Αυτοκίνητο στον αέρα ή αεροπλάνο στο δρόμο; (vid)
Η ολλανδική PAL-V δηλώνει έτοιμη να βγάλει στην αγορά ένα διθέσιο αυτοκίνητο/αεροπλάνο σε τιμές από 300.000 ευρώ
- -
- -
Μετά από αρκετά χρόνια εξέλιξης και δοκιμών, το project ενός διθέσιου ελαφρού αεροπλάνου που μπορεί να κινηθεί και ως ένα συμβατικό αυτοκίνητο περνάει στην τελική του φάση. Το PAL-V Liberty αναζητά τους πρώτους του ιδιοκτήτες, ώστε να κυκλοφορήσει στο δρόμο και τον ουρανό στα τέλη του 2018.
Η τιμή του αρχίζει από τα 300.000 ευρώ (χωρίς τους φόρους) για τη «γυμνή» έκδοση Sport και τα 500.000 ευρώ για την πλούσια Pioneer, η οποία θα κατασκευαστεί πρώτη χρονικά και σε μόλις 90 μονάδες. Σε περίπτωση που το Liberty δεν λάβει έγκριση τύπου και άρα άδεια κυκλοφορίας στη χώρα του πελάτη, τότε η PAL-V υπόσχεται να επιστρέψει το ποσό της προκαταβολής.
Ο κάτοχος του Liberty θα πρέπει βέβαια να διαθέτει δίπλωμα τόσο οδήγησης όσο και πιλότου. Για την απογείωσή του, το ελαφρύ ελικοφόρο χρειάζεται διάδρομο μήκους 180 μέτρων, όμως προτείνεται για λόγους ασφαλείας να φθάνει τα 280 μέτρα. Για την προσγείωση απαιτείται αρκετά μικρότερη απόσταση. Η μέγιστη ισχύς του αυτοκινήτου είναι 100 ίπποι και ως αεροπλάνο 200 ίπποι.
Στο δρόμο, το Liberty επιταχύνει έως τα 160 km/h, ενώ στον αέρα μπορεί να φθάσει σε ταχύτητα τα 180 km/h. Για λόγους εξοικονόμηση καυσίμου προτείνεται πτήση με 140 km/h. Η επιχειρησιακή του οροφή είναι τα 3.500 m και η κατανάλωση 26 lt/h (στο δρόμο καταναλώνει 7,6 lt/100 km). Ως αεροπλάνο έχει μέγιστη εμβέλεια 500 km (με έναν επιβάτη και μέγιστο μεικτό βάρος 910 kg), ενώ ως τρίκυκλο αυτοκίνητο η αυτονομία του φθάνει τα 1.315 km.
Όσο για τα σέρβις, η πρώτη προληπτική εξέταση θα χρειαστεί να γίνει μετά από 25 ώρες χρήσης. Στη συνέχεια ανά 100 ώρες και εκτεταμένο σέρβις κάθε 600 ώρες (περίπου 60.000 km).