Η Volkswagen στην Ελλάδα;

Κοιτώντας μέσα από ένα θετικό πρίσμα τις εξελίξεις

  • -
  • -

Έρχεται η ανάπτυξη, έχουμε συνηθίσει να λέμε, ειρωνικά είναι η αλήθεια τις περισσότερες, αν όχι όλες τις φορές, τα τελευταία χρόνια. Έχουμε ακούσει τόσες υποσχέσεις και εξαγγελίες, το διάστημα μετά την κρίση που πλέον ό,τι και να μας πούνε το ακούμε… βερεσέ.

Αμφιβάλουμε, δυσπιστούμε, κρατάμε μια πισινή, το απαξιώνουμε και αρκετοί το χλευάζουμε. Μέσα στη βροχή επενδύσεων που έρχονται, ακούσαμε πρόσφατα, από τα επίσημα χείλη της κυβέρνησης, τον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, ότι κυνηγάνε το θέμα της Volkswagen.

Δυνατά μάλιστα, δείχνοντας ζωηρό, όπως τόνισε, ενδιαφέρον. Ωστόσο, άφησε και ένα μικρό παραθυράκι, για πιθανή… αποτυχία, -βαριά λέξη- αφού όπως κατέληξε στη δήλωσή του, «για να κάνουμε ανακοίνωση θα πρέπει να έχουμε πρώτα αποτέλεσμα. Αλλά να ξέρετε ότι η Ελλάδα έχει μπει στη διαδικασία των συζητήσεων και διαπραγματεύσεων με τους Γερμανούς».

Ένα θέμα που προέκυψε μετά το πάγωμα των επενδύσεων της Volkswagen στην Τουρκία, λόγω της κατακραυγής για τη στρατιωτική επιχείρηση που έγινε στη Συρία.

Μερικές φορές, σπάνια μεν, στην εξίσωση των οικονομικών επενδύσεων μπαίνει και η ηθική, όπως σε αυτή την περίπτωση, αλλάζοντας σημαντικά τον χάρτη των εξελίξεων.

Έτσι οι Γερμανοί βρίσκονται με μια καυτή πατάτα στα χέρια τους και προς αναζήτηση χώρας που θα αναλάβει την παραγωγή του μεσαίου της μοντέλου, του Passat.

Αυτό προκειμένου να αφοσιωθούν πλήρως στην παραγωγή και κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, εντός της Γερμανίας.

Ενδιαφέρουσα προοπτική φαίνεται η έλευση ενός κολοσσού σαν την Volkswagen στη χώρα, αλλά πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι τα εμπόδια είναι πολλά.

Στο παιχνίδι βρίσκονται χώρες που έχουν καλές προδιαγραφές για να φιλοξενήσουν τους Γερμανούς, όπως η Σλοβακία με τη μεγάλη μονάδα που διαθέτει στην Μπρατισλάβα, ενώ στη διεκδίκηση είναι μέσα και η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Σερβία.

Δύσκολο μοιάζει, αλλά καλό θα είναι πλέον να αρχίσουμε να ελπίζουμε. Γενικότερα, αλλάζοντας ψυχολογία, επιτέλους, μετά από 10 χρόνια- αλλά και πιο συγκεκριμένα για καλή έκβαση των συζητήσεων. Σε κάθε περίπτωση, ας είναι αυτό η αρχή για κάτι καλό που θα ακολουθήσει στο μέλλον. Ελπίζουμε στο άμεσο.

Γιάννης Καλογερόπουλος

jk@gocar.gr