Με Subaru Outback Adventure στη Δημητσάνα: Βαριά φιλοσοφία!
Τι σχέση έχει η φιλοσοφία με τη Δημητσάνα; Πώς συνδέεται το Outback Adventure με το μέλλον της αυτοκίνησης; Ποιος αλήθεια είμαι εγώ, και πού πάω; Ο Αχιλλέας Αναστασόπουλος επιστρατεύει την γνωστή πολυλογία του για να μας ξεναγήσει στην επόμενη μέρα που ξημερώνει, μέσω Ορεινής Αρκαδίας…
- -
- -
Δεν αγοράζω καινούρια αυτοκίνητα. Όχι μόνο γιατί δεν «βγαίνω οικονομικά», αλλά κυρίως για αυτό. Είμαι ρεαλιστής. Φταίει βέβαια και ότι λόγω δουλειάς δεν τα έχω στερηθεί κι όλας, μάλλον το αντίθετο. Παρόλα αυτά, έχοντας απομακρυνθεί αρκετές φορές από τη… μάχιμη, παραγωγική δημοσιογραφία των δοκιμών, έχω μια αρκετά διαφορετική εικόνα για την αυτοκίνηση, που ακροπατεί ανάμεσα στα όρια δοκιμαστή και αναγνώστη. Τα τελευταία δύο χρόνια μάλιστα με την πανδημία, έχω καταφέρει, στις λίγες περιπτώσεις που είχα τη δυνατότητα, απλά να «πάρω γεύση» από το μέλλον, κάπως σαν να είσαι σε έναν τεράστιο μπουφέ 5άστερου ξενοδοχείου και να σου λένε «Μπορείς να διαλέξεις μόνο ένα πιάτο να φας. Μεθαύριο, ένα άλλο…».
Καβάλα στο Outback
Γιατί πλατειάζω και τι σχέση έχουν αυτά με τη Δημητσάνα; Πόσω δε μάλλον, τι σχέση έχουν αυτά με το Subaru Outback που βλέπετε στις φωτογραφίες να πλατσουρίζει στις λάσπες; Έχουν, γιατί αυτά είναι μερικά μόνο από τα πράγματα που σκεφτόμουν πίσω από το τιμόνι του Outback καθώς ταξίδευα στην Εθνική Οδό, εξαιρετικά ικανοποιημένος από το ότι είχα καταφέρει να ρίξω τη μέση κατανάλωση κατά 1,5 lt/100km από τη στιγμή που το παρέλαβα –κατεβάζοντάς την κοντά στα 9 lt/100 km. Για να είμαστε ειλικρινείς πάντως, αν κάποιος θέλει να ενημερωθεί για τιμές και καταναλώσεις αντί για αμπελοφιλοσοφίες, καλύτερα να διαβάσει μια κανονική δοκιμή ανατρέχοντας στο αναλυτικότατο κείμενο που έχει κάνει ο Πέτρος Σηφαλάκης. Έχοντας λοιπόν άπλετο χρόνο να σκεφτώ θεωρίες και φιλοσοφίες, αφού για τα υπόλοιπα, τα «σοβαρά», φρόντιζε το αυτοκίνητο, απολάμβανα το εξαιρετικά άνετο και καλοφτιαγμένο «γραφείο» μου, προχωρώντας κούτσα-κούτσα στην μποτιλιαρισμένη Αττική Οδό με το GPS να με ενημερώνει για τρία(3) συμβάντα εμπρός μου και την διαδρομή να έχει ήδη χρονικό ορίζοντα άφιξης 3,5 και πλέον ώρες αντί για 2,5 που ορίζεται κανονικά. Όχι, δεν έχει αυτόνομη οδήγηση, αλλά με τόσα συστήματα ασφαλείας να παρακολουθούν τον οδηγό, αλλά και κάθε τι που κινείται στον δρόμο, έχουμε ό,τι πλησιέστερο μπορούμε σε αυτό.
Μόνο χρόνο για να τα μάθεις και να τα ρυθμίσεις χρειάζεται και μετά, μπορείς να ταξιδεύεις με σταθερή ταχύτητα, να μένεις στη λωρίδα σου, να ξεκινάς και να σταματάς σύμφωνα με το εμπρός αυτοκίνητο, να επιταχύνεις και να φρενάρεις ανάλογα με την κίνηση, και άλλα τόσα, για τα οποία φροντίζουν, αφού σε ειδοποιήσουν πρώτα, διάφοροι μαγικοί αισθητήρες. Και όλα αυτά, πάνω σε ένα μαγικό χαλί που όχι μόνο σε μεταφέρει σαν να είσαι σε… μαγικό χαλί, αλλά εξακολουθεί να σε κάνει να πιστεύεις ότι όποτε γουστάρεις μπορείς να τα απενεργοποιήσεις όλα και να πας –σχεδόν- παντού!
