Κινέζικα ταμπούρλα
Δεν τα κατασκευάζουν, αλλά τα χτυπούν και παίζει στο ρυθμό τους… ο κόσμος όλος
- -
- -
Θα μπορούσαν να κατασκευάζουν τα πάντα και ίσως ακόμα και ταμπούρλα, αλλά πιθανότατα και απ’ όσο γνωρίζω ακόμα δεν το κάνουν. Ωστόσο, ξέρουν να τα παίζουν εξαιρετικά, κάνοντας τις αγορές του κόσμου να χορεύουν στους ρυθμούς τους. Βλέπετε, η δύναμη που έχει το χρήμα δεν κρύβεται και οι Κινέζοι σε αυτή τη φάση κινούν τα νήματα.
Ακόμα και οι Γερμανοί δεν μπορούν να αγνοήσουν τα «θέλω» των Κινέζων και δημιουργούν πάνω σε αυτά. Τρανό παράδειγμα η νέα BMW Σειρά 7 και το θηριώδες SUV της ίδιας φίρμας, η X7. Το πρώτο, με μακρά θητεία στην ευρωπαϊκή αγορά, προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις των συμπαθών πλούσιων της Ασίας και το δεύτερο σχεδιάστηκε εξαρχής για να ταιριάξει γάντι με τα γούστα τους.
Μάλιστα, η X7 κατασκευάζεται στην Αμερική, την άλλη ισχυρή αγορά για μεγάλα αυτοκίνητα, εκεί όπου το «μεγάλο είναι υπέροχο» και τα φαντεζί χρώμια κάνουν θραύση. Το περιτύλιγμα άλλαξε, με την ουσία κάτω από αυτό να παραμένει ίδια, όπως είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω στη μεγάλη οδηγική παρουσίαση των μοντέλων στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Οι νέες μεγάλες BMW διατηρούν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα τους την ταυτότητά τους και την κορυφαία ποιότητα που χαρακτηρίζουν όλα τα μοντέλα της και θα ικανοποιήσουν κάθε κάτοικο της Γηραιάς Ηπείρου που έχει μεγάλο πορτοφόλι.
Όσον αφορά την αγορά της Ασίας, η εντυπωσιακή εμφάνιση και οι τεράστιες διαστάσεις είναι τα βασικά ζητούμενα των Κινέζων, οι οποίοι παρότι μικροί το δέμας, αναζητούν και… απαιτούν αποκλειστικά για αυτούς από τις αυτοκινητοβιομηχανίες εκδόσεις Long ακόμη και μοντέλων που δεν έχουν τέτοιες. Money rules the world και οι Κινέζοι παίζουν τελικά και ταμπούρλο και δίνουν το ρυθμό σε ένα νέο χορό που ξεκίνησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
jk@gocar.gr