Supercars: Turbo, or no Turbo?
Είναι τα supercars λιγότερο «super» όταν… τουρμπίζονται;
- -
- -
Είναι ένα ερώτημα που με ταλανίζει εδώ και αρκετό καιρό! Το turbo για πολλούς είναι μία «κακιά» λέξη ειδικά στο παρελθόν, ωστόσο όλες πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταφεύγουν στη λύση του υπερτροφοδότη για την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και της κατανάλωσης. Αν θυμηθούμε στη δεκαετία του '80, υπήρχαν αρκετά μοντέλα που εξοπλίστηκαν με το πολύτιμο «σαλιγκάρι» και έμειναν στην ιστορία της αυτοκίνησης ως μοναδικά, όπως είναι η Ferrari F40, η Lotus Esprit Turbo και η Porsche 911 Turbo (930)
Σε μια συζήτηση που βρέθηκα ανάμεσα σε εμπειρότερους συναδέλφους, προσπαθώντας να συγκεκριμενοποιήσουμε το τι σημαίνει supercar καταλήξαμε ότι θα πρέπει το αυτοκίνητο να έχει πολλά κυβικά, ο κινητήρας να είναι ατμοσφαιρικός και να βρίσκεται στο κέντρο ή στο πίσω μέρος. Σύμφωνα όμως με αυτή την άποψη, μπορεί κανείς να πει ότι η Ferrari California T ή η 488 GTB δεν είναι supercars, γιατί φέρουν turbo; Ή μήπως τη McLaren 675LT που λανσάρανε οι Βρετανοί, δεν μπορείς να την κατατάξεις στην παραπάνω κατηγορία; Είναι δεκτό το γεγονός ότι ο ατμοσφαιρικός κινητήρας σού χαρίζει αυτή την ωμή δύναμη και το στροφάρισμα μέχρι τις ψηλές rpm. Λίγες όμως εταιρείες κρατάνε ΑΚΟΜΑ τα καθαρόαιμα μοτέρ, όπως είναι η Lamborghini.
Εσείς τι πιστεύετε; Μπορεί το τούρμπο να αφαιρεί την ιδιότητα του supercar από τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα; Μήπως τελικά η λύση για εκρηκτική ιπποδύναμη και παράλληλα χαμηλή κατανάλωση και ρύπους είναι η υπερτροφοδότηση, ακόμη και στα supercar των ονείρων μας; Turbo, or not Turbo λοιπόν;