SKODA: Electrification με OCTAVIA iV, SUPERB iV και ENYAQ iV
Για τη SKODA, η μετάβαση στην ηλεκτροκινητικότητα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το 2021 αναμένεται να είναι η σημαντικότερη χρονιά, με μια πλήρη γκάμα plug-in μοντέλων και αιχμή του δόρατος το ηλεκτρικό SUV ENYAQ iV.
- -
- -
Για τη SKODA, ο εξηλεκτρισμός δεν είναι κάτι νέο. Ήδη από το μακρινό 1908 πειραματίζεται με την ηλεκτρική ενέργεια, όταν οι ιδρυτές της μάρκας, Vaclan Laurin και Vaclan Klement, ένωσαν τις δυνάμεις τους με τον ευρηματικό μηχανικό Frantisek Krizik, για να δημιουργήσουν ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Ειδικά σήμερα όμως, η τσέχικη εταιρία γνωρίζει πολύ καλά πως το μέλλον προδιαγράφεται «ηλεκτρικό» και έχει ήδη προετοιμάσει το έδαφος με τον ιδανικότερο τρόπο για την επόμενη μέρα.
Στην ελληνική αγορά η αρχή έγινε από τις αρχές του 2020 με το SKODA CITIGOe iV που λάνσαρε τη γκάμα iV. Μια γκάμα που ενισχύεται με το λανσάρισμα της plug-in hybrid SUPERB iV, την plug-in hybrid OCTAVIA iV που αναμένεται μέσα στον Ιανουάριο, αλλά και το αμιγώς ηλεκτρικό SUV ENYAQ iV που είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία και αναμένεται τον Μάρτιο του 2021. Φυσικά, θα ακολουθήσουν πολλά ακόμη εξηλεκτρισμένα μοντέλα, καθιερώνοντας τη SKODA ως έναν ηγέτη της ηλεκτροκίνησης.
Κοινό χαρακτηριστικό των μοντέλων iV είναι η δυνατότητα να φορτίζουν τη μπαταρία τους, είτε με ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα (ανάκτηση ενέργειας), είτε από εξωτερική παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, στο σπίτι ή σε δημόσιο σταθμό φόρτισης. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα μοντέλα e-TEC της SKODA, τα οποία διαθέτουν τεχνολογία mild hybrid 48 Volt και φορτίζουν τη μικρότερη μπαταρία τους αποκλειστικά με ανάκτηση ενέργειας κατά την κίνηση.
Τα οφέλη που προσφέρουν τα μοντέλα iV είναι πολλά και σημαντικά. Εκτός από το αισθητά μειωμένο κόστος μετακίνησης, επωφελούνται ακόμη από τις χαμηλές έως μηδενικές εκπομπές ρύπων - που εκτός από μικρότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον συνεπάγονται και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας - αλλά και τον μηδενικό φόρο χρήσης εταιρικού οχήματος (καθώς η Λ.Τ.Π.Φ. είναι κάτω από 40.000 €). Επίσης σημαντικό είναι πως, τόσο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όσο και στα plug-in υβριδικά, η SKODA παρέχει 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία.
Η SKODA μπαίνει λοιπόν στο 2021 δυναμικά, με τρία ιδιαίτερα ενδιαφέροντα εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Ας τα δούμε πιο κάτω αναλυτικά, ένα προς ένα.
SKODA ENYAQ iV
Είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της SKODA (μετά το CITIGOe iV) και το πρώτο που βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση MEB του Volkswagen Group. Με μήκος 4,65 m και πορτμπαγκάζ 585 lt, το μεσαίο SUV στοχεύει να αποτελέσει το κύριο αυτοκίνητο μίας οικογένειας. Θα κυκλοφορήσει τόσο ως πισωκίνητο (με ηλεκτρικό μοτέρ πίσω) όσο και ως 4WD (με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα εμπρός), σε τρεις εκδόσεις μπαταρίας, 55, 62 και 82 kWh, που δίνουν εμβέλεια 340, 390 και 510 km αντίστοιχα, και σε 5 εκδόσεις ισχύος: από 148 έως 306 ίππους.
Το ENYAQ iV είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία. Η έκδοση iV 50 των 148 ίππων και 340 km αυτονομίας έχει προτεινόμενη τιμή 35.200 €, που μετά την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» διαμορφώνεται στα 29.523 € μόλις!
SKODA SUPERB iV
H plug-in υβριδική λιμουζίνα της SKODA διαθέτει έναν 1.4 TSI κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα, συνδυασμένης απόδοσης 218 ίππων. Το κιβώτιο είναι αυτόματο 6 σχέσεων. Η εμβέλεια με αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια φτάνει μέχρι και τα 55 χιλιόμετρα (WLTP). Έτσι, μπορείτε να κάνετε τις καθημερινές σας μετακινήσεις στην πόλη με τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά και μεγάλα ταξίδια χωρίς το άγχος της αυτονομίας.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε οικιακή πρίζα ή μέσα σε 3,5 ώρες σε ένα wallbox 3,6 kW. Η μέση κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα μόλις 1,4 lt/100 km, ενώ οι επιδόσεις είναι ταχύτατες: 0-100 km/h σε 7,7’’. Το υβριδικό σύστημα τέλος, ελάχιστα επηρεάζει τους τεράστιους χώρους επιβατών και αποσκευών (485 λίτρα στη λιμουζίνα και 510 λίτρα στο COMBI).
SKODA OCTAVIA iV
Είναι το δεύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο της SKODA μετά την SUPERB και είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις ισχύος: την iV με 204 PS και την RS iV με 245 PS. Και οι δύο μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά, με μηδενικές εκπομπές ρύπων για έως 60 km (WLTP). Ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο τριπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων και συνδυάζει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (από 1,2 lt/100 km) με εκρηκτικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 7,7’’ και σε 7,3’’, για τις OCTAVIA iV και RS iV αντίστοιχα.
Ειδικά για το λανσάρισμα, η plug-in hybrid OCTAVIA προσφέρεται με έκπτωση 3.000 ευρώ και τιμή από 32.900 € μόλις – ή από 25.037 € για τους επαγγελματίες οδηγούς (ταξί), χάρη και στην επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».