Jacques Gerin (1898-1973): Σκέτη διάνοια
Υπάρχουν πολλοί και μεγάλοι γνωστοί σχεδιαστές. Αν και παντελώς άγνωστος, ο Gerin ήταν διάνοια!
- -
- -
Θα μπορούσαμε εύκολα να τον χαρακτηρίσουμε σαν μια από τα μεγαλύτερα μυαλά του εικοστού αιώνα. Μαθηματικός και από τους πρώτους αεροδυναμιστές που εργάστηκε για την Aeroplanes Voisin. Σχεδίασε το δικό του αεροπλάνο και συνεργάστηκε με τον Andre Citroen. Για εμάς όμως είναι μια από τις μεγαλύτερες αποκαλύψεις, μια πραγματική διάνοια, αν και τον ανακαλύψαμε τυχαία, πρέπει να παραδεχτούμε. Σχεδίασε ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα όλων των εποχών το 1922, με το όνομα Aerodyne, το οποίο ήταν πολύ εμπρός από την εποχή του και έτσι πέρασε… απαρατήρητο!
Βέβαια δεν ήταν ο πρώτος αφού το 1914, η τότε ακόμα A.L.F.A. (Alfa Romeo μετά) είχε σχεδιάσει για τον κόμη Marco Ricotti το πρώτο σχήματος «δάκρυ» όχημα, για να ακολουθήσει το Tropfenwagen της Rumpler. Το σχήμα του Aerodyne όμως ήταν πιο ολοκληρωμένο και πρωτοποριακό σχεδιαστικά. Ήταν πραγματικό «δάκρυ» κατασκευασμένο από ντουραλουμίνιο (!) και χωροδικτύωμα ακολουθώντας τη πρακτική κατασκευής των αεροπλάνων. Το χωροδικτύωμα μάλιστα ήταν καλυμμένο από πισσαρισμένο χαρτί! Ο 2λιτρος κινητήρας ήταν τετρακύλινδρος εν σειρά, σχεδιασμένος από τον Janvier Sabin και ήταν τοποθετημένος πίσω με τα φρένα εσωτερικά, για χαμηλότερο φερόμενο βάρος! Αλλά πέρα από αυτό η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς με τα εμπρός αμορτισέρ τοποθετημένα οριζόντια! Εδώ μάλιστα να σας πούμε ότι η σχεδίαση αυτή οδήγησε στην ανάρτηση του 2CV!
Ξεχασμένος και παρεξηγημένος!