Στην Κέρκυρα με Suzuki Vitara Strong Hybrid
Το Suzuki Vitara στην υβριδική, αλλά και τετρακίνητη AllGrip εκδοχή του, αποτέλεσε τον ιδανικό σύντροφο εξερεύνησης του μαγευτικού νησιού του Ιονίου, σε ένα ταξίδι 2.000 km!
- -
- -
Στην αναζήτηση ενός ικανού, αξιόπιστου και πάντα πρόθυμου για εξερεύνηση αυτοκινήτου, ήταν το δεύτερο καλοκαίρι σερί που «ψηφίσαμε» Suzuki. Πέρυσι, ήταν το εξαιρετικό S-Cross με τον turbo mild hybrid κινητήρα και φέτος, το B-SUV της γκάμας, το δημοφιλές Vitara με το νέο υβριδικό σύνολο των 116 ίππων. Αμφότερα ήταν εξοπλισμένα με την εξαιρετικά ικανή τετρακίνηση AllGrip της εταιρείας, οπότε οι εκτός δρόμου περιπλανήσεις ήταν εξασφαλισμένες.
Η φετινή αφορμή για τη συμβίωσή μας με το Vitara ήταν το προγραμματισμένο ταξίδι μας στην Κέρκυρα, ένα νησί με πολλές ομορφιές, αλλά και κάποιες ιδιαιτερότητες. Μετά από περίπου 2.000 km, το Vitara Strong Hybrid αποδείχθηκε άκρως ικανό, απέναντι σε οποιαδήποτε πρόκληση!
Νησί για όλους
Η Κέρκυρα ανήκει στα μεγαλύτερα νησιά του Ιονίου Πελάγους και βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο της χώρας. Για να φτάσεις εκεί οδηγείς έως το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ταξίδι που δεν ξεπερνά τις 4 ώρες από Αθήνα χάρη στους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, με αντίτιμο τις πολύ υψηλές τιμές διοδίων (περίπου 80 € πήγαινε-έλα). Στη συνέχεια, το καράβι για να φτάσεις στο νησί απαιτεί περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά. Η Κέρκυρα απευθύνεται σε ένα ευρύ τουριστικό κοινό λόγω της ποικιλίας που διαθέτει σε αξιοθέατα, παραλίες και καταλύματα.
Για αυτό θα συναντήσεις από οικογένειες με μικρά παιδιά, μέχρι ζευγάρια, μεγάλες παρέες ή νεαρό κόσμο! Φυσικά το επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι η πανέμορφη πόλη της Κέρκυρας με τις εμφανείς, ενετικές επιρροές. Η παλιά πόλη της Κέρκυρας και τα δύο φρούρια (παλαιό και νέο) ανήκουν πλέον στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Ανάμεσα στα highlights που πρέπει κάποιος να επισκεφθεί είναι το παλαιό φρούριο, η πλατεία Σπιανάδα που θεωρείται η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, το ανάκτορο Μον Ρεπό, το Αχίλλειο, η Μονή Παναγίας των Βλαχερνών και βέβαια, το εμβληματικό Ποντικονήσι.
Οδικό δίκτυο με ρυθμούς… επαρχιακούς
Ξεπερνώντας την ιστορική σημασία της Κέρκυρας και κοιτάζοντας προς τα φανταστικά της μέρη, είναι δεδομένο ότι όποιος την επισκεφθεί με αυτοκίνητο θα γράψει πολύ χιλιόμετρο. Έτσι συνέβη και με εμάς, που καλύψαμε περίπου 700 χιλιόμετρα στη διάρκεια παραμονής μας στο νησί. Πρόκειται για τοπία με σπάνια ομορφιά, αλλά και απαιτητικό οδικό δίκτυο, που χρειάζεται προσοχή. Οι αποστάσεις μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα μεγάλες υπό την χιλιομετρική έννοια, όμως διαρκούν πολύ λόγω των δρόμων και των βουνών που συνήθως παρεμβάλλονται, γεμίζοντας με στροφές τον χάρτη στην οθόνη πολυμέσων του Suzuki Vitara «μας».
