Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει κάθε ηλεκτρικό μοντέλο;

  • -
  • -

Πολύ ρεύμα είχε ο περασμένος μήνας στο GOCAR. Δοκιμάσαμε τα ολοκαίνουρια ηλεκτρικά SUV Mercedes-Benz EQA και Volkswagen ID.4, καθώς και το plug-in hybrid Cupra Leon, ενώ πήραμε και μια πρώτη γεύση από το επίσης ηλεκτρικό Skoda Enyaq iV. Τέσσερα “μπριζάτα” μοντέλα που μόλις ήρθαν στην ελληνική αγορά και δείχνουν πόσο πιο ενδιαφέρουσα γίνεται η Ηλεκτροκίνηση μέρα με τη μέρα…

Ποια είναι όμως η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει κάθε ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρεται στην αγορά; Η προφανής: να δικαιολογήσει την τιμή του. Είναι κοινώς αποδεκτό πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν ακόμη να είναι προσιτά στο ευρύ κοινό καθώς από τη μία ενσωματώνουν την αφρόκρεμα της τεχνολογίας, αφετέρου το βασικό συστατικό τους - η μπαταρία δηλαδή - ανεβάζει πολύ το κόστος.

Παρόλα αυτά, ο No1 νόμος της αγοράς είναι ένας: Ο υποψήφιος αγοραστής, ακόμη κι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, θέλει να νιώθει πως κάνει μια συμφέρουσα αγορά, ακόμη κι όταν γνωρίζει καλά πως η επιλογή του δεν έχει να κάνει τόσο με την οικονομία, όσο κυρίως με την καινοτομία.

Τι κάνει όμως συμφέρουσα την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Αν δεν μιλάμε για ένα μικρό πόλης, αλλά για ένα πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με πεδίο δράσης που ξεφεύγει από τα αστικά όρια, τότε θα πρέπει να έχει επαρκή αυτονομία, επιδόσεις, χώρους, κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και υψηλό επίπεδο τεχνολογίας και υπηρεσιών που να το συνοδεύουν.

Σαν να λέμε ένα κομψό SUV με χώρους για μια οικογένεια, μεγάλη αυτονομία έως 426 km με μια πλήρη φόρτιση, 190 ίππους και 0-100 km/h se 8,9’’! Αν σε αυτά πρόσθετες και το αστέρι της Mercedes-Benz, τότε η τιμή των 43.600 € (με κρατική επιδότηση) είναι άκρως ανταγωνιστική για ένα ηλεκτρικό αυτών των δυνατοτήτων. Φυσικά, μπορείτε να διαφωνήσετε ελεύθερα, αφού βέβαια μάθετε τα πάντα για την Mercedes EQA σε μια μοναδική, full screen παρουσίαση πατώντας εδώ.


Θεωρητικά, το σήμα ενός premium κατασκευαστή στη μάσκα αρκεί για να δικαιολογεί πιο εύκολα την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Κι όμως, κάτι τέτοιο δεν ισχύει απόλυτα. Και στη Mercedes-Benz το γνωρίζουν αυτό, γι’ αυτό και έδωσαν μεγάλη έμφαση σε κάθε πτυχή της EQA.

Προσωπικά θεωρώ πως η Ηλεκτροκίνηση εκμηδενίζει τις διαφορές των μαρκών σε γόητρο, καθώς το αγοραστικό κοινό ενδιαφέρεται περισσότερο για τεχνολογία και υπηρεσίες παρά για την καταγωγή και φιλοσοφία κάθε κατασκευαστή. Πάρτε παράδειγμα το Enyaq iV που έχει τα φόντα να φέρει το σήμα της Skoda απέναντι σε premium κατασκευαστές.

Η Skoda αποτελεί πρόβλημα, όχι μόνο για τον ανταγωνισμό της αλλά και για τις υπόλοιπες μάρκες μέσα στον Όμιλο Volkswagen στον οποίο ανήκει! Η τσεχική εταιρία εκμεταλλεύεται στο έπακρο την οικονομία κλίμακας, τις δυνατότητες παραγωγής και τις σύγχρονες τεχνολογίες του Ομίλου, με σοβαρότητα, μεθοδικότητα και τον ιδιαίτερο τσεχικό τρόπο σκέψης και ανεβάζει συνεχώς ταχύτητα και ποιότητα, παρουσιάζοντας εξαιρετικά προϊόντα.

 

Καταφέρνει έτσι να αναβαθμίζεται συνεχώς, να διεκδικεί και να κερδίζει χώρο τόσο μέσα στο γκρουπ όσο και στην παγκόσμια αγορά, στριμώχνοντας brands που θεωρητικά απολαμβάνουν περισσότερο γόητρο και αναγνώριση.

Αυτό από την άλλη ωθεί τις «αδελφές» μάρκες να μην επαναπαύονται και να εξελίσσονται. Η Volkswagen για παράδειγμα ξεπέρασε τον εαυτό της με το ID.4, το οποίο μας απέδειξε στη δοκιμή μας πως δίκαια κέρδισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Περισσότερα όμως μας λέει πάλι ο Παναγιώτης στην αναλυτική Video Δοκιμή του ηλεκτρικού SUV της Volkswagen.

Γιάννης Λημναίος
gl@gocar.gr