BMW M Experience: Οδηγούμε στις Σέρρες τις νέες M2, M3 Touring και XM
Μία ονειρική μέρα πίσω από το τιμόνι των νεότερων δημιουργημάτων του M Division στις Σέρρες. Μην με ξυπνάτε…
- -
- -
Για κάποια ταξίδια, όπως και να το κάνουμε, ανυπομονείς λίγο παραπάνω από τα υπόλοιπα. Αυτό ανήκει σίγουρα στην συγκεκριμένη λίστα… Μία ημέρα στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών για να οδηγήσουμε σε πίστα και δρόμο τις νεότερες σκληροπυρηνικές κατασκευές της BMW: M2, M3 Touring και XM. Τρία αυτοκίνητα με διαφορετική φιλοσοφία το καθένα αλλά έναν πολύ σημαντικό, κοινό παρονομαστή. Την τεχνογνωσία και το σχεδόν ασύγκριτο racing pedigree του M Division να κυλά στις φλέβες τους.
Η πρωταγωνίστρια
Υποψηφιότητα για... Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου στο event φυσικά μπορούσε να βάλει η ολοκαίνουργια M2, η οποία αποτελούσε και το κυρίως πιάτο, αφού στο cockpit περάσαμε τον περισσότερο χρόνο, σε όλες τις συνθήκες: πίστα, drift course και δρόμο. Αποτελεί την δεύτερη γενιά του οδηγοκεντρικού coupe από την Βαυαρία και έρχεται με τσαμπουκά να διεκδικήσει τον τίτλο του νέου πιο fun-to-drive sportscar, όντας μεγαλύτερο, πιο ώριμο και σημαντικά ισχυρότερο. Συνεχίζει να διατηρεί την νεανική, αλήτικη, «πρησμένη» φιλοσοφία που όλοι θέλουμε από μία δίπορτη, πισωκίνητη M, αλλά από κάτω κρύβεται ο μεγάλος αδερφός.
Πίσω από τα επιβλητικά φτερά και την αθλητική εμφάνιση κρύβεται το πλαίσιο και ο κινητήρας των πιο πρόσφατων M3 και M4. Μπορεί η μικρή M να γλίτωσε από την επιδημία των «μεγάλων νεφρών» στο εμπρός μέρος, αλλά πίσω από την τετραγωνισμένη μάσκα με τις δύο εισαγωγές κρύβεται ο πολύ ισχυρότερος 3λιτρος twin-turbo 6κύλινδρος εν σειρά με την κωδική ονομασία S58. Εδώ η απόδοση φτάνει τους 460 ίππους και τα 550 Nm ροπή ή αν θέλετε να το δείτε διαφορετικά, είναι 90 ολόκληρους ίππους ισχυρότερη από την πρώτη γενιά!
Δείτε ακόμη Νέες τιμές BMW: Ποια μοντέλα ακρίβυναν και πόσο;
Παρά το βάρος 1.700 κιλών και την αποκλειστικά πισωκίνητη διάταξη όμως, η M2 καταφέρνει να είναι και εξωφρενικά γρήγορη, ειδικά αν σκεφτούμε πως αποτελεί το «εισαγωγικό» μοντέλο στην γκάμα Μ. Συνδυασμένη με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic, η coupe Γερμανίδα επιταχύνει έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε μόλις 4,1 sec, και σταματά μόνο στον κόφτη των 250 km/h ή τα 285 km/h με το M Driver’s Pack. Με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων χρειάζεται άλλα 0,2 sec για τα 0-100 km/h.
Ας αρχίσουν οι χοροί
Πρώτη μας εμπειρία με το αγριεμένο coupe ήταν το ειδικά διαμορφωμένο Drift Course, στο πάρκινγκ της πίστας. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δούμε στην πράξη το άψογο ζύγισμα, τη γρήγορη κρεμαγιέρα, το εξελιγμένο M Traction Control 10 σταδίων και το ενεργό διαφορικό M. Ο 3λιτρος twin-turbo σπαρταρούσε σε κάθε πάτημα με ξυραφένια απόκριση και το αυτοκίνητο μετατρεπόταν μέσα σε μόλις μερικά μέτρα σε προέκταση των χεριών σου.
Αφού ζεσταθήκαμε τόσο εμείς αλλά και τα ελαστικά, σειρά είχε το main course του μενού πολλαπλών πιάτων: Η εμπειρία οδήγησης του 6κύλινδρου όπλου στην πίστα. Με μία M3 xDrive και μία M4 xDrive σε ρόλους pace car, 6 ολοκαίνουργιες M2 περίμεναν να ξεχυθούν στην πίστα των σχεδόν 3,2 km.
