Paul Rosche (1934-2016)
Μεγάλος μηχανικός και η «κινητήρια» δύναμη πίσω από μερικούς από τους πιο σημαντικούς κινητήρες της BMW
- -
- -
Ο περίφημος μηχανικός guru Paul Rosche ξεκίνησε τη καριέρα στη βαβαρέζικη εταιρεία το 1957 και απέκτησε το παρατσούκλι «Nocken-Paul», λόγω της ιδιαίτερης σχέσης που είχε με τη σχεδίαση των εκκεντροφόρων, αποκαλύπτοντας τα μυστικά των... μοιρών, που μέχρι τότε ήταν μια πολύ δύσκολη διαδικασία.
Εργάστηκε πολύ πάνω στους υπερσυμπιεστές και το 1969 μια 2002 TiK κέρδισε το Πρωτάθλημα ETCC. Επίσης ενεπλάκη ενεργά στην εξέλιξη των υπερσυμπιεζόμεvων κινητήρων στην Formula 1 μαζί με τον Gordon Murray της Brabham. Ο κινητήρας αυτός είναι βασισμένος πάνω στο τετρακύλινδρο μπλοκ του 1500, που αρχικά το 1961 απέδιδε 80 ίππους, έφτασε είκοσι χρόνια μετά να αποδίδει 1.400 ίππους, αν και όπως εκμυστηρεύτηκε το δυναμόμετρο διάβαζε μόνο μέχρι τους 1.280 ίππους! Θα ασχολούνταν και πάλι με την Formula 1 όταν συνεργάστηκαν με την McLaren.
Πήρε σύνταξη από τη θέση του Τεχνικού Διευθυντή το 1999.