ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Hiroyuki Koba, Chief Engineer C-HR
Ο Αρχιμηχανικός του team εξέλιξης του Toyota C-HR μας αποκαλύπτει τα μυστικά του νέου ιαπωνικού crossover
- -
- -
Πίσω από κάθε νέο μοντέλο που τραβά το ενδιαφέρον, υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα που το σκέφτηκε, το σχεδίασε, το εξέλιξε και το ολοκλήρωσε. Μια ομάδα που όμως καθοδηγείται από ένα μυαλό: τον Αρχιμηχανικό. Τι ιδέες, στόχους και επιθυμίες είχε ο Αρχιμηχανικός του Toyota C-HR, ενός crossover που όχι μόνο βάζει την ιαπωνική εταιρία σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, αλλά αποτελεί προπομπό εξελίξεων στα μελλοντικά μοντέλα της; Ο Hiroyuki Koba, όντας και ο ίδιος ενθουσιώδης οδηγός που του αρέσει να τρέχει σε αγώνες, μας αποκαλύπτει τα μυστικά του νέου ιαπωνικού crossover.
GOCAR: Ποιο κοινό στοχεύατε κυρίως όταν ξεκινήσατε να σχεδιάζετε και να εξελίσσετε το C-HR;
Η. ΚOBA: Στόχος μας ήταν να προσελκύσουμε ένα νεαρότερο κοινό που καθοδηγείται από συναισθηματικούς παράγοντες, όπως π.χ. η σχεδίαση, περισσότερο απ’ ότι το κάνει ο μέσος πελάτης Toyota. Ένα κοινό που ζει στην πόλη, ζει μόνος ή με το/τη σύντροφό του, αλλά δεν έχει παιδιά. Του αρέσει το ωραίο ντιζάιν και απολαμβάνει την οδήγηση. Και δεδομένου πως οδηγεί κυρίως στην πόλη, χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που προσαρμόζεται ιδανικά στο δυναμικό ρυθμό της αστικής ζωής και που του επιτρέπει να ελίσσεται στην καθημερινή κίνηση.
GOCAR: Από τη γκάμα του C-HR απουσιάζουν οι κινητήρες diesel. Αυτό είναι κάτι που θα ισχύει μόνο στο συγκεκριμένο μοντέλο, ή σκοπεύετε στο άμεσο μέλλον να εγκαταλείψετε τους πετρελαιοκινητήρες από όλα τα μοντέλα της Toyota και στη θέση τους να προσφέρετε υβριδικά συστήματα κίνησης;
Η. ΚOBA: Η υβριδική τεχνολογία είναι πολύ σημαντική για την Toyota και όπως έχουμε ανακοινώσει σκοπεύουμε να προφέρουμε μια υβριδική έκδοση σε κάθε σημαντικό μας μοντέλο μέχρι το 2020. Αυτό που έχουμε επίσης διαπιστώσει, είναι πως οι υβριδικές εκδόσεις, σε όποιες σειρές μοντέλων προσφέρονται στην Ευρώπη (Yaris, Auris, Auris Touringsport, RAV4), έχουν ξεπεράσει σε πωλήσεις τις αντίστοιχες diesel. Οπότε είναι προφανές πως η υβριδική τεχνολογία αποτελεί προτεραιότητα για εμάς. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως σκοπεύουμε να καταργήσουμε εντελώς τους κινητήρες diesel από τη γκάμα της Toyota.
GOCAR: Στους τομείς της οδηγικής αίσθησης και της απόδοσης, εκτός του Auris, ποια μοντέλα αποτέλεσαν το σημείο αναφοράς σας και τι είναι τελικά αυτό που κάνει το C-HR πιο ικανό και ευχάριστο στην οδήγηση από τον ανταγωνισμό;
Η. ΚOBA: Αρχικά, ο στόχος μου ήταν να δώσω στο Toyota C-HR τα καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας C-Crossover. Ωστόσο, σε κάποιο σημείο της εξέλιξης, αντιλήφθηκα ότι είχαμε φτάσει το συγκεκριμένο στόχο και πως είχαμε την ευκαιρία να πάμε ακόμη παραπέρα. Έτσι, αρχίσαμε να έχουμε ως σημείο αναφοράς τα πιο δημοφιλή ευρωπαϊκά χάτσμπακ της μικρομεσαίας κατηγορίας (C). Όταν οδηγήσεις το C-HR, θα επιθυμούσα να μου πεις αν πιστεύεις πως πετύχαμε το στόχο μας.
GOCAR: Με μεγάλη μου χαρά! Αν μπορούσατε να επισημάνετε το πιο δυνατό σημείο του C-HR, ποιο θα ήταν αυτό;
Η. ΚOBA: Πιστεύω πως είναι σε δύο επίπεδα. Το πρώτο είναι φυσικά η σχεδίαση. Δώσαμε στο αυτοκίνητο το σκληροτράχηλο υπόβαθρο ενός crossover και του προσθέσαμε ένα αμάξωμα που στο ανώτερο τμήμα θυμίζει κουπέ. Αυτό χαρίζει στο μοντέλο μια ιδιαίτερα χαρακτηριστική εμφάνιση, ξεχωρίζοντάς σαφέστατα από οποιοδήποτε άλλο C-Crossover.
Το δεύτερο είναι η οδήγησή του. Προσωπικά οδηγώ αγωνιστικά αυτοκίνητα από χόμπι και θεωρώ τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος πολύ σημαντικά. Έτσι, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, ήθελα να δημιουργήσω ένα αυτοκίνητο που πάνω από όλα θα είναι ‘fun to drive’, να κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού. Δούλεψα σε τρεις πυλώνες: Ήθελα το αυτοκίνητο να είναι άμεσο, να ανταποκρίνεται δηλαδή ταχύτατα στις εντολές του οδηγού, να είναι γραμμικό, να αντιδρά δηλαδή προοδευτικά και να είναι συνεπές, με άλλα λόγια προβλέψιμο στο χειρισμό, ανεξάρτητα από τις συνθήκες οδήγησης. Πιστεύω ότι οποιοσδήποτε οδηγός κάτσει πίσω από το τιμόνι του C-HR θα το αντιληφθεί αυτό.
GOCAR: Σας ευχαριστώ πολύ!
Η. ΚOBA: Κι
εγώ σας ευχαριστώ.