Κάθεσαι χαμηλά και πλέον βλέπεις τα φαρδιά καπούλια από τους πλαϊνούς καθρέπτες να σου κλείνουν το μάτι. Ο 3λιτρος τώρα γουργουρίζει πιο έντονα μιας και το κλαπέτο στην σπορ εξάτμιση με τις τέσσερις απολήξεις έχει ανοίξει. Βγαίνουμε από τα pits και η πρώτη έντονη επιτάχυνση έρχεται σαν χαστούκι για να σου πει «ξέχνα αυτά που ήξερες». Το μοτέρ πλέον βρυχάται και η M2 γεμίζει τις ταχύτητες την μία μετά την άλλη με αδιανόητη ευκολία. Το στιβαρό πλαίσιο σε παραπλανεί αρχικά και μία κλεφτή ματιά στο κοντέρ αρκεί για να σε κάνει να γουρλώσεις τα μάτια με την ένδειξη στο ταχύμετρο.
Στροφή με στροφή, και όσο ζεσταινόταν η γόμα της Continental, με όλα τα αυτοκίνητα του event να φορούν το νέο Sport Contact 7, ο ρυθμός ανέβαινε, και εκεί θυμηθήκαμε τα λόγια του Θωμά Παπαπάσχου από το briefing. Για λόγους ασφαλείας, αλλά και επειδή τα αυτοκίνητα είχαν πολλά δημοσιογραφικά χιλιόμετρα ακόμα να καλύψουν, μας είχε πει ότι τα συστήματα ασφαλείας έπρεπε να παραμείνουν ενεργοποιημένα. Στην εμφανή δυσαρέσκειά μας, είχε απαντήσει ότι το αυτοκίνητο έχει τόσο υψηλό περιθώριο πρόσφυσης που ακόμη κι αν πιέσουμε πολύ, δύσκολα θα δούμε το λαμπάκι του DSC να αναβοσβήνει…Και είχε δίκιο! Όσο κι αν ανέβαιναν τα χιλιόμετρα, η M2 ούτε που ίδρωνε.
Οι Σέρρες, μάλιστα, αποδείχθηκαν ιδανικό πεδίο βολής για τη νέα γενιά της M2, μιας και πρόκειται για μία πίστα με καμπές διαρκείας και σημεία στα οποία θα λάμψει ένα καλοζυγισμένο πλαίσιο που μπορεί να έρθει και να μπει με «πολλά»… Ακριβώς σαν αυτό που έχουμε στα χέρια μας, με τη σχεδόν άψογη κατανομή 50:50, το οποίο κουβαλούσε με τσαμπουκά μέσα στη στροφή όλα τα χιλιόμετρα που μπορεί να είχε μαζέψει στην προηγούμενη ευθεία, με τα φαρδιά μετατρόχια να δίνουν την αίσθηση μίας ανεξάντλητης πηγής μηχανικής πρόσφυσης.
Περνώντας στον δρόμο τα δεδομένα δεν άλλαξαν, με την M2 στη νέα της γενιά να μην παύει να είναι ένα σπορ coupe σχεδιασμένο για αμέτρητα χαμόγελα σε ένα ορεινό στροφιλίκι. Η Adaptive Μ ανάρτηση, με γόνατα double-joints εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, απλά καταπίνει κάθε ανωμαλία ή χάσιμο και σου επιτρέπει να περάσεις με θάρρος και το πόδι του γκαζιού θαμμένο στη μοκέτα. Οποιοδήποτε αυτοκίνητο βρεθεί να προσπαθεί να πιέσει την M2 στο συγκεκριμένο περιβάλλον, εάν δεν πρόκειται για κάποιο τετρακίνητο hatchback 400+ ίππων και σε ελαφρώς πιο γλιστερές συνθήκες, λογικά θα είναι λες και περνά από το εκτελεστικό απόσπασμα.
Οικογενειάρχης κανίβαλος
Επιθετικός ο τίτλος που δίνουμε στην M3 Touring, αλλά τι να κάνουμε που είναι ο πιο ταιριαστός, για ένα πραγματικό αριστούργημα. Δεν είναι ψέμα πως τα δύο station wagon που συμμετείχαν στο event, αποτελούσαν κρυφό πόθο της συντριπτικής πλειοψηφίας όσων βρίσκονταν εκεί. Κι αυτό πριν καν πάρουν μπρος τα μοτέρ. Όταν βιώσαμε την αποτελεσματικότητα του συνόλου που πάει στην πίστα με την ίδια ευκολία που θα πήγαινε και ταξίδι με οικογένεια και σκύλο, από μέσα, τότε κατευθείαν έγινε η απάντηση όλων στην ερώτηση «Αν μπορούσες να πάρεις ένα αυτοκίνητο για να τα κάνεις όλα, ποιο θα ήταν;».
