Τρικύλινδρος κινητήρας. Επανάσταση ή απάτη;
- -
- -
Πόσο θα αντέξει ένας τρικύλινδρος κινητήρας; Μα καλά, 1.000 κυβικά εκατοστά σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο; Θα τα βγάλει πέρα; Μπορείς να προσπεράσεις στην εθνική οδό;
Αυτές είναι ορισμένες μόνο από τις ερωτήσεις που δεχόμαστε στο GOCAR και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε φορά που δημοσιεύουμε άρθρο ή δοκιμή ενός compact μοντέλου που εφοδιάζεται με τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο. Και όμως δεν πρόκειται για κάτι το πρωτοφανές, αλλά για μία πρακτική που τείνει να καθιερωθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με στόχο τον περιορισμό κατανάλωσης και ρύπων.
Δεν προσπαθούμε να απενοχοποιήσουμε τα χιλιάρα οικογενειακά μοντέλα. Απλά να καταγράψουμε όσα βιώνουμε μαζί τους κάθε φορά που παίρνουμε τα κλειδιά τους για δοκιμή. Στο τεύχος 58 του GOCAR Magazine, που διαβάζετε αυτή τη στιγμή στο tablet ή το κινητό σας, φιλοξενούμε τρεις δοκιμές σύγχρονων compact πεντάθυρων με 1.0 turbo.
Τα νέα Kia Ceed 1.0 T-GDI 120 PS και Ford Focus 1.0 EcoBoost 125
PS έρχονται να τοποθετηθούν απέναντι (ή δίπλα αν θέλετε) στο ήδη
καταξιωμένο Volkswagen Golf 1.0 TSI 115 PS. Τρία χαρακτηριστικά
παραδείγματα του κατά πόσο η εξέλιξη της τεχνολογίας επιτρέπει σε
ένα οικογενειακό αυτοκίνητο να μεταφέρει γρήγορα και με ασφάλεια τη
δική μας οικογένεια, έχοντας κάτω από το καπό έναν κινητήρα
εσωτερικής καύσης με μόλις τρεις κυλίνδρους.
Όσο για την αξιοπιστία τους; Δεν έχουμε μέχρι στιγμής καμία ένδειξη
ή αναφορά ότι υπολείπονται σε αντοχή στο χρόνο και τη χρήση των
αντίστοιχων τετρακύλινδρων κινητήρων. Οπότε είναι τουλάχιστον άδικο
να τους… στήσουμε στον τοίχο και να τους πυροβολήσουμε.