Νίκος Χαλβαντζής: “Η προσωπική επικοινωνία θα διατηρηθεί για ό,τι έχει περισσότερη σημασία”
Ο Γενικός Διευθυντής της Kia Hellas μιλάει στο GOCAR για τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που φέρνει στην αγορά αυτοκινήτου ο κορονοϊός
- -
- -
Ο κ. Νίκος Χαλβατζής είναι στα ηνία μιας εταιρείας που τον τελευταίο χρόνο έκανε άλματα προόδου και που τώρα καλείται να προσαρμοστεί, όπως όλοι, στα νέα δεδομένα και τις δυσκολίες που έχει φέρει η πανδημία.
Πιστεύετε πως ο κορονοϊός θα αλλάξει για πάντα τις συνήθειες στην
αγορά αυτοκινήτου;
Αυτές τις μέρες είμαστε πολύ σκεπτικοί μπροστά σε οτιδήποτε
προϋποθέτει προσωπική επαφή και συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.
Αλλά μετά από αυτή την περιπέτεια εκτιμώ ότι 90% των πελατών θα
συνεχίσει να επιλέγει το αυτοκίνητό του με τον παραδοσιακό τρόπο.
Για την Ελλάδα αυτό πιστεύω. Στην Ευρώπη, αν συνυπολογίσεις και τις
εταιρικές πωλήσεις ένα 20% των πωλήσεων ολοκληρώνεται χωρίς ο
πελάτης να περάσει από την έκθεση. Αλλά στην Ελλάδα ο κόσμος θα
συνεχίσει να μας επισκέπτεται. Ίσως λιγότερες φορές, στο μέλλον.
Τουλάχιστον ένα 10% των υποψηφίων πελατών θα στραφεί προς τα online
εργαλεία. Όχι για να ολοκληρώσει την παραγγελία. Αλλά για να κάνει
μεγαλύτερο μέρος από το ψάξιμο και την προετοιμασία.
Δεν θα έρχεται σε εμάς για διαδικαστικά θέματα, αλλά μια και καλή στο τέλος για να κλείσει τον κύκλο της αγοράς του αυτοκινήτου του. Δεν βλέπω πάντως τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων ως κατάλοιπο της πανδημίας. Αλλά ως λογική εξέλιξη. Ο κόσμος αυτό το διάστημα θα μάθει να κάνει περισσότερες online ενέργειες, θα εξοικειωθεί με αυτή την τεχνολογία η οποία ταυτόχρονα θα γίνει πιο φιλική.
Ποια είναι τα μηνύματα που παίρνετε από το δίκτυό σας
πανελλαδικά αυτή την περίοδο;
Η αγορά γενικότερα είναι σε σύγχυση. Στο δίκτυό μας το 85% των
συνεργείων λειτουργούν και εξυπηρετούν αυτοκίνητα που είναι απόλυτη
ανάγκη να επισκευαστούν για να συνεχίσουν να κινούνται απρόσκοπτα
και με ασφάλεια. Τακτική συντήρηση ελάχιστοι κάνουν αυτή την
εποχή.
Και σε σχέση με τις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων, άλλοι πελάτες «παγώνουν» κλεισμένες παραγγελίες και άλλοι βιάζονται να έχουν το νέο τους αυτοκίνητο γιατί έχουν συγκεκριμένες και άμεσες μεταφορικές ανάγκες να καλύψουν. Τους εξυπηρετούμε όλους με ραντεβού, ένας προς έναν. Τηρώντας όλα τα μέτρα πρόληψης και ασφάλειας.
Θεωρείτε πως η πανδημία θα βάλει φρένο στην ανάπτυξη της
ηλεκτροκίνησης;
Ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης στην Ελλάδα όπως και σε κάθε χώρα
που δεν είχε προλάβει να εδραιωθεί σίγουρα θα καθυστερήσει.
Χρειάζονται σοβαρά κίνητρα και σε αυτή τη φάση δεν βλέπω να είναι
στις άμεσες προτεραιότητες του κράτους να επιδοτηθεί η
ηλεκτροκίνηση και οι υποδομές. Γενικά, τα πιο καινοτόμα προϊόντα θα
πάνε πιο πίσω σε αυτή τη φάση. Έτσι κι αλλιώς, εκτιμώ ότι θα
ανακοινωθεί σύντομα από την ΕΕ χαλάρωση των μέτρων που αφορούν στις
εκπομπές CO2 για να διευκολυνθούν τα εργοστάσια και να εξομαλυνθεί
η ζήτηση που αυτή τη στιγμή είναι πολύ μπερδεμένη.