Συνέντευξη: Δημήτρης Κορρές
Χαρισματικός εφευρέτης
- -
- -
Απλός, προσηνής, γίνεται το επίκεντρο συνάθροισης πλήθους φίλων και γνωστών που καταφτάνουν στο σπίτι-εργαστήριο στις παρυφές της Πεντέλης. Χαίρεται την ανιδιοτελή αγάπη του απλού κόσμου που αναγνωρίζει στο πρόσωπο του έναν χαρισματικό εφευρέτη που ακολουθεί πιστά το όνειρό του
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1952 και μεγάλωσε στην Κυψέλη τις ημέρες που η Φωκίωνος ήταν στις δόξες της. Από μικρός είχε ταλέντο στο σκίτσο, τη ζωγραφική και σε οτιδήποτε χειρονακτικό με το οποίο καταπιάνονταν. Γρήγορα έμπλεξε με τις παρέες της Πλατείας κερδίζοντας την εκτίμηση των συμμοριών, αφού τους έφτιαχνε τα μηχανάκια και ζωγράφιζε τατουάζ στα μπράτσα των τολμηρών της εποχής. Έχασε τον πατέρα του σε ηλικία εννέα ετών και η μητέρα του ανέλαβε να διαχειριστεί τα χρέη της επιχείρησης ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων που διατηρούσε ο πατέρας, αλλά και την αυστηρή ανατροφή της οικογένειας.
Του άρεσε η γλυπτική, όμως προκειμένου να βρει μια αφορμή να φύγει από το σπίτι επικαλούμενος σπουδές, αποφάσισε να δώσει εξετάσεις στην Αρχιτεκτονική. Την θεωρούσε μια εύκολη σχολή που δεν θα του στερούσε χρόνο από τα άλλα του ενδιαφέροντα, όπως κι έγινε. Μπήκε στο Πολυτεχνείο και παράλληλα ασχολούνταν με οτιδήποτε έβρισκε ενδιαφέρον και του εξασφάλιζε τα προς το ζην. Ως έφηβος στα χρόνια της επταετίας φορούσε παντελόνια καμπάνες, είχε μακρύ μαλλί και κυκλοφορούσε με κλεμμένη μηχανή. Αργότερα οδηγούσε ένα 2CV χωρίς πόρτες, καπό και φτερά τρομάζοντας τους καθωσπρέπει γιωταχήδες. Έβγαζε χρήματα ως γλύπτης και συμμετείχε σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, όμως γρήγορα εγκατέλειψε τα «καλλιτεχνικά» προκειμένου να αφοσιωθεί στο «μηχανικίλι».
Πριν ολοκληρώσει τις σπουδές του, ήδη του είχαν ανατεθεί σπουδαία έργα όπου μπορούσε να ξεδιπλώσει το συνθετικό του ταλέντο, άλλοτε εκτελώντας εργασίες Πολιτικού Μηχανικού κι άλλοτε επιλύοντας πολύπλοκα μηχανολογικά ζητήματα. Εργάστηκε στην κατασκευή του Ολυμπιακού Σταδίου της Αθήνας και κατόπιν έφυγε στην Σαουδική Αραβία, όπου δούλεψε σε αντίστοιχα τεχνικά έργα. Εκεί εργάζονταν σκληρά για λίγους μήνες, αμείβονταν καλά και μετά επέστρεφε στην Ελλάδα για να κάνει τα χόμπι του. Ένα από αυτά είναι το σκαρφάλωμα βράχων όπου θεωρείται από τους πρωτοπόρους, έχοντας ανοίξει πάμπολλες αναρριχητικές διαδρομές. Επόμενος σταθμός εργασίας ήταν η κατασκευή της γέφυρας της Χαλκίδας. Οι μετακινήσεις κτιρίων προέκυψαν λόγω της εμπειρίας του στις αναστηλώσεις και στις βαριές μεταφορές από την αναστήλωση της Ακρόπολης που πραγματοποιούσε ο αδερφός του Μανώλης γνωστός Αρχιτέκτονας. Πάντα υπήρχε η δυσκολία να πείσει τον «πελάτη» ότι είναι ικανός να φέρεις εις πέρας τέτοια έργα, ωστόσο τελικά άλλαξαν θέση αρκετοί ναοί, μωσαϊκά, υδραγωγείο, το εκκλησάκι στην Κηφισιάς, ένα τζαμί στη Θεσσαλονίκη και πολλά ακόμη.
Το Korres Project ξεκίνησε ως ένα τεχνικό θέμα προς ανάλυση που αφορούσε τη λειτουργία της ανάρτησης του Citroen 2CV, το οποίο μπορούσε να τρέχει πολύ γρήγορα στο χωματόδρομο. Έπειτα από δοκιμές επί χάρτου δημιουργήθηκε το Yassou. Έκπληκτος από την απόδοση της ανάρτησης και με ώθηση, χρηματική και ηθική από τον ιδιοκτήτη της Mevaco κ. Κωστόπουλο, προχώρησε το 2004 στη δημιουργία ενός δεύτερου πρωτοτύπου το οποίο βασίζονταν, όπως και το πρώτο, σε κινητήρα από Suzuki Hayabusa και διαφορικά από Samurai. Στην τρίτη εκδοχή όπου σοβάρευε η κατάσταση και οι επιλογές ήταν μονόδρομος, χρησιμοποιήθηκε κινητήρας από Nissan350Z. Οι αυξανόμενες ανάγκες χρηματοδότησης καλύπτονταν από τον ίδιο και τις μελέτες που αναλάμβανε.
Το Korres Project 4 είναι αυτό που θα βγει τελικά στην παραγωγή
σε συνεργασία με την Αμερικανική εταιρεία Kirkham motorsports το
επόμενο χρονικό διάστημα. Ο Δημήτρης Κορρές φροντίζει για τις
λεπτομέρειες της εξωτερικής εμφάνισης ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο
εντατικής εργασίας με όραμα τη δημιουργία ενός supercar που να
πηγαίνει παντού.
Παρουσίαση
του Korres Project 4
Καινοτομίες του Korres Project 4