Τα 10 καλύτερα. Μόνο για ΟΔΗΓΟΥΣ παρακαλώ!
Τα TOP 10 “down to earth” μοντέλα όλων των εποχών για να ευχαριστηθείς οδήγηση.
- -
- -
Το ξέρουμε ότι είναι ακατόρθωτο να επιλέξει κανείς τα δέκα καλύτερα αυτοκίνητα όλων των εποχών για οδηγούς. Και είμαστε σίγουροι ότι έχουμε κάνει λάθη, ότι έχουμε παραλείψει σημαντικά μοντέλα. Επίσης ξέρουμε ότι με την επιλογή αυτή κάναμε περισσότερους εχθρούς από φίλους! Το επιχειρούμε όμως, μένοντας μάλιστα προσγειωμένοι σε ‘down to earth’ επιλογές και σε σχετικά πρόσφατες προτάσεις. Και κάτι ακόμη: τα δέκα αυτοκίνητα που παρουσιάζουμε εδώ δεν είναι κατά σειρά αξιολόγησης, αφού αυτό θα ήταν αδύνατο. Απολαύστε και διαφωνείστε ελεύθερα λοιπόν…
Mini
Cooper
Το οικονομικό αυτοκίνητο, η ιδανική εκμετάλλευση του χώρου, η αίσθηση της pop-art κουλτούρας, όλα αυτά θα μπορούσαν να υπογράψουν και να περιγράψουν με τον καλύτερο τρόπο το αγαπημένο μας Mini. Όμως όλα αυτά δεν θα σήμαιναν και πολλά αν δεν ήταν το μεγαλύτερο αυτοκίνητο/kart που σχεδιάστηκε ποτέ. Με τους τροχούς στις τέσσερις άκρες και τη κοιλιά του να σέρνεται στην άσφαλτο, αυτός ο «δολοφόνος γιγάντων» έγραψε ιστορία. Το «ντριφτάρω με τους τέσσερις» γεννήθηκε μαζί του! Το «με όσα» ήταν η απόλυτη έκφραση εμπιστοσύνης.
Lotus
Elan
Το αυτοκίνητο που μπορούσε να μετατρέψει τον κάθε… κουλό σε θεό. Το απόλυτο ζύγισμα σε λογική αφαίρεσης. Πλαίσιο, χωρίς πλαίσιο, αλλά μόνο μια «ραχοκοκαλιά», η λογική του Chapman σε όλο της το μεγαλείο: Το λιγότερο είναι απλά περισσότερο. Στρίβει, σε οδηγεί και το οδηγείς, γίνεσαι ένα, η Elan (εκείνη η πρώτη) είναι απλά η προέκταση των χεριών σου, της σκέψης σου. Όλα ξαφνικά γίνονται εύκολα και η μπάρα των απαιτήσεων και των προσδοκιών ανεβαίνει. Τα όρια περιορίζονται και προσδιορίζονται μόνο από την φαντασία του οδηγού.
Caterham
Seven
Ουσιαστικάκαι εδώ αναφερόμαστε σε μια δημιουργία του Colin Chapman. Εδώ και πάλι έχουμε να κάνουμε με το «μη αυτοκίνητο», αλλά πριν μπλέξουμε σε προσωκρατικές περιγραφές του κόσμου, απλά να πούμε ότι το Seven δε είναι ένα αυτοκίνητο, αλλά μια ιδέα. Η ιδέα του «απόλυτου τίποτα» που μεταφράζεται στο «απόλυτο όλον». Ένας κινητήρας, ένα πλαίσιο, ελάχιστα κιλά, ο οδηγός να κρέμεται μεταξύ ουρανού και γης. Τίποτα ανάμεσα σε εσένα και στην άσφαλτο. Εσύ είσαι η άσφαλτος! Η επιλογή του ατρόμητου Νεάντερνταλ!
Alfa
Romeo Alfasud
Το ερώτημα ήταν ένα: Θα μπορούσε ποτέ η Alfa Romeo, μια εταιρεία που είχε διαπρέψει στη κίνηση πίσω, να γράψει ιστορία μεταφέροντας τη κίνηση και στους εμπρός τροχούς; Το στοίχημα δεν ήταν εύκολο, όμως η Sud αποδείχτηκε διαμάντι από τη πρώτη στιγμή και έβαλε τα γυαλιά σε παραδοσιακούς μνηστήρες της κίνησης εμπρός. Ήταν ο μπόξερ κινητήρας εμπρός, ήταν οι γωνίες των αναρτήσεων που έδωσαν στο αυτοκίνητο μυθικό status και όλοι ορκίζονταν στο όνομά της. Άλλαξε τον τρόπο που τα εμπρός αυτοκίνητα συμπεριφέρονταν!
Peugeot
205 GTi
Ορκίζομαι να πω την αλήθεια και μόνο την αλήθεια. Όποιος έμαθε να οδηγεί σε ένα 205 GTi, απλά ξέρει να οδηγεί. Γιατί απλά καταλαβαίνει πως λειτουργεί ένα αυτοκίνητο. Κατανοεί τι κάνουν οι αναρτήσεις, ποιός ο σκοπός του τιμονιού, γιατί υπάρχουν τα φρένα. Το αυτοκίνητο αυτό σου έδινε χρόνο να καταλάβεις τι συνέβαινε, η πληροφορία ερχόταν στο σώμα σου σταδιακά και έτσι σου άφηνε χρόνο να αντιδράσεις. Ο κακός οδηγός γινόταν καλός, ο καλός πολύ καλός και ο πολύ καλός απλά θεός. Το αυτοκίνητο σε κολάκευε και συγχωρούσε!
Renault
Clio Williams
Τα πραγματικά αυτοκίνητα γράφουν τα ίδια την ιστορία τους. Τα χάδια της Williams μεταμόρφωσαν το chic Clio σε πραγματικό όπλο. Μονοκόμματη αίσθηση από ένα αυτοκίνητο που έστριβε μονίμως με τους τέσσερις, γλιστρώντας υπό πλήρη έλεγχο από στροφή σε στροφή, ανεβάζοