Αγορά ηλεκτρικών: Ώρα αλλαγής
- -
- -
Οι αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αγορά είναι δεδομένες. Η έλλειψη ημιαγωγών, ο πόλεμος στην Ουκρανία και μία σειρά σημαντικών προβλημάτων έχουν δημιουργήσει μία δύσκολη εξίσωση για δυνατούς λύτες, την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να λύσουν.
Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου έγκειται στο
γεγονός ότι το αγοραστικό κοινό δείχνει να βρίσκεται σε ένα
μεταβατικό στάδιο, όντας πιο δεκτικό στην αλλαγή που
βρίσκεται προ των πυλών και συγκεκριμένα προς την
ηλεκτροκίνηση. Από τις αρχές του χρόνου στην Ευρώπη πωλήθηκαν
περισσότερα από 1.3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κάνουν χρήση
ηλεκτροκινητήρα ή τεχνολογία plug-in! Πλέον, τα
εξηλεκτρισμένα μοντέλα κερδίζουν την εμπιστοσύνη, την
αποδοχή και την προτίμηση του αγοραστικού κοινού, με το
αγοραστικό τους μερίδιο να φτάνει ποσοστιαία το 19%.
Δείτε ακόμη: Που
κινήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον προηγούμενο
μήνα;
Ιδιαίτερα σημαντικό, όμως, είναι πως ανάμεσα στις δύο
τεχνολογίες, αυτή που κερδίζει συνεχώς έδαφος είναι η
ηλεκτροκίνηση. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σημειώνουν
φέτος αύξηση που αγγίζει το 19% σε σχέση με το 2021, όταν τα
plug-in εμφανίζουν μείωση της τάξεως του 25%. Κάτι που δείχνει πως
το κοινό σήμερα έχει αρχίσει να αποδέχεται την αλλαγή που έρχεται,
προτιμώντας να περάσει απευθείας σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό
μοντέλο, παρά να περάσει από το μεταβατικό στάδιο ενός
PHEV.
Δείτε ακόμη:
Ποια έλλειψη ημιαγωγών; Αυτή των τζαμιών θα είναι
χειρότερη!
Βέβαια, σε χώρες όπως η Ελλάδα που οι υποδομές δεν καθιστούν την αγορά και τη χρήση ενός BEV τόσο πρακτική υπάρχει ένας δισταγμός. Αλλά είναι δεδομένο ότι πολύ σύντομα θα ξεπεραστεί και θα ακολουθήσουμε την… «ευρωπαϊκή οδό.» Βλέπετε, το σημαντικότερο είναι πως πλέον τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μέρος της καθημερινότητας μας και ο κόσμος έχει αρχίσει να εκπαιδεύεται στη νέα τεχνολογία. Καλώς ή κακώς, αυτή είναι η επόμενη μέρα και όσο νωρίτερα την αποδεχθούμε τόσο πιο εύκολα θα προσαρμοστούμε σε αυτή.