Δημήτρης Καββούρης: “Είμαι περήφανος για το πώς οι Έλληνες διαχειρίζονται τις μεγάλες κρίσεις”

Ο Chief Operating Officer των Citroen & DS Automobiles μιλάει στο GOCAR για τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που φέρνει στην αγορά αυτοκινήτου ο κορονοϊός

  • -
  • -

Ο Δημήτρης Καββούρης που βρίσκεται στο τιμόνι των δυο μεγάλων γαλλικών μαρκών με το ευρύ αγοραστικό κοινό, κλήθηκε να δράσει γρήγορα, προκειμένου να προσαρμοστεί με τα νέα δεδομένα.


Ποια ήταν η πρώτη σας αντίδραση απέναντι στον κορονοϊό;

Αντιδράσαμε από την πρώτη στιγμή με υπευθυνότητα, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα ώστε να προστατέψουμε την υγεία και την ασφάλεια των πελατών μας και του προσωπικού. Ταυτόχρονα, κινηθήκαμε πολύ γρήγορα στη δημιουργία της πλατφόρμας Citroen With You. Αξιοποιώντας όλες τις γνωστές εφαρμογές online ζωντανής επικοινωνίας με ήχο και εικόνα, δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να έχουν προσωπική κατ’ ιδίαν επικοινωνία με εκπρόσωπό μας για οποιοδήποτε ζήτημα. Όχι μόνο τηλεφωνική επικοινωνία, ούτε ένα σκέτο email. Πρόσωπο με πρόσωπο, όπως θα το κάναμε και υπό κανονικές συνθήκες.

Πως πιστεύετε ότι θα αντιδράσει η αγορά σε αυτή την κατάσταση;
Θα υπάρχει αντίκτυπος στην οικονομία, στην παγκόσμια αγορά άρα και στη δική μας. Το αυτοκίνητο θα πληγεί έμμεσα. Το μέγεθος του προβλήματος έχει να κάνει με το χρόνο. Και την ψυχολογία του κόσμου μετά από αυτό το κύμα.

Η Ελλάδα έχει περάσει 10 χρόνια κρίση, ο κόσμος είναι εκπαιδευμένος στα δύσκολα και έχουμε αντιδράσει με ψυχραιμία και ωριμότητα, είμαι περήφανος για αυτό. Δεν είμαστε καλομαθημένοι ούτε νιώθουμε ότι είμαστε το κέντρο του κόσμου. Και θεωρώ ότι αυτό θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση και αυτής της κρίσης. Συγκεκριμένα για το αυτοκίνητο, η Ελλάδα είναι μια χώρα με το 60% του πληθυσμού στο λεκανοπέδιο και μέσα μαζικής μεταφοράς που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγάλο μέρος αυτού του κόσμου.

Έτσι κι αλλιώς, αυτό που βιώνουμε σήμερα πλήττει τα μαζικά μέσα μεταφοράς. Σε συνδυασμό με τη συμπιεσμένη δυναμική από τα προηγούμενα δύσκολα δέκα χρόνια, η οποία έχει να κάνει με πραγματικές μεταφορικές ανάγκες, με κάνει να πιστεύω ότι η ελληνική αγορά έχει δυνατότητα ανόδου. Αν αυτό είναι ένα 3μηνο διάλειμμα μπορεί να το αντέξει.

Μπορεί να ξαναπιάσει γρήγορα ρυθμό. Δεν θα καλυφθεί το κενό του τριμήνου, αλλά ο Αύγουστος μπορεί να είναι για το αυτοκίνητο αντίστοιχος του περσινού αν υπάρξει διέξοδος στην ψυχολογία των πολιτών που θα διώξει την αβεβαιότητα. Για να αγοράσεις αυτοκίνητο πρέπει να νιώθεις καλά για το μέλλον. Είναι μια απόφαση που παίρνεις σήμερα και θα πρέπει να είναι σημαντική για εσένα και τη ζωή σου για τα επόμενα 3-4 χρόνια.

Το ελληνικό ΑΕΠ εκτιμώ ότι υποστηρίζει μια αγορά πιο κοντά στις διακόσιες παρά στις εκατό χιλιάδες αυτοκίνητα. Ο επιχειρηματικός κλάδος του αυτοκινήτου έχει χτυπηθεί πολύ στην προηγούμενη κρίση. Και αυτοί που σήμερα είναι ενεργοί είναι οι πιο δυνατοί, οι πιο υγιείς, άρα νομίζω ότι υπάρχει αντοχή και γνώση να αντιμετωπίσουμε μέχρι ένα σημείο αυτή την κατάσταση. Αν βέβαια μιλάμε για ένα δίμηνο-τρίμηνο διάλειμμα στην κανονικότητα.

Η κατάσταση αυτή θα επηρεάσει τις εξελίξεις και τη μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης;
Οι μελλοντικές εξελίξεις στο αυτοκίνητο (τα νέα μοντέλα κινητικότητας) επηρεάζονται μεν, αλλά λίγο. Αφενός μιλάμε για μικρά μεγέθη, νούμερα όχι σημαντικά αυτή την εποχή. Αφετέρου για τάσεις που υιοθετούν ή αναμένεται να υιοθετήσουν οι νέοι. Οι οποίοι δεν έχουν νιώσει να κινδυνεύουν άμεσα από τη σημερινή απειλή.

Η ηλεκτροκίνηση είναι θέμα κινήτρων. Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή τη στιγμή ίσως να μην είναι προτεραιότητα η ενίσχυση αυτού του κομματιού της οικονομίας, να μη δοθούν κίνητρα για την αγορά ή να μην προχωρήσουν τόσο γρήγορα οι υποδομές. Οπότε αυτά θα καθυστερήσουν κάπως τις εξελίξεις. Από την άλλη, αν και η κυβέρνηση αποφασίσει να υποστηρίξει την ανάπτυξη της οικονομίας και μέσω της αγοράς του αυτοκινήτου, οι εξελίξεις θα επιταχυνθούν.