Παράλληλα, οι τουρίστες με τα χαρακτηριστικά λευκά rent-a-car τους, που δεν έχουν συνηθίσει το ελληνικό επαρχιακό οδικό δίκτυο, συχνά πρόσθεταν μερικά λεπτά ακόμη σε κάθε διαδρομή, κινούμενοι με… απελπιστικά χαμηλές ταχύτητες. Οι χαλαροί ρυθμοί των διακοπών όμως, μαζί με την συγκροτημένη οδική συμπεριφορά του B-SUV της Suzuki, ήταν καθοριστικοί παράγοντες στις μετακινήσεις. Οι 116 ίπποι του υβριδικού συστήματος δεν ενθουσιάζουν με τις επιδόσεις τους, όμως με το πρόγραμμα οδήγησης Sport και το αυτόματο κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία, είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν άνετες και σβέλτες προσπεράσεις.
Επίσης, εκτιμήσαμε τη συνολική άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, μαζί με τις 17άρες ζάντες αλουμινίου και το «μπόλικο» προφίλ των ελαστικών. Με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αποτελεί μια εφαρμογή δίχως τεχνολογικές καινοτομίες, στην πράξη όμως αποδίδει πολύ καλά και σπάνια παρατηρούνται ενοχλητικές αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα. Πριν κλείσουμε το κομμάτι του οδικού δικτύου, να πούμε ότι το Vitara Strong Hybrid μας έκαψε 6,2 lt / 100 km όσο βρισκόμασταν στην Κέρκυρα, με το σύστημα να σβήνει πολύ συχνά τον βενζινοκινητήρα και να εκμεταλλεύεται τον ηλεκτροκινητήρα των 33 ίππων (και 60 Nm ροπής) όταν κινούμασταν με σταθερό το πεντάλ του γκαζιού στον επαρχιακό. Στο ταξίδι (Αθήνα-Ηγουμενίτσα και πίσω), η μέση κατανάλωση ήταν 6,9 lt / 100 km.
Εξερευνώντας παραλίες με Suzuki Vitara AllGrip
Αν και ξεκινήσαμε το οδοιπορικό μας με την παλιά πόλη, η αλήθεια είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος των διακοπών μας το αφιερώσαμε στις παραλίες του νησιού. Οι επισκέπτες της Κέρκυρας θα πρέπει οπωσδήποτε να κολυμπήσουν στα παγωμένα νερά της Παλαιοκαστρίτσας, να παιδευτούν λίγο κατεβαίνοντας στην μαγική παραλία «Πόρτο Τιμόνι», αλλά και στο «Γυαλί», μια ακόμη παραλία με πολύ δύσκολη πρόσβαση, που σε αποζημιώνει μόλις κατέβεις, πάρεις μια ανάσα και κοιτάξεις το τοπίο γύρω σου. Η δική μας συμβουλή είναι όποιος μπορεί να ενοικιάσει ένα φουσκωτό για να ανακαλύψει ακόμη περισσότερες, μαγικές και… ιδιωτικές παραλίες στη δυτική πλευρά του νησιού, οι οποίες συχνά δεν έχουν μονοπάτι και τις επισκέπτεσαι αποκλειστικά και μόνο με σκάφος.
Προς το νότιο άκρο του νησιού δεν είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε ιδιαίτερα, φτάσαμε όμως μέχρι τον Χαλικούνα, μια πανέμορφη, απέραντη παραλία με άμμο. Ο περισσότερος κόσμος συγκεντρώνεται μέχρι το beach bar, περίπου στο κέντρο της τεράστιας παραλίας. Ύστερα από εκεί, το μονοπάτι αποκτά παχύτερη άμμο που αποκλείει τα περισσότερα δικίνητα οχήματα. Εμείς φυσικά, με το τετρακίνητο Suzuki Vitara, δεν είχαμε τέτοιο πρόβλημα και συνεχίσαμε για αρκετά μέτρα ακόμη, μέχρι ένα σημείο που υπήρχε ελάχιστος κόσμος και ακόμη λιγότερα (4x4) αυτοκίνητα. Η εκπληκτική εμπειρία μας από τη συγκεκριμένη παραλία ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό στο Vitara, καθώς χωρίς την τετρακίνηση AllGrip θα είχαμε περιοριστεί στα σημεία που ήταν γεμάτα κόσμο.
