Το τέλος της οδηγικής απόλαυσης;
Άραγε ποιος θα κερδίσει; Η οθόνη ή η ανάρτηση;
- -
- -
Η τεχνολογία τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη, με λύσεις που μειώνουν τον κόπο, απαιτούν λιγότερη φαιά ουσία και ικανότητες. Με τόσα πράγματα να γίνονται σχεδόν αυτόματα θα λέγαμε ότι, με τον καιρό, αδρανοποιούμαστε, χάνοντας το ενδιαφέρον για πράγματα που μέχρι λίγο καιρό πριν μας χάριζαν απόλαυση και έδιναν ενδιαφέρον στην καθημερινότητά μας.
Δείτε για παράδειγμα τα αυτοκίνητα που εξελίσσονται με γνώμονα
την ασφάλεια (και καλά κάνουν), αλλά και την άνεση, -όπως τα
συστήματα πολυμέσων- με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν
εκατομμύρια ευρώ για την εξέλιξή τους. Η κίνηση αυτή εκ των
πραγμάτων ζημιώνει κάποιον άλλον τομέα, που κάποιες φορές επηρεάζει
την απτή ποιότητα ή άλλες ακόμα και την οδική συμπεριφορά.
KATEBΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 63 ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE ΓΙΑ
ΣΥΣΚΕΥΕΣ iPAD
ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 63 ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE ΓΙΑ
ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
Όχι ότι γίνονται λιγότερο ασφαλή. Κάθε άλλο, αφού τα νέα συστήματα φροντίζουν να κάνουν τα πάντα πιο εύκολα και σίγουρα πιο safe, παίρνοντας την κατάσταση από τα χέρια του οδηγού… στα δικά τους. Διαβάζουν το δρόμο και τις λωρίδες του, ακολουθούν το προπορευόμενο όχημα, στρίβουν και φρενάρουν μόνα τους για να αποφύγουν πιθανή σύγκρουση, ενώ όταν ο δρόμος ανοίξει επιταχύνουν ξανά αυτόματα.
Και αυτό δεν είναι το κορυφαίο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης, που θα σε πάει από τον ένα προορισμό στον άλλο χωρίς να συμμετέχεις καθόλου στην οδήγηση, αλλά αυτό που αγοράζεις σήμερα για παράδειγμα σε ένα supermini, όπως το αγαπημένο Ford Fiesta που απολαύσαμε για αρκετούς μήνες κατά τη διάρκεια της Long Term δοκιμής του.
Ένα μοντέλο που ευτυχώς για κάποιους ελάχιστους ακόμα ρομαντικούς, δεν στέκεται μόνο στην τεχνολογία, αλλά την συνδυάζει και με την οδηγική απόλαυση. Ευτυχώς όμως για εμάς, τους λάτρεις της οδήγησης, το Fiesta δεν είναι μόνο του σε μια αγορά που ψοφάει για το «φαίνεσθαι». Ο μήνας που πέρασε έφερε στα χέρια μας αυτοκίνητα «old school» που λέμε σε εσωτερικές συζητήσεις με τους Γιάννηδες (Λημναίο και Τσιγκρή) και κρατάνε ψηλά ακόμα τη σημαία της πραγματικής οδήγησης.
Το Suzuki Swift Sport με το χαμηλό του βάρος σε κερδίζει με την αμεσότητά του, κάνοντας παράλληλα τον τούρμπο κινητήρα του των 140 ίππων να δείχνει πιο δυνατός. Το Opel Corsa στην καλή έκδοση με τα διακριτικά GSi εκπληρώνει με ιδανικό τρόπο τον προορισμό του, όπως γράφουμε και στη δοκιμή του. Από την άλλη η Peugeot ετοιμάζει μια σούπερ έκδοση του 508, κάνοντας χρήση της υβριδικής τεχνολογίας, αλλά σε αυτή την περίπτωση όχι μόνο για καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις, αλλά και απόλυτες.
Στο τεύχος GOCAR Magazine 63 μπορείτε επίσης να διαβάσετε για το νέο πύραυλο της Audi, το TT RS που προκαλεί ζάλη με τις επιδόσεις του, όπως επίσης και την οδηγοκεντρική έκδοση του νέου Ford Focus με τα διακριτικά ST. Ακόμα και για το νέο Renault Clio, το οποίο σε πρώτη φάση εστιάζει στους χώρους και την τεχνολογία, αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για κάτι δυναμικό στο άμεσο μέλλον. Τέλος, ψηλά στην εκτίμησή μας, από την πρώτη στιμγή που το οδηγήσαμε είναι το Hyundai i30 N, ένα μοντέλο που απολαμβάνεις σε κάθε διαδρομή. Όπως φαίνεται λοιπόν, το κάστρο, όχι μόνο δεν έπεσε, αλλά καλά κρατεί και εμείς οι λάτρεις της οδήγησης θα συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε αυτοκίνητα ικανά να χαρίσουν χαμόγελα.
Γιάννης Καλογερόπουλος
jk@gocar.gr