Αποτελεί την πρώτη του είδους της, αλλά κρίνοντας από την πέραση που έχει, σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία Touring που θα δούμε. Και γιατί να είναι, άλλωστε; Ένα οικογενειακό με 510 ίππους, 650 Nm ροπή, 0-100 km/h σε 3,6 sec και χρόνο στο Nurburgring που κάνει μέχρι και supercar να ιδρώνουν (7:35) αποτελεί το dream car πολλών petrolhead που έχουν να κουβαλήσουν και ένα ολόκληρο σπίτι.
Δείτε ακόμη: Ηλεκτρική η επόμενη BMW M3 με πάνω από... 1.300 PS!
Στον δρόμο, δεν χρειάστηκαν πάνω από 100 μέτρα για να εθιστούμε στο αυτοκίνητο που ακούει στο όνομα M3 Touring. Με την εκρηκτική δύναμη του μοτέρ που σε κολλάει στο κάθισμα, και τη μαγική τετρακίνηση xDrive που μπορεί να σε κάνει να περάσεις από παντού με αστρονομικά χιλιόμετρα την μία στιγμή και να αφήσεις όλο το πέλμα των πίσω ελαστικών στο οδόστρωμα την επόμενη, απλά επιλέγοντας την πισωκίνητη λειτουργία. Είτε κινούταν, είτε βρισκόταν σταματημένη, στα μάτια μας ήταν το ίδιο εντυπωσιακή, δικαιολογώντας και με το παραπάνω όλο τον ντόρο που έγινε από την μέρα που η BMW ανακοίνωσε πως θα δημιουργήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Η έκπληξη της ημέρας
Και εκεί που στην θέα των σκληροπυρηνικών M2 και M3, το μόνο που σκέφτεσαι είναι γκάζι, καμένο λάστιχο και χρόνοι στην πίστα, ξαφνικά βρίσκεσαι μέσα στο υπερπολυτελές σαλόνι μίας πληθωρικής XM. Αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε πρόσφατα και μας εντυπωσίασε με την ικανότητα του να αψηφά νόμους της φυσικής, αποπνέοντας το απαραίτητο προφίλ που ταιριάζει σε ένα μοντέλο M.
Βέβαια, ακόμη και μετά από αυτή μας την εμπειρία, είχαμε τις αμφιβολίες μας για το αν θα μπορέσει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων σε ένα στενό ορεινό κομμάτι με τα χαμηλότερα, πιο εστιασμένα και αισθητά ελαφρύτερα M να το πολιορκούν. Πόσο αφελείς ήμασταν; Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport ή το Sport Plus, το θηριώδες plug-in hybrid SUV των 650+ ίππων άρχισε να καταπίνει κυριολεκτικά την ασφάλτινη κορδέλα που απλωνόταν μπροστά μας.
Η αμεσότητα του τιμονιού και το δάγκωμα των φρένων σε έκαναν να απορείς για το τι ξόρκια του έκαναν πριν βγει από τη γραμμή παραγωγής και συμπεριφέρεται σαν αυτοκίνητο που ζυγίζει τουλάχιστον 700 κιλά λιγότερα. Η λιλιπούτεια M2 που βρισκόταν μπροστά μας εάν ελάττωνε έστω και λίγο ρυθμό, διέτρεχε σοβαρό κίνδυνο να την ρουφήξουν οι δύο τεράστιες εισαγωγές της μάσκας της XM που της γέμιζε τους καθρέπτες.
Η τέλεια «M»έρα!
Φτάσαμε στο parking της πίστας, μετά και από την βόλτα μας στο βουνό, χορτασμένοι από οδήγηση και γεμάτοι εντυπώσεις και στιγμές που σίγουρα θα συζητάμε για καιρό. Από τη νέα M2, πιθανότατα την τελευταία αυθεντική, αποκλειστικά πισωκίνητη M, στην τρομακτικά αποτελεσματική M3 Touring, που βάζει το μαχαίρι στο λαιμό ακόμα και σε supercar, και τέλος στην εκκωφαντική σε όψη και δυνατότητες XM. Τρία αυτοκίνητα τόσο διαφορετικά, μα και τόσο ίδια, που καταφέρνουν με απόλυτη επιτυχία να περιγράψουν τι εστί BMW M. Οι Βαυαροί αν ξέρουν να κάνουν κάτι καλά είναι να δημιουργούν αυτοκίνητα που διατηρούν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, το fun-to-drive στοιχείο, την αποτελεσματικότητα και την πολυτέλεια στο ίδιο επίπεδο. Και, πιστέψτε μας... αυτό είναι πολύ υψηλό!