Ταξίδι -και- στον χρόνο
Πού ήμασταν λοιπόν και πού βρεθήκαμε μέσα σε λίγα χρόνια; Είμαι
λάτρης της οδήγησης –και όπως σας ανέφερα προτιμώ τις παλαιότερης
τεχνολογίας «αγνές» κατασκευές, αλλά ποιος και γιατί πραγματικά
μπορεί να πει «όχι» σε ένα αυτοκίνητο που τα κάνει όλα μόνο του
όταν είσαι μπλεγμένος στην κίνηση; Ακόμα παρατηρώ με έκπληξη και
ενδιαφέρον όλους εκείνους τους τάχα μου δήθεν
«αρχαιολάτρες» που αντιτίθενται σε κάτι τι καινούριο. «Με
τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή δεν είναι γνήσιο roadster»… «Κάτω τα
αυτόματα κιβώτια! Αν δεν γρατζουνάω τα γρανάζια με καρφώματα στον
κόφτη δεν οδηγώ»… «Τα ηλεχτρικά είναι σκουπάκια, μαζούτ κυλά στις
φλέβες μου»…
Δείτε ακόμη: Η αναλυτική δοκιμή
του Subaru Outback
Ποιος στον κόρακα αντιδρά σοβαρά στο να σου λέει το αυτοκίνητο σαν άλλη στοργική μάνα «Μήπως χρειάζεσαι ξεκούραση; Οδηγείς συνεχόμενα παραπάνω από τρεις ώρες!»; Ποιος αρέσκεται να παθαίνει κράμπα στην πατούσα από το άσε-πάτα του συμπλέκτη ενώ μπορεί να έχει ένα CVT 8άρι κιβώτιο να κάνει τη δουλειά και να σου δίνει τη δυνατότητα να αλλάξεις ταχύτητες κατά βούληση, αν θελήσεις; Παρεμπιπτόντως, όλα αυτά τα κάνει το Outback, το οποίο, είναι κατά κάποιο τρόπο ένα stepping stone ανάμεσα στο χτες και την επόμενη μέρα. Δεν ξεχνά να είναι ένα γνήσιο Subaru, αλλά είναι εφοδιασμένο με όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεσαι για να γεύεσαι το αύριο.
Εκτός χάραξης
Όλα όσα προανέφερα για τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύει το Outback, ισχύουν και για τον τρόπο με τον οποίο κινείται στους επαρχιακούς δρόμους. Δεν σε προβληματίζει πουθενά, ακόμα και αν το πιέσεις, εκεί όπου θα σου ψιθυρίσει ότι αυτά δεν είναι για τα γούστα του μεν, αλλά θα σου κάνει κάθε χατίρι με την αρωγή των ηλεκτρονικών, πιθανότατα αρκετά πέρα από τα όρια του μέσου οδηγού. Εκεί που τα πράγματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα πάντως, οδηγικά αλλά και φιλοσοφικά, είναι όταν αποφασίσεις να φύγεις από την άσφαλτο και να δοκιμάσεις να κατακτήσεις τους δασικούς δρόμους κινούμενος εκτός χάραξης. Στη χώρα μας, ακόμα είμαστε ελεύθεροι να περιπλανηθούμε σε μέρη που σε άλλα κράτη ούτε φαντάζονται, και σε ομορφιές που πιθανότατα δεν θα δουν ποτέ. Βέβαια, μερικώς αυτός είναι και ο λόγος που δεν καίγεται ή δεν γεμίζει σκουπίδια ο Μέλανας Δρυμός –τυχαίο παράδειγμα. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Τέτοιες διαδρομές θα βρεις άπειρες στην Αρκαδία, όπως και σε όλη την Πελοπόννησο, όπως και στο Πήλιο, στην Κρήτη, στα Γιάννενα, στην Καβάλα, και πρακτικά παντού. Δεν είναι location specific το κομμάτι, θα βρείτε να μείνετε ανάλογα με τα οικονομικά σας, θα βολτάρετε στην Δημητσάνα και την Βυτίνα, θα κατεβείτε στον Λούσιο ποταμό, και ο κύκλος σας θα διευρύνεται διαρκώς ανάλογα με τις διαθέσιμες μέρες και τα γούστα σας. Στα σημαντικά, να σταματήσετε στον Ιωσήφ στη Μαγουλιάνα, μια άλλη μέρα στο Λάθος έξω από τη Δημητσάνα, και όπως και δήποτε στην ταβέρνα Ζέρζοβα, απαραιτήτως με κράτηση. Πριν από αυτά, πριν στουμπώσετε από το φαί, περιπλανηθείτε ελεύθερα σε αξιοθέατα, χωριά και διαδρομές, ακόμα κι αν δεν εμφανίζονται στο χάρτη.
