Συνέντευξη: Klaus Nuchter

Ο Global Vehicle Line Executive της Opel μας μιλάει για το νέο Meriva

  • -
  • -

Στα πλαίσια της Έκθεσης του Παρισιού μιλήσαμε με τον Global Vehicle Line Executive της Opel. Ο Klaus Nuchter ήταν Υπεύθυνος Εξέλιξης τόσο της πρώτης γενιάς όσο και του νέου Meriva. Μας εξηγεί γιατί επέλεξε οι πίσω πόρτες στο νέο Meriva να ανοίγουν ανάποδα, αλλά και γιατί αυτό δεν είναι το κυρίαρχο στοιχείο του. Στην ερώτησή μας για το ενδεχόμενο παρουσίασης ενός ηλεκτρικού Meriva πάντως, όπως και ο Andreas Lassota, δεν απέκλεισε τίποτα.

 

Θεωρείτε πως το κυρίαρχο στοιχείο στο νέο Meriva είναι το FlexDoors, οι πίσω αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες;

Κ.Ν. - Όχι, καθόλου. Οι πόρτες είναι ένα μόνο στοιχείο του κόνσεπτ “Meriva”. Με το Meriva θέλαμε να γίνουμε “Πρωταθλητές” στον τομέα της πρακτικότητας. Εκτός από τις πόρτες, υπάρχουν και άλλα στοιχεία πρακτικότητας όπως η γωνία 84ο ανοίγματός τους, (έναντι 67ο του ανταγωνισμού), το σύστημα FlexSpace στο πίσω κάθισμα που υπήρχε στο προηγούμενο Meriva και το οποίο βελτιώσαμε περεταίρω έτσι ώστε να γίνει πιο εύκολο στη χρήση, το καινοτόμο σύστημα FlexRail, η δομή των εμπρός καθισμάτων με το πολύ μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και το σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix, το οποίο είναι επίσης μια αποκλειστικότητα της Opel.

 

Πως πήρατε την απόφαση να σχεδιάσετε ένα αυτοκίνητο στο οποίο οι πίσω πόρτες ανοίγουν ανάποδα;

Κ.Ν. - Το 2005, όταν ξεκινήσαμε να σκεφτόμαστε το νέο κόνσεπτ, αναρωτηθήκαμε: «Πως μπορούμε να προσφέρουμε περισσότερα στον πελάτη;». Πρώτα απ’ όλα έπρεπε να φτιάξουμε ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό, τόσο σε εικόνα όσο και σε πρακτικότητα. Όσο αφορά τις πόρτες, σκεφτήκαμε κάθε δυνατό ενδεχόμενο: συμβατικές, συρόμενες, αντίθετα ανοιγόμενες κλπ. Το γεγονός όμως πως το Meriva απευθύνεται σε νέες οικογένειες με μικρά παιδιά και ηλικιωμένους γονείς, μας έκανε να αναζητήσουμε τον πιο εύκολο τρόπο πρόσβασης στα πίσω καθίσματα. Έτσι, τροποποιήσαμε ένα παλιό Meriva, στο οποίο η μία πίσω πόρτα άνοιγε κανονικά και η άλλη ανάποδα (σημ: το "μουλάρι" παρουσιάστηκε στην έκθεση κλασικών αυτοκινήτων του Παρισιού). Το οδηγήσαμε για μερικούς μήνες και ζήσαμε μαζί του, για να διαπιστώσουμε πως τελικά οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες πλεονεκτούν.

 

Σκοπεύετε να τοποθετήσετε το σύστημα FlexDoors και σε άλλα μοντέλα, όπως π.χ. στο επόμενο Zafira;

Κ.Ν. – Όχι απαραίτητα. Για να είναι δυνατή η τοποθέτηση τέτοιων θυρών πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη από τα πρώτα στάδια εξέλιξης ενός μοντέλου, έτσι ώστε η σχεδίαση να επιτρέπει την σωστή στήριξή τους στην πίσω κολόνα του αυτοκινήτου – οι μεντεσέδες πρέπει να έχουν απόσταση μεταξύ τους γύρω στα 40 εκατοστά. Είναι λοιπόν μια απόφαση που πρέπει να πάρεις από την αρχή.

 

Έχετε μια ευρεία γκάμα κινητήρων στο νέο Meriva, αλλά όχι μια σπορ έκδοση. Θα δούμε στο μέλλον ένα νέο Meriva OPC;

Κ.Ν. – Αυτό που ήταν ξεκάθαρο από την αρχή είναι πως θέλαμε να εφαρμόσουμε το downsizing στους κινητήρες. Έτσι, από μια γκάμα βενζινοκινητήρων 1,4, 1,6 και 1,8 λίτρων που είχαμε στην πρώτη γενιά του Meriva, αυτή τη στιγμή έχουμε μοτέρ μόνο στα 1.400 κυβικά με ή χωρίς τούρμπο, συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση με απόδοση. Αντίστοιχα αναβαθμίσαμε τη γκάμα diesel με ισχυρότερους πετρελαιοκινητήρες που καλύπτουν τις νόρμες ρύπων EURO5. Σας διαβεβαιώνω λοιπόν πως δεν υπάρχει στα πλάνα μας έκδοση OPC αυτή τη φορά.

 

Έχετε εξελίξει τρία ηλεκτρικά Meriva για τις ανάγκες του ερευνητικού προγράμματος που διεξάγετε με το MeRegioMobile; Υπάρχουν σχέδια για παραγωγή ενός ηλεκτρικού Meriva στο μέλλον;

Κ.Ν. – Επιλέξαμε το Meriva για το συγκεκριμένο ερευνητικό πρόγραμμα που αφορά τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων επειδή βόλευε. Τοποθετήσαμε τις μπαταρίες στο πάτωμα, στο χώρο που κανονικά καταλαμβάνει το σύστημα FlexFix. Πρόκειται όμως για τρία πειραματικά οχήματα. Η πρόταση της Opel στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το Ampera, το οποίο διαθέτει σύστημα επέκτασης της αυτονομίας. Η μικρή αυτονομία των 100% ηλεκτρικών οχημάτων τα περιορίζει, κατά την προσωπική μου άποψη, για χρήση στην πόλη. Βέβαια, σκεφτόμαστε την εξέλιξη 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά όσον αφορά το Meriva είναι κάτι που το μέλλον θα δείξει…