Autodelta: Forza
Το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo απέκτησε σχεδόν μυθική υπόσταση και όχι χωρίς καλό λόγο
- -
- -
Η Alfa Romeo υπό νέα διεύθυνση πλέον, αφού ήταν υπό κρατικό έλεγχο, αναζητούσε και πάλι τις ρίζες της και οι ρίζες του «τετράφυλλου τριφυλλιού» βρίσκονται στους αγώνες. Είχε αποσυρθεί από τους αγώνες και συγκεκριμένα από την Formula 1 το 1952, λόγο οικονομικών προβλημάτων, αλλά τώρα βρισκόμαστε στα 1963. Ακολούθησε μάλιστα τον εύκολο δρόμο, δηλαδή αντί να στήσει από την αρχή ένα αγωνιστικό τμήμα, το… αγόρασε μαζί με τον Carlo Chiti! Ο Carlo ας μην ξεχνάμε, δεν ήταν ένα τυχαίο πρόσωπο, έχοντας δουλέψει για την ίδια την Alfa και την Ferrari, πριν στήσει το δικό του μαγαζί βελτιώσεων μαζί με τον Ludovico Chizzola.
Το deal έγινε τον Οκτώβριο του 1963 και οι επιτυχίες ήρθαν αμέσως καθώς μια Giulia Tubolare Zagato κέρδισε τη Coppa Fisa στη Monza. Ήταν μάλιστα και η πρώτη εμφάνιση της 1570 TZ, ενώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι και τις πρώτες πέντε θέσεις μοιράστηκαν αυτοκίνητα προετοιμασμένα από την Autodelta. Ήταν μια πολύ εντυπωσιακή αρχή. Τα ΤΖ κυριάρχησε στο Coupe des Alpes και πήρε τη κλάση της στο Le Mans και στο Targa Florio. Η κυριαρχία ήταν πλήρης. Ακολούθησαν οι ΤΖ2 καθώς και η Giulia Sprint GTA. Μια ελαφρωμένη έκδοση της Sprint GT με κινητήρα μόλις 1,6 λίτρων ήταν μάλιστα το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έγραψε γύρο στο Nurburgring κάτω από δέκα λεπτά. Αποδείχτηκε ασταμάτητο τα επόμενα δύο χρόνια με τρία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα και 16 εθνικούς τίτλους στο ενεργητικό της!
Η Autodelta συνέχισε να κερδίζει με τις GTA 1300Junior και GTAm ενώ έβαλε τη σφραγίδα της και στα σπορ-πρωτότυπα με αυτοκίνητα όπως οι 33TT12 και 33SC12. Η Alfa Romeo πάντως για να είναι σίγουρη εξαγόρασε ολόκληρη την εταιρεία το 1965 και μετέφερε την έδρα της από το Udine στο εργοστάσιό της στο Settimo του Μιλάνο. Η Autodelta έζησε μέχρι τη δεκαετία του 80’, αφού όμως πρόλαβε να βάλει την Alfa Romeo και πάλι στην Formula 1.