Το GOCAR στη CES 2019: Η Nissan «κάνει το αόρατο… ορατό!»
Η νέα τεχνολογία κάνει «ορατά» αυτά που δεν φαίνονται όπως είναι η θέση πεζών, πινακίδων και διασταυρώσεων
- -
- -
Οι συνθήκες οδήγησης πρέπει να βελτιώνονται καθημερινά, γι’
αυτό και η Nissan παρουσιάζει το δικό της τεχνολογικό «λιθαράκι» με
στόχο την αλλαγή του τρόπου τροφοδοσίας, οδήγησης και ενσωμάτωσης
των αυτοκινήτων μέσα στο αστικό περιβάλλον.
Η τεχνολογική πλατφόρμα «Από το Αόρατο στο Ορατό»
(“Invisible-to-Visible”) παρουσιάστηκε στην έκθεση CES
2019, όπου βρίσκεται ο συνεργάτης του GOCAR, Φανούρης Δρακάκης.
Όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της καινοτόμου τεχνολογίας
Ι2V της ιαπωνικής φίρμας, αισθητήρες τόσο στο εξωτερικό όσο και στο
εσωτερικό του οχήματος θα συλλέγουν πληροφορίες, ενώ στη συνέχεια,
αυτές θα «συγχωνεύονται» με τα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στις
υπηρεσίες cloud. Με τη βοήθεια των αισθητήρων, μάλιστα, θα
δημιουργείται ένα είδος χάρτη 360°, που εκτός από τα πλησιέστερα
οχήματα θα καταδεικνύει τις θέσεις πεζών, επερχόμενων διασταυρώσεων
και πινακίδων.
Η άνωθεν λειτουργία επιτρέπει στον οδηγό όχι μόνο να
ενημερώνεται για τα πλησιέστερα οχήματα, αλλά τον βοηθά και να
προβλέπει για το τι επίκειται, μιας και θ’ αντλεί πληροφορίες για
το τι βρίσκεται πίσω από κτήρια, δέντρα κλπ.
Η θέαση του «αόρατου» υπόσχεται δραστική βελτίωση της
πλοήγησης, με τη Nissan να υποστηρίζει πως το σύστημα θα ενημερώνει
τον οδηγό για τις οδούς που ταλαιπωρούνται από κυκλοφοριακή
συμφόρηση, καθώς και για τον απαιτούμενο χρόνο μέχρι να φτάσει στον
προορισμό του. Σε συνθήκες πρωτοφανούς κίνησης, μάλιστα, η
τεχνολογία θα παραχωρεί ακόμη πιο λεπτομερείς πληροφορίες, όπως σε
ποια λωρίδα προβλέπεται απρόσκοπτη κυκλοφοριακή ροή.
Σημαντική κρίνεται, ακόμη, η δυνατότητα της νέας τεχνολογίας
να συμφιλιώνει το όχημα με τις ανάγκες του οδηγού. Αυτό σημαίνει,
πως το όχημα θ’ αντιλαμβάνεται πότε αυτός χρειάζεται βοήθεια, ή
πότε είναι κουρασμένος και πρέπει να προβεί σε κάποιο
διάλειμμα.
Car news: Δες εδώ όλες τις ειδήσεις της ημέραςΗ τεχνολογία στη μάχη απέναντι στις φυσικές καταστροφές Γιατί η Ευρώπη επενδύει σε εργοστάσια παραγωγής chip; Είναι η οδήγηση αυτονόητο δικαίωμά μας;