Σύγχρονα παραδοσιακό
Εκεί, το Subaru Outback –καθότι το κομμάτι είναι model specific-
είναι ένα σχεδόν παραδοσιακό Subaru. Εντάξει, οι θιασώτες των
παλαιών Forester, εσείς που έχετε μάθει να στρίβετε παντού με
σκανδιναβικό φλικ, δεν θα βρείτε την έκρηξη του turbo και την
απόλυτα ελεύθερη ραλιτζίδικη συμπεριφορά του, αλλά, ας είμαστε
σοβαροί, το μεγαλύτερο ποσοστό αυτή τη στιγμή πληκτρολογεί
«Τι είναι σκανδιναβικό flick
ΕΝΤΕR». Το
Outback ισοπεδώνει τα πάντα, λες και δεν κινείται στο χώμα και
μπορεί να κινηθεί εντυπωσιακά γρήγορα με κυριότερο χαρακτηριστικό
το ότι γεμίζει οδηγό και επιβαίνοντες με αυτοπεποίθηση ότι δεν θα
κωλώσει πουθενά. ΟΚ, ο όγκος δεν θα σε κάνει να το διπλώνεις από δω
κι από κει, και έτσι κι αλλιώς τα ηλεκτρονικά θα πεταχτούν
-ισορροπημένα και κόσμια- να σε επαναφέρουν στην τάξη, αλλά
το αυτοκίνητο δεν φτιάχτηκε για αυτό τον σκοπό.
Δείτε ακόμη: Όλες οι αλλαγές του
Subaru Forester MY2022 και οι τιμές στην
Ελλάδα
Ακόμα περισσότερο, κανείς που θα επιλέξει το Outback για το επόμενο αυτοκίνητό του δεν θα έχει τέτοιες βλέψεις ή ψευδαισθήσεις. Να είμαστε ειλικρινείς; Το χτες δεν πρόκειται να γυρίσει. Πολύ δύσκολα κάποιος που θα ξοδέψει 60κ για να έχει «τα πάντα» από το αυτοκίνητό του, αναζητά «το χτες». Όπερ σημαίνει, ότι με τον ίδιο τρόπο που τα σύγχρονα crossover δεν χτίζονται πάνω σε πλαίσια τύπου σκάλας, έτσι ακριβώς και το Outback δεν έχει το χαρακτήρα Forester XT εικοσαετίας. Άλλωστε, προ εικοσαετίας, πάνω κάτω τα ίδια λέγαμε και για το Forester σε σχέση με τα παλαιότερα εκτός δρόμου. «Α, έχει χάσει τον χαρακτήρα του, δεν είναι καθαρόαιμο, κτλ», και αυτές οι φράσεις μπορεί να ισχύουν και για τα σπορ αυτοκίνητα.
Η επόμενη μέρα
ΟΚ, η αυτοκίνηση αλλάζει. Η ζωή μας αλλάζει. Τα πράγματα
προχωράνε. Κάνουμε τις επιλογές μας και προσαρμοζόμαστε όσο
καλύτερα μπορούμε στα σύγχρονα δεδομένα. Αν θέλουμε να
ανταπεξέλθουμε και να είμαστε καλά. Όσο καλύτερα μπορούμε.
Έχουμε επιλογή. Οι αλλαγές δεν είναι τόσο δραστικές ώστε
στο εύρος μια ζήσης, να μην υπάρχει επιλογή. Αν το μέλλον
δεν μας αρέσει ξέρετε, μπορούμε να πάμε να ζήσουμε στην επαρχία,
κοντά στη φύση και να καβαλάμε το γαϊδουράκι. Ή να κάνουμε πράξη
την αποκέντρωση, να ζούμε εκτός μεγαλουπόλεων και να μετακινούμαστε
με Forester XT οργώνοντας τις ακροπολικές διαδρομές της Αρκαδίας. Ή
να πάμε σε μια άλλη χώρα, εκεί όπου οι συνθήκες είναι ακόμα όπως
τις μάθαμε στα προηγούμενα χρόνια. Αλλά το να παραπονιόμαστε επειδή
ο χρόνος δεν σταματά και δεν περιμένει «εμάς προσωπικά» και τα θέλω
μας, δεν έχει νόημα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
I