Εκδρομή 680 km! Η δική μου -πραγματική- κατανάλωση
- -
- -
Η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου είναι ένα θέμα που ταλανίζει πολλούς ανθρώπους, ειδικά στη χώρα μας και ακόμα ειδικότερα στην εποχή που ζούμε. Συνεχώς αναζητούμε την οικονομικότερη μεταφορά μας από το σημείο Α στο σημείο Β. Τι συμβαίνει όμως όταν αποφασίζουμε οικογενειακώς να πραγματοποιήσουμε μια μικρή απόδραση; Πόσα χρήματα θα μας στοιχίσουν μόνο τα καύσιμα;
Ο... στόχος “κλειδώθηκε”!
Το Ναύπλιο είναι ένας κοντινός και όμορφος προορισμός, μόλις 150 km
(1:53) από την Αθήνα. Το προσωπικό μου αυτοκίνητο, Nissan
Qashqai 1.6 diesel 4x4 του 2015 έκδοσης Techna, έχει
αναλάβει να σηκώσει όλα τα βάρη της οικογένειας και να μας
μεταφέρει σώους, αβλαβείς και δροσερούς στην παραθαλάσσια πόλη της
Πελοποννήσου. Εκεί που μέχρι πρότινος πιστεύαμε ότι το Παλαμήδι
είχε πάντα 999 σκαλιά (που αμφισβητείται βέβαια και αυτό) και ότι η
φυλακή του Κολοκοτρώνη ήταν ένα υπόγειο στο -2 με πόρτα που χωράει
να περάσει ένα 3χρονο παιδί. Τελικά, λένε ότι κάποτε τα σκαλιά ήταν
1.000 με το άλογο του Κολοκοτρώνη να σπάει το τελευταίο, ενώ η
φυλακή του “Γέρου του Μοριά” είχε… αυλή και παράθυρο. Τουλάχιστον
σύμφωνα με τον αρχαιολόγο Χρήστο Πιτερό.
Για 300 χιλιόμετρα, το ιαπωνικό SUV ήταν φορτωμένο μέχρι την οροφή, γι’αυτό η εταζέρα βγήκε εκτός παιχνιδιού. Την καμπίνα γέμισαν δύο ενήλικες και δύο παιδιά με τα καρεκλάκια τους. Φυσικά εκμεταλλευτήκαμε τους κενούς χώρους που απέμειναν. Ο διζωνικός κλιματισμός ήταν πάντα σε λειτουργία “καρφωμένος” στους 21,5 βαθμούς Κελσίου και τα όρια ταχύτητας δεν ξεπεράστηκαν ποτέ! Η μέση κατανάλωση που έδειξε στον “ανοιχτό” δρόμο ήταν 4,6 lt/100 km, αλλά αυτό δεν αντιπροσωπεύει το σύνολο του ταξιδιού μας! Τα υπόλοιπα 380 χιλιόμετρα έγιναν στα περίχωρα του Ναυπλίου, όπως είναι το Τολό, η Επίδαυρος, το Βιβάρι, το Άργος, ο Πάρνωνας κ.ά., καθώς και μέσα στην πόλη.
Το trip computer μού
ανέφερε ότι συνολικά διανύθηκαν 681 χιλιόμετρα σε 15 ώρες και 43
λεπτά. Να διευκρινίσουμε ότι ο χρόνος κυλάει από τη στιγμή που
θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα του αυτοκινήτου και ας μην
κινείσαι.
Η μέση κατανάλωση ήταν 5,8 lt/100 km, δηλαδή:
(5,8 lt Χ 681 km) / 100 km = 39,5 lt καταναλώθηκαν συνολικά!
Σύμφωνα με τη μέση τιμή πετρελαίου κίνησης που είναι 1,3 ευρώ/ lt:
39,5 lt Χ 1,3 ευρώ/lt
= 51,35 ευρώ είναι το συνολικό κόστος καύσιμου για την
εκδρομή!
Συμφωνώ ότι το
κόστος απόκτησης ενός diesel είναι λίγο μεγαλύτερο από ένα
βενζινοκίνητο μοντέλο. Η ευχαρίστηση που νιώθω όμως είναι μεγάλη
κάθε φορά που πηγαίνω από ένα σημείο Α σε ένα σημείο Β με λιγότερο
(σε ποσότητα και σε κόστος ανά λίτρο) καύσιμο. Επίσης, αυτό που
γνωρίζω καλά είναι ότι το αυτοκίνητο που απέκτησα, θα παραμείνει
στην κατοχή μου για αρκετά χρόνια με αποτέλεσμα η απόσβεση (των
παραπάνω χρημάτων λόγω πετρελαιοκινητήρα) να είναι αναπόφευκτη.
Όσον αφορά τις “απαγορεύσεις του diesel” δεν νιώθω να απειλούμαι, αφενός γιατί ο κινητήρας πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και αφετέρου στην Ελλάδα κυλούν τα πάντα… πολύ αργά!
Εσείς βρίσκεστε σε δίλημμα; Βενζίνη ή πετρέλαιο;