Drive Riden: Επιλογή & Αγορά Ποδηλάτου
Ύστερα από την απόφαση του είδους ορεινής ποδηλασίας που θέλει κανείς να ακολουθήσει, έρχεται η στιγμή που πρέπει επιλέξει ποδήλατο
- -
- -
Πρώτη λύση και η πιο εύκολη ειδικά για τους αρχάριους, η επιλογή μίας ολοκληρωμένης πρότασης. Και τι εννοούμε; Ολόκληρο ποδήλατο. Υπάρχουν στο εμπόριο πάρα πολλές μάρκες, επώνυμες, που καλύπτουν όλα τα βαλάντια. Οι τιμές κυμαίνονται ανάλογα με την ποιότητα των περιφερειακών εξαρτημάτων που ένα ποδήλατο φέρει. Οι έτοιμες λύσεις ενδείκνυνται, διότι αν προσπαθήσεις να εντρυφήσεις / ασχοληθείς ώστε να αποκτήσεις το καλύτερο, το budget ξεφεύγει σε δυσθεώρητα ύψη. Η δεύτερη επιλογή; Χτίσιμο ενός ποδηλάτου κομμάτι - κομμάτι. Το κυριότερο σε όλες της κατηγορίες, εκτός του downhill, είναι το βάρος. Όσο πιο ελαφρύ ποδήλατο επιλέξεις, είτε στην κατηγορία cross country, είτε στην enduro, το κόστος ανεβαίνει αρκετά.
Οι περισσότεροι που ασχολούνται σοβαρά με το άθλημα επιλέγουν το
δύσκολο δρόμο. Αυτή την περίοδο, οι περισσότεροι προβαίνουν στην
αναβάθμιση που οι εποχές “απαιτούν”. Η νέα τάση των 27,5 ιντσών
τροχών έχει εισβάλλει στην ορεινή ποδηλασία και όποιος έχει πλέον
26 ιντσών ποδήλατο, έχει μείνει απλά πίσω. Η πλειοψηφία αποφασίζει
να χτίσει ένα ποδήλατο σύμφωνα με τις ανάγκες, το στυλ οδήγησης και
- το κυριότερο - Το διαθέσιμο budget.
Επόμενο δίλημμα: Σκελετός αλουμινίου ή carbon; Η νέα τάση προτρέπει σε carbon σκελετό, για λιγότερο βάρος και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Σκελετοί υπάρχουν κατά δεκάδες διαθέσιμοι στην αγορά, με τιμές σε τετραψήφια νούμερα. Αφού πρώτα καταλήξεις στο υλικό του σκελετού, ακολουθεί η μάρκα. Άπειρες οι παγκόσμιες μάρκες, η καθεμιά με τη δική της ιστορία. Χρόνο να έχει κανείς να googlάρει και να χαθεί στις αμέτρητες προτάσεις και εισερχόμενες πληροφορίες. Και επόμενο βήμα; Η δύσκολη απόφαση του μεγέθους του σκελετού. Σε αυτό το σημείο υπάρχουν δύο σχολές που υποστηρίζουν:
- μέγεθος ακριβώς στα μέτρα σου, για περισσότερο παιχνίδι,
- μέγεθος λίγο μεγαλύτερο, για περισσότερη σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες αλλά και ελάχιστα καλύτερη πορεία σε βραχώδη μονοπάτια, ή μονοπάτια με μεγάλη κλίση.
Επιλογή των περισσοτέρων; Η δεύτερη. Η τάση αυτή υπερισχύει κυρίως στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Επόμενη δυσκολία; Επιλογή χρώματος. Κι όμως. Το ποδήλατο είναι
σαν την επιλογή ενός/μιας συντρόφου. Πρέπει να σε ελκύει
εμφανισιακά για να θες να κάνεις ποδήλατο συνέχεια, να μη βαριέσαι.
Το χρώμα είναι καθαρά υποκειμενικό, αλλά και σε αυτό το θέμα οι
φίλοι και οι πολλές γνώμες περισσότερο κακό κάνουν και σε
μπερδεύουν περισσότερο.
Αφού καταλήξει κανείς στην επιλογή του σκελετού, σειρά έχουν τα περιφερειακά: Ζάντες, μετάδοση, παλουκόσελο, αναρτήσεις, ελαστικά, τιμόνι λαιμός, φρένα, ελαστικά… Μπορεί να ακούγονται τόσο απλά, ή εύκολα αλλά πιστέψτε μας, η επιλογή είναι αρκετά δύσκολη. Προσπαθείς να αναγνωρίσεις το στυλ οδήγησής σου και κάνεις το λάθος να διαβάσεις σε forums, να ρωτήσεις φίλους ή και συναθλητές. Τα πράγματα περιπλέκονται στο μυαλό σου, σκέφτεσαι και προσπαθείς να αποφασίσεις. Περιφερειακά εξαρτήματα που οι επιλογές είναι άπειρες, διαφόρων υλικών. Σιγά, σιγά και εδώ αρχίζει να υπερισχύει το carbon σαν υλικό. Οι λαιμοί μόνο έχουν παραμείνει στο αλουμίνιο και δεν πρόκειται να αλλάξει αυτό, λόγω στιβαρότητας και αντοχής. Διάμετροι, πάχη, μεγέθη, είναι σε καθεμιά περίπτωση δύσκολη απόφαση.
Όπως και να έχει, διάθεση και χρόνος για ένα πολύ όμορφο χόμπυ να υπάρχει, και το ταξίδι γίνεται πολύ απολαυστικό! Τόσο της αναζήτησης όσο και της ποδηλασίας…