Όλοι αγοράζουν SUV. Γιατί;
Το ευρωπαϊκό κοινό λατρεύει τα οχήματα ελεύθερου χρόνου και αυξάνει διαρκώς το μερίδιό τους
- -
- -
Η εξάπλωση των SUV/Crossover αποτελεί πλέον ένα αυτοκινητικό φαινόμενο. Αποτελούν το κυρίαρχο segment της ευρωπαϊκής αγοράς, διευρύνοντας συνεχώς την απόσταση από τις υπόλοιπες δημοφιλείς κατηγορίες, όπως τα σουπερμίνι (Β) και τα μικρομεσαία (C). Ενδεικτικό της λατρείας των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι το μερίδιο 26,7% το Νοέμβριο, στις 29 χώρες όπου κρατούνται λεπτομερή στατιστικά στοιχεία, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης της αγοράς αυτοκινήτου, JATO Dynamics.
Πώς εξηγείται αυτό το φαινόμενο; Αφενός οι προτάσεις είναι πάρα πολλές. Ας σκεφτούμε απλά πόσα SUV/Crossover κυκλοφόρησαν πρόσφατα στην Ελλάδα. Τα νέα Audi Q2, VW Tiguan, Peugeot 3008, Seat Ateca, Suzuki Ignis, τα ανανεωμένα Opel Mokka X, Ford Kuga, Suzuki S-Cross, ενώ μόλις έφθασε το Toyota C-HR.
Θέλετε κι άλλους λόγους; Το κοινό έχει γοητευτεί από την εμφάνιση και την αίσθηση ελευθερίας που συνοδεύουν ένα SUV, ακόμη και σε εκδόσεις χωρίς τετρακίνηση. Αν προσθέσουμε και τους χώρους που πλέον καλύπτουν τις ανάγκες μίας οικογένειας, για ποιο λόγο να επιλέξουν ένα πολυμορφικό; Είναι χαρακτηριστικό ότι το μερίδιο των MPV υποχώρησε το Νοέμβριο στο 9%. Πίσω από τα SUV/Crossover ακολουθούν τα σουπερμίνι (B segment) και τα μικρομεσαία (C segment), δύο κατηγορίες που ανέκαμψαν ελαφρώς (21,2 και 20,1% αντίστοιχα).
Το Νοέμβριο είχαμε αλλαγή στην κορυφή της λίστας με τις πωλήσεις των SUV, καθώς τα Renault Captur και Volkswagen Tiguan εμφάνισαν σημαντική άνοδο (21,6% και 55,7% αντίστοιχα), αφήνοντας στην 3η θέση το Qashqai. Το μοντέλο της Nissan παραμένει πάντως στην πρώτη θέση το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2016, με 216.309 ταξινομήσεις.
Αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι η τάση του κοινού να επιλέγει crossover και SUV θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.