Τέλος τα ψέματα με υβριδικά και ηλεκτρικά

Φαίνεται ότι κάποια αυτοκίνητα μπορούν να πετυχαίνουν την εργοστασιακή τους κατανάλωση, χωρίς καμία προσπάθεια, κάθε μέρα.

  • -
  • -

Το πιο διαχρονικό ψέμα που λένε οι κατασκευαστές αυτοκινήτου στους πελάτες τους έχει να κάνει με την κατανάλωση. Και μπορεί η μετάβαση από τον κύκλο μέτρησης NEDC στον WLTP την τελευταία διετία έχει μειώσει την απόσταση της εργαστηριακής θεωρίας από την πραγματικότητα που βιώνει στην πράξη ο οδηγός, όμως δεν την έχει μηδενίσει.

Στο παρελθόν, μπορούσες να πετύχεις την εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης ενός αυτοκινήτου μόνο κατεβαίνοντας ένα βουνό. Και ίσως να μην αρκούσε αυτό, αλλά να χρειαζόταν και ευνοϊκός άνεμος. Σήμερα, ακόμη κι αν δεν βλέπεις στην καθημερινότητά σου το εργοστασιακό νούμερο, είναι εφικτό να το πλησιάσεις. Χρειάζεται πολύ προσεκτική οδήγηση και υπομονή, αλλά και ιδανικές υποδομές, για να μη δημιουργείται το ατελείωτο μποτιλιάρισμα που καθιστά τις συνθήκες πολύ διαφορετικές από οποιαδήποτε εργαστηριακή μέτρηση. Ή χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που να προσπερνά τα παραπάνω εμπόδια, και να πετυχαίνει την εργοστασιακή του κατανάλωση χωρίς προσπάθεια, κάθε μέρα. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο που να κινείται με ρεύμα, είτε εξολοκλήρου είτε σε κάποιο σημαντικό βαθμό.

Βλέπετε, όσο η ταχύτητα κίνησης είναι χαμηλή ή μηδενική, η κατανάλωση ενέργειας ενός ηλεκτρικού μοτέρ πέφτει ή μηδενίζεται, αντί να ανεβαίνει. Έτσι, η καθημερινή κίνηση στην πόλη είναι βούτυρο στο ψωμί του, και ιδανική περίσταση για την επίτευξη κατανάλωσης ίδιας ή και χαμηλότερης από την εργοστασιακή. Και ειδικά όταν δεν έχεις συνεχώς το μυαλό σου στο πώς να οδηγήσεις πιο οικονομικά, αλλά αυτό έρχεται απολύτως φυσικά, η έκπληξη είναι ακόμα πιο ευχάριστη.

Η εύκολη επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης στην πόλη είναι κάτι που αναφέρουν αρκετοί ιδιοκτήτες ή χρήστες ηλεκτρικών. Το διαπιστώσαμε κι εμείς, δοκιμάζοντας επί τούτου ένα Peugeot e-208 GT. Ωστόσο, για εμένα αφορμή να σκεφτώ τα παραπάνω ήταν το υβριδικό Kia Niro HEV, που βρέθηκε στα χέρια μου για ένα τριήμερο.

Dokimi-Kia-Niro-HEV-2

Μετά από 2 ημέρες και 115 km μετακινήσεων εντός Αθήνας, και αφού ο δείκτης της βενζίνης δεν είχε κουνηθεί καθόλου, σκέφτηκα να κοιτάξω «πόσο καίει»: ο υπολογιστής ταξιδίου έδειχνε 4,9 lt/100 km. Ενώ η μέση τιμή του Niro HEV σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι 4,7 lt/100 km, και η δική μου επίδοση ήρθε χωρίς καμία επί τούτου προσπάθεια για… ρεκόρ κατανάλωσης. Αν πριν από 10 χρόνια έλεγε κάποιος ότι ένα μεσαίο, αυτόματο και πλήρως εξοπλισμένο SUV μπορεί να κάψει τόσο λίγο σε αυτές τις διαδρομές, θα τον κοιτούσα πολύ περίεργα.

Σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel, στα οποία το να πλησιάσεις την εργοστασιακή κατανάλωση απαιτεί προσήλωση στο στόχο και… τύχη, στα φουλ υβριδικά και στα ηλεκτρικά αποτελεί την κανονικότητα. Μην προσπερνάτε τις εργοστασιακές τιμές: επιτέλους, λένε την αλήθεια!