Με αφορμή το Peugeot 308: En toute simplicite
Ελληνιστί: Σε πλήρη απλότητα.
- -
- -
Τον τίτλο τον εμπνεύστηκα από τους Rolling Stones! Ναι, το γνωστό rock συγκρότημα των γηραιών πλέον κυρίων. Γιατί δεν πάει πολύς καιρός, που τυχαία έπεσα πάνω στη μετάδοση μιας από τις τελευταίες συναυλίες τους. Και πρέπει να σας πω ότι τραγούδια, που έχω ακούσει εκατοντάδες φορές μου φάνηκαν αλλαγμένα, διαφορετικά και πρέπει να ομολογήσω καλύτερα. Και αυτό γιατί μετά το πρώτο ξάφνιασμα, ανακάλυψα ότι τα κομμάτια είχαν απλοποιηθεί, σαν να έλλειπαν νότες, λες και είχε απομακρυνθεί όλη η περιττή βαβούρα και πλέον ακούγονταν μόνο οι ελάχιστα απαραίτητες νότες. Και οι ελάχιστες νότες ήταν ακριβώς όσες έπρεπε. Σαν να είχε απομακρυνθεί από την παρτιτούρα το οτιδήποτε το περιττό και είχαν μείνει μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Δεν ξέρω γιατί έγινε αυτό, πάντως σίγουρα όχι γιατί βαριόντουσαν να παίξουν παραπάνω νότες. Έτσι και στο Peugeot 308, λες και έχουν απομακρυνθεί όλα τα περιττά και έχει παραμείνει η ουσία της αυτοκίνησης.
Ένα αυτοκίνητο δεν είναι, ή τουλάχιστον δεν θα έπρεπε να είναι, απλά ένα άθροισμα μηχανικών υποσυστημάτων. Ένα αυτοκίνητο είναι και θα πρέπει να είναι «άποψη» αυτοκίνησης. Και το Peugeot 308 είναι ακριβώς αυτό, μια «άποψη» που παίρνει ρίσκα, διεκδικώντας τη διαφορετικότητα, όχι όμως για χάρη της διαφοράς, αλλά για χάρη της πρακτικότητας. Και γι’ αυτό το βρήκα ενδιαφέρον.
Είναι μια μεγάλη κουβέντα που καλά θα κάναμε να μην την αρχίζαμε, αλλά όπως πολύ καλά ξέρετε, εδώ στο GOCAR πάντα ενδίδουμε στον πειρασμό! Η ερώτηση λοιπόν, όπως πάντα άλλωστε, είναι μία και πολύ πραγματική: «Τελικά τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται από τους μηχανικούς, ή από τα τμήματα marketing;» Η απάντηση δεν είναι απλή και δεδομένη, όμως εμείς εδώ θέλουμε να πιστεύουμε ότι σχεδιάζονται από τους πρώτους, αν και δεν είναι λίγες οι φορές που το δάχτυλο των δεύτερων… βγάζει μάτι!
Και αυτό γιατί όπως θα ξέρετε η σχεδίαση ενός τόσο πολύπλοκου προϊόντος, όπως είναι ένα αυτοκίνητο, κάθε άλλο παρά εύκολη είναι και δεν έχει να κάνει μόνο με την υπάρχουσα τεχνολογία, ή με τα χρήματα που είναι διαθέσιμα προς εξέλιξη, αλλά έχει να κάνει και με την επιλογή της θέσης του προϊόντος μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο. Γιατί το αυτοκίνητο, όσο και αν φαίνεται περίεργο είναι ένα κοινωνικό προϊόν κατά πρώτο και κατά δεύτερο ένα τεχνολογικό αντικείμενο. Και αυτό γιατί δεν αγοράζουμε μόνο ένα αποξηραμένο τεχνολογικό αντικείμενο προς χρήση και μόνο, αλλά ένα δείγμα ζωής, τουλάχιστον της ζωής που θα θέλαμε, η πιστεύουμε ότι θα θέλαμε.
Και αυτό ακριβώς το τελευταίο έκανε η Peugeot με το νέο 308. Δεν
αντιγράφει, δεν μπαίνει στο κόπο του μέσου όρου, επιλέγει το κοινό
της και κάνει αυτό που πιστεύει! Με λίγα λόγια παίρνει ένα μεγάλο
ρίσκο, γιατί το 308 δεν κινείται σε γκρίζες περιοχές, αλλά σε
άσπρο-μαύρο: είτε σου αρέσει, είτε όχι.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ: ΔΟΚΙΜΗ 4 PEUGEOT
308