Γιατί δεν υπολογίζουμε τη ΛΕΑ;

Άραγε υπάρχουν οδηγοί που δεν γνωρίζουν τη χρησιμότητα της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης;

  • -
  • -

Η ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) είναι η λωρίδα που βρίσκεται δεξιά των μεγάλων δρόμων και διαχωρίζεται με συνεχή αντί διακεκομμένης διαγράμμισης. Από το 2007 θεσπίστηκε ως παράβαση στον ΚΟΚ η χρήση της, με την παραβίαση να επιφέρει εκτός από χρηματικό πρόστιμο και την αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και οδήγησης για 60 μέρες αλλά και 9 βαθμούς ποινής.

Σκοπός της ΛΕΑ είναι να εξυπηρετεί την απρόσκοπτη διέλευση οχημάτων ανάγκης όπως ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, περιπολικά ή οχήματα του αυτοκινητοδρόμου. Έτσι, η όποια καθυστέρηση αυτών των οχημάτων μπορεί να αποβεί ακόμα και μοιραία για τη ζωή κάποιου συνανθρώπου μας.

Αν όλα αυτά είναι γνωστά, τότε λοιπόν γιατί καθημερινά υπάρχουν πολλοί που την παραβιάζουν; Πως μπορεί για παράδειγμα κάποιος να γνωρίζει ότι μέσα στο ασθενοφόρο που προσπαθεί να περάσει από τη ΛΕΑ βρίσκεται ένας άνθρωπος που χρειάζεται άμεση βοήθεια και αυτός να στέκεσαι εμπόδιο μπροστά του; Δεν μπορεί να το γνωρίζει και παρόλα αυτά να κλείνει τη ΛΕΑ.

Εκτός αν πιστεύει ότι όλα αυτά δεν τον αφορούν και αφού οι δικοί του άνθρωποι είναι καλά, αυτός πρέπει να πάει πιο γρήγορα στη δουλειά του από τους υπόλοιπους που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο μποτιλιάρισμα. Χαμογελά πονηρά προσπερνώντας από τα δεξιά με ταχύτητα, νομίζοντας ότι μόνο αυτός είδε αυτή την «τρύπα» μέσα στην ακινησία των οχημάτων.

Όσον δεν υπάρχει αστυνόμευση και επιβολή προστίμων, δυστυχώς ο Έλληνας δεν θα συμμορφωθεί με ότι στην Ευρώπη είναι αυτονόητο. Μόνο όταν θα πέσει βαρύς ο πέλεκυς και οι… εξυπνότεροι των άλλων (όπως θεωρούν ορισμένοι τον εαυτό τους) που κινούνται στη ΛΕΑ θα χάσουν την άδεια κυκλοφορίας και οδήγησης για 60 μέρες, "ίσως" να συμμορφωθούν με τους κανόνες και επιτέλους να ελευθερώσουν τη ΛΕΑ, αφήνοντας την στα οχήματα που πρέπει να κινούνται σε αυτήν. Μέχρι τότε όμως το πιθανότερο είναι να παραμένουμε καθημερινά στο «ίδιο έργο θεατές».

Γιάννης Καλογερόπουλος

jk@gocar.gr