PEUGEOT i-Cockpit: Τι το κάνει μοναδικό;

Πρωτοπαρουσιάστηκε το 2010 αλλά παραμένει πρωτοποριακό και δεν τόλμησε κανείς να το αντιγράψει

  • -
  • -

Μπορεί να έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που το πρωτοείδαμε ως λογική εσωτερικού ντιζάιν, παραμένει ωστόσο πρωτοποριακό, ξεχωριστό και μοναδικό, αφού κανείς δεν τόλμησε να το αντιγράψει. Το i-Cockpit είναι η σχεδίαση εσωτερικού που παρουσίασε η Peugeot για πρώτη φορά το 2010 στο εντυπωσιακό για την εποχή πρωτότυπο SR1. Δύο χρόνια μετά, το 2012 έκανε πρεμιέρα στο 208, έχοντας μεγάλη απήχηση στο αγοραστικό κοινό.


Σήμερα αποτελεί αναμφισβήτητα μια μεγάλη επιτυχία των Γάλλων, έχοντας κατακτήσει παραπάνω από 5 εκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί δε σύμβολο της μάρκας και ένα από τα κυριότερα συστατικά του DNA της.
Στόχος του i-Cockpit είναι να προσφέρει στον οδηγό τις απαραίτητες πληροφορίες στην ευθεία των ματιών του, έτσι ώστε να μη χρειάζεται να απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο. Σε συνδυασμό με τη ποιότητα και την στιβαρότητα του πλαισίου, αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της οδηγικής απόλαυσης στην οποία η Peugeot δίνει μεγάλη σημασία.

Η φιλοσοφία σχεδίασης του i-Cockpit χαρακτηρίζεται από:

  • το μικρό σε διάμετρο τιμόνι με τα ενσωματωμένα χειριστήρια των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου,
  • τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης και γραφικά υψηλής ευκρίνειας,
  • τη μεγάλη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης στο κέντρο του ταμπλό και στην ευθεία του βλέμματος του οδηγού και
  • μια σειρά από διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου και τα οποία επιτρέπουν άμεση πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες άνεσης.


Για τον σχεδιασμό του PEUGEOT i-cockpit, λήφθηκαν υπόψιν πολλοί κανόνες σε επίπεδο εργονομίας, ορατότητας και αρχιτεκτονικής προκειμένου να εξασφαλίσει άνεση και ορατότητα για κάθε είδους σωματότυπο διαφορετικών οδηγών.
Τα ανθρωποκεντρικά δεδομένα που μελετήθηκαν σε παγκόσμια κλίμακα είναι αυτά που καθοδήγησαν κυρίως τους αρχιτέκτονες της Peugeot. Δεν έχει σημασία το ύψος του οδηγού. Στην πραγματικότητα πρέπει να αξιολογηθεί η αναλογία στήθους προς άκρα. Αυτά τα ανθρωποκεντρικά δεδομένα επέτρεψαν τον υπολογισμό του εύρους ρύθμισης των καθισμάτων ή του τιμονιού προκειμένου να ενισχυθεί η εργονομία ανεξαρτήτως μεγέθους οδηγού για την κατασκευή του PEUGEOT i-Cockpit.

Φυσικά, το i-Cockpit εξελίσσεται συνέχεια και είναι σήμερα διαθέσιμο στα νέα Peugeot 208, 2008, 308, 3008, 5008, 508, καθώς και στο Rifter. Ειδικά τα νέα 208 και 2008 εισάγουν τη νεότερη εξέλιξη του i-Cockpit 3D. Σε αυτή τη γενιά η απεικόνιση πληροφοριών γίνεται σε ένα τρισδιάστατο πίνακα που βελτιώνουν την αισθητική, αλλά και την εργονομία.
Ανάλογα με την έκδοση, η απεικόνιση πληροφοριών στον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων i-Cockpit 3D θυμίζει ολόγραμμα ή ακόμα και το κόκπιτ ενός πολεμικού αεροσκάφους. Οι ενδείξεις είναι δυναμικές και κινούμενες, προβάλλουν μπροστά ανάλογα με τον βαθμό σπουδαιότητάς τους με χρόνο διαδραστικότητας της τάξης του μισού δευτερολέπτου, βελτιώνοντας έτσι την οδήγηση τόσο ως προς την αποτελεσματικότητα ανάγνωσης όσο και ως προς την ασφάλεια.  

Στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη έχει μια μεγάλη διαγώνιο έως και 10 ίντσες και ο χειρισμός της γίνεται από τα πλήκτρα αφής που βρίσκονται δίπλα στους διακόπτες αεροπορικού τύπου.
Αναμφίβολα, η νέα τρισδιάστατη λογική του PEUGEOT 3D i-Cockpit εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και είναι ένας από τους σημαντικούς λόγους που το νέο Peugeot 208 αναδείχθηκε Αυτοκίνητο της χρονιάς 2020 τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, αλλά και για το πλήθος βραβείων και διακρίσεων που έχει αποσπάσει μέχρι στιγμής.