Νάσος Δέδες: “Θα επανεκτιμηθούν τα απλά πράγματα και ο ποιοτικός χρόνος”
Ο Διευθυντής Marketing της Hyundai Hellas μιλάει στο GOCAR για τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που φέρνει στην αγορά αυτοκινήτου ο κορονοϊός
- -
- -
Από μια θέση κλειδί, ο Νάσος Δέδες, Διευθυντής Marketing της Hyundai Hellas μας μιλάει για την αγορά και τις τάσεις της στο άμεσο μέλλον.
Πόσο γρήγορα πιστεύετε ότι θα γίνει η ανάκαμψη της
αγοράς;
Μπορούμε να δούμε πολλές διαφορετικές αναλύσεις που να δείχνουν
διαφορετικά αποτελέσματα και όλες να έχουν επαρκή αιτιολόγηση. Αυτή
τη στιγμή υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες. Η δική μας
εκτίμηση είναι ότι η αγορά θα αρχίσει να ανακάμπτει από τον Ιούλιο,
θα μπούμε δηλαδή σε ρυθμούς συγκρίσιμους με το τι θα προσδοκούσε
κανείς για αυτή τη χρονιά. Βέβαια πολλά πράγματα είναι ανοιχτά. Και
σε κάθε περίπτωση δεν πιστεύω ότι θα αποφύγουμε μια συνολική μείωση
σε ετήσια βάση μικρότερη του 35%.
Πιστεύετε ότι η κατάσταση αυτή θα ανοίξει το δρόμο
για online αγορές αυτοκινήτου;
Η ψηφιοποίηση της αγοράς του αυτοκινήτου είναι κάτι που συμβαίνει
ήδη. Αλλά με τη λογική της αρμονικής κάλυψης των αναγκών του
πελάτη, κυρίως της ανάγκης του για πληροφορία.
Είναι η εξέλιξη μιας ήδη διαμορφωμένης τάσης. Δεν πιστεύω ότι θα περάσουμε σε online παραγγελίες για το αυτοκίνητο, παρότι αυτό το διάστημα πολλά πράγματα θα μάθουμε να τα αγοράζουμε με αυτόν τον τρόπο. Οι βίαιες αλλαγές ωθούν τον κόσμο να χρησιμοποιήσει πλατφόρμες που ήδη υπήρχαν αλλά δεν εμπιστεύονταν, όπως έγινε με το πλαστικό χρήμα την περίοδο των capital controls, ας πούμε. Ή όπως συμβαίνει σήμερα με τις online αγορές τροφίμων από το super market.
Αλλά είναι πολύ δύσκολο μέσα σε τόσο λίγο διάστημα να δημιουργήσεις την πλατφόρμα και να πειστεί ο κόσμος να τη χρησιμοποιήσει. Να γίνει μέρος της αγοραστικής συνείδησης. Άλλωστε, το 44% των ελληνικών νοικοκυριών δηλώνουν ότι μετά την κρίση θα συνεχίσουν να αγοράζουν με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν και πριν (αφορά το σύνολο των αγαθών, όχι μόνο αυτοκίνητο).
Το εναπομείναν 56% είναι τεράστιο νούμερο, αλλά σκεφτείτε ότι
αυτό λέγεται σήμερα, στην κορύφωση της πανδημίας και των αρνητικών
συναισθημάτων που αυτή προκαλεί.
Υπάρχουν ενέργειες που μπορούσαμε και πριν να κάνουμε online και δεν είχαμε δοκιμάσει. Θα το κάνουμε τώρα και θα μας αρέσει. Από την άλλη, η άμεση προσωπική επαφή, η συναναστροφή με ανθρώπους, η αίσθηση της αφής ενός αντικειμένου που θέλεις να αγοράσεις, ειδικά αν αυτό κοστίζει αρκετά…
Αυτά τα απλά πράγματα, τώρα θα επανεκτιμηθούν. Το αυτοκίνητο πιστεύω ότι ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Είναι σημαντικό κομμάτι της ζωής σου, ένας χώρος στον οποίο περνάς πολύ χρόνο κάθε μέρα. Για αυτό και θεωρώ ότι δεν πρέπει να χάσουμε την προσωπική επαφή.
Είμαστε της λογικής να προσφέρουμε στον πελάτη ποιοτικό χρόνο. Θέλουμε να έρχεται στην έκθεση να δει και να χαρεί το αυτοκίνητο, να το καταλάβει. Η γραφειοκρατία απαιτεί ψηφιοποίηση. Η συμπλήρωση των διαφόρων εντύπων, η έγκριση της χρηματοδότησης, κ.λπ. και αυτό πρέπει να γίνει και θα γίνει.