Ανεβαίνοντας στο βόρειο τμήμα του νησιού, η Κασσιόπη ήταν το μέρος που μας γοήτευσε περισσότερο. Γραφικό λιμανάκι, εκπληκτικές παραλίες τριγύρω, με το βότσαλο και την πέτρα να είναι το κυρίαρχο στοιχείο, μαζί με τα πράσινα νερά και την έντονη βλάστηση πάνω από τους κόλπους. Με ελάχιστα μίλια θάλασσας να μεσολαβούν μέχρι τα παράλια της Αλβανίας, δεν είναι περίεργο αν το κινητό «πιάσει» αλβανικό δίκτυο, υπενθυμίζοντας στους ταξιδιώτες ότι βρίσκονται πραγματικά σε ένα άκρο της χώρας. Ωστόσο, το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης του Suzuki Vitara πραγματικά «σώνει» σε τέτοιες περιπτώσεις, που το ελληνικό σήμα δεν επαρκεί για φόρτωση του χάρτη στο κινητό.
Μαζί σε όλα
Το Suzuki Vitara Strong Hybrid AllGrip αποδείχθηκε εξαιρετική επιλογή για τις διακοπές μας. Έκαψε λίγο, μας πήγε παντού, ταξιδέψαμε με ασφάλεια και φυσικά, χωρίς προβλήματα. Το εσωτερικό του διαθέτει κυρίως σκληρά πλαστικά αλλά πολύ καλή συναρμογή, όπως και εξαιρετικούς χώρους επιβατών για τα δεδομένα των B-SUV. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών των 289 λίτρων (375 lt τα mild hybrid Vitara) είναι μικρός και σε μεγάλες εξορμήσεις, ίσως χρειαστεί να αποθηκευτούν πράγματα στα πίσω καθίσματα.
Δείτε ακόμη: Η αναλυτική δοκιμή μας για το Suzuki Vitara Strong Hybrid AllGrip 6AGS
Μικρό το κακό όμως, αν σκεφτούμε την οικονομία που προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση. Επίσης, η πρακτικότητα της καμπίνας αποσπά άριστη βαθμολογία με πρακτικές θήκες και ποτηροθήκες, βαθύ υποβραχιόνιο, μεγάλο ντουλαπάκι και άριστη εργονομία.
Πλέον η οθόνη πολυμέσων μπορεί να δείχνει λίγο ξεπερασμένη, όμως επί της ουσίας δεν προβληματίζει πουθενά αφού προσφέρει πλοήγηση, σύνδεση με smartphone, αλλά και υποστήριξη Apple CarPlay για να έχεις άμεση πρόσβαση στη μουσική, τους χάρτες και τις κλήσεις από την οθόνη του αυτοκινήτου. Το σύστημα λειτουργεί μόνο ενσύρματα, όμως αν ξεπεράσουμε το πρόβλημα του καλωδίου, υπάρχει το επιπλέον πλεονέκτημα της πάντα γεμάτης μπαταρίας του κινητού, καθώς εκείνο φορτίζει όσο διαρκεί η διαδρομή.
Έχοντας συμβιώσει κι άλλες φορές με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, μόνο καλά πράγματα είχαμε να πούμε. Τώρα που ζήσαμε μαζί του όμως για περίπου 15 ημέρες και κάπου στα 2.000 km, είμαστε σίγουροι ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα υβριδικά μικρά SUV της αγοράς, με επιπλέον ατού την -πραγματική- τετρακίνηση. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα της έκδοσης AllGrip, κρατήστε και ότι υπάρχει πρόγραμμα οδήγησης Sport (δεν διατίθεται στα δικίνητα Vitara) που προσδίδει νεύρο στο πάτημα του γκαζιού και βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία οδήγησης, κυρίως σε ανηφορικά ορεινά κομμάτια.
Όσο για τα αρνητικά; Ο χώρος αποσκευών είναι ένα πρόβλημα, όταν φτάσει η ώρα για ένα μεγάλο ταξίδι. Παράλληλα, ένας ηλεκτρικός κομπρέσορας για το A/C θα βοηθούσε καλύτερα στη ζέστη του ελληνικού καλοκαιριού, καθώς όταν λειτουργεί το υβριδικό σύστημα και σβήνει ο βενζινοκινητήρας, οι αεραγωγοί βγάζουν χλιαρό αέρα. Ας είναι, όμως. Μπροστά στα θετικά του Suzuki Vitara, αυτά είναι πταίσματα. Θα το επιλέγαμε ξανά - και ξανά, όχι μόνο για τις διακοπές μας, αλλά και για καθημερινή συμβίωση!