Opel Vectra: 25χρόνια από το λανσάρισμα του

Το μοντέλο που αντικατέστησε την Ascona το 1988

  • -
  • -

Πρόκειται για το μοντέλο που ανέλαβε να αντικαταστήσει την Ascona που μετρούσε ήδη τρεις γενιές. Περισσότερα από 3,9 εκατομμύρια Ascona είχαν πουληθεί κατά τη διάρκεια της 18χρονης παραγωγής του. Το όνομα του Vectra ή Vauxhall Cavalier (αντίστοιχο Βρετανικό μοντέλο) και η σχεδίαση του ήταν εμπνευσμένα από το Omega.

 

Πρώτη γενιά

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 1988 – ακριβώς πριν από 25 χρόνια – και κάθε τι πάνω του ήταν νέο: το όνομα, το σχήμα, η τεχνολογία του. Ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις notchback και hatchback, κι έφερε νέες τεχνολογίες στη μαζική παραγωγή. Ήταν το πρώτο μοντέλο της Opel που περιελάμβανε έκδοση με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης all-wheel drive. Προϊόν συνεργασίας με τη Steyr-Daimler-Puch, το σύστημα έφερε συνεκτικό συμπλέκτη τετρακίνησης που επέτρεπε τη μεταβλητή κατανομή ισχύος στον πίσω άξονα σύμφωνα με τις συνθήκες και ένα πολύδισκο συμπλέκτη που απομόνωνε τον πίσω άξονα στο φρενάρισμα για άριστη ευστάθεια.

Κορυφαίο μοντέλο ήταν το 4θ Vectra 2000 16V 4x4, με τετρακύλινδρο DOHC 2.0L 150 hp, all-wheel drive, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ABS, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με ημι-υστερούντες βραχίονες από το Omega και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στη στάνταρ εκδοχή του, το Vectra εφοδιαζόταν με τετρακύλινδρο κινητήρα OHC 1.6L  75 hp, και τριοδικό καταλύτη με αισθητήρα λάμδα. Ισχυρότερα μοντέλα ήταν τα τετρακύλινδρα με 1.800 κυβ. εκ. & 88 hp και τον κινητήρα 2.0i CAT με 115 hp. Ο 1.7 L diesel με 57 hp ήταν νέος στη γκάμα. Το Vectra προσφέρονταν σε δύο τύπους αμαξώματος – κλασικό, 4θυρο notchback και 5θυρο hatchback – και τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού. Στα τέλη του καλοκαιριού του 1989, λανσαρίστηκε η δυναμική έκδοση coupé, Opel Calibra.

 

Τεχνολογικές εξελίξεις

Το 1990 η γκάμα κινητήρων επεκτάθηκε με ένα νέο τετρακύλινδρο 1.8 L με ψεκασμό καυσίμου και καταλύτη εφοδιασμένο με αισθητήρα λάμδα (90 hp) καθώς και έναν 1.7 turbodiesel (82 hp). Από τον Ιούλιο του 1992, το Vectra ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του στην Ευρώπη που είχε ABS στάνταρ. Το 1993, η σειρά απέκτησε δύο εντελώς νέα, καινοτόμα και διαφορετικής αισθητικής top models μέσα σε έξι μόλις μήνες. Την άνοιξη του 1993 λανσαρίστηκε το πολυτελές Vectra V6, το πρώτο Opel στην κατηγορία με εξακύλινδρο κινητήρα. Ο V6 ήταν επίσης πρεμιέρα για τη κατηγορία: ο Vectra GT 16VL, 170 hp ήταν ο πρώτος κινητήρας της Opel με διάταξη V. Το Vectra GT 16V με 150 hp αντικατέστησε το Vectra 2000 σαν σπορ κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας.

Το φθινόπωρο του 1993, η οικογένεια Vectra απέκτησε νέο μέλος, το Vectra turbo. Αυτό είχε την τεχνολογία κίνησης του  Calibra και συνδύαζε all-wheel drive με ένα στάνταρ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα με 204 hp. Το turbo ήταν το μοναδικό μοντέλο της πρώτης γενιάς Vectra που ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 240 km/h και εφοδιαζόταν με ζάντες αλουμινίου 6 J x 16 στάνταρ.

Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου ήδη προσανατολιζόταν στο μέλλον. Την άνοιξη του 1994, παρουσιάστηκε το Vectra CDX με νέο, δίλιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα 16 V 136 hp που επίσης χρησιμοποιήθηκε στο διάδοχο μοντέλο Vectra B. Αυτή τη φορά, στην έβδομη χρονιά παραγωγής, το Vectra A ήταν Νο 2 στα Ευρωπαϊκά στατιστικά στοιχεία ταξινομήσεων. Όταν αντικαταστάθηκε το model year 1996, είχε πουλήσει περίπου 2,5 εκατομμύρια μονάδες, καταφέρνοντας να γίνει το πιο επιτυχημένο μεσαίο μοντέλο της εποχής του.