνονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το κοινό κλήθηκε να επισκεφθεί το www.nissangenerationn.gr και να ψηφίσει εκείνους που θέλει να κερδίσουν, με τη Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. να επιβραβεύει τους 10 πρώτους, δίνοντάς τους από ένα μοντέλο Nissan για έναν ολόκληρο χρόνο, υποστηρίζοντας έτσι έμπρακτα το όραμά τους.
Η επιστροφή της Datsun
Η Nissan και ο Πρόεδρός της Carlos Ghosn αναζητούσαν μία προσιτή μάρκα προκειμένου να προσεγγίσουν τις αναπτυσσόμενες αγορές του κόσμου. Η επαναφορά της Datsun στο προσκήνιο της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή, καθώς πρόκειται για ένα σήμα γνωστό σε αρκετά σημεία του πλανήτη. Η Datsun επέστρεψε τον Ιούλιο του 2013 με το λανσάρισμα του Datsun GO στην Ασία, ένα πρακτικό, εμφανίσιμο και φθηνό αυτοκίνητο για τους νέους ανθρώπους. Με τη Datsun η Nissan διεκδικεί σημαντικές πωλήσεις και στη Λατινική Αμερική.
Η συνεργασία με Όμιλο Daimler
Στη Nissan δεν περιορίστηκαν στη συγχώνευση με τη Renault, αλλά ο επικεφαλής του γαλλο-ιαπωνικού ομίλου Carlos Ghosn αναζήτησε στρατηγικούς συμμάχους στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στόχος είναι μέσω συνεργειών να περιοριστούν τα κόστη έρευνας/ανάπτυξης αλλά και παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα να μειωθεί ο χρόνος σε όλες τις διαδικασίες. Ο σύμμαχος βρέθηκε στο πρόσωπο του γερμανικού ομίλου Daimler, με τον οποίο η Renault-Nissan Alliance συνεργάζεται από το 2010. Οι δύο πλευρές ανταλλάσουν τεχνογνωσία και μηχανικά μέρη, ενώ επίσης έχουν εξελίξει και κατασκευάζουν από κοινού μοντέλα, όπως τα smart forfour/Renault Twingo.
Δοκιμές NISSAN
Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS: Midlife botox
Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai στην Πορτογαλία - Τι άλλαξε
Δοκιμή Nissan X-Trail e-4ORCE: Υβριδικό και τετρακίνητο με 213 ίππους!
Δοκιμή - Nissan Qashqai e-Power: Αντίλογος!
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid: Η ιδανική έκδοση!
Οδηγούμε το νέο Nissan Ariya
Οδηγούμε το νέο, υβριδικό Nissan Qashqai e-Power
Οδηγούμε το Nissan Juke Hybrid: Πόσο το βελτίωσε ο εξηλεκτρισμός;
Δοκιμάζουμε υβριδικά SUV: Honda HR-V vs Nissan Qashqai
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T X-Tronic: Άνεση και ευκολία
Top 10: Οι Video Δοκιμές του 2021 που είδατε περισσότερο
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic: Αυτομάτως καλύτερο!
Video – Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140ps
Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS: Πλοηγός υβριδικός
Δοκιμή supermini με 90 ίππους: Mazda2 ή Nissan Micra 1.0T N-Sport;
Δοκιμή: 10 κόμπακτ SUV & Crossover με αυτόματο κιβώτιο
Δοκιμή Nissan Micra & Renault Clio: Ποιο διαλέγεις;
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS N-Sport MY2021: 92 ίπποι με σπορ διάθεση
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 140 PS Acenta C-Look: Πολυτέλεια με κάτω από 22.000 €
Δοκιμάζουμε 5+1 κόμπακτ SUV με αυτόματο κιβώτιο
Γενικός εισαγωγέας
ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε.
- Λ. ΑΘΗΝΩΝ 169, Αθήνα
- 2103479700
- customercare@nissan.gr
- www.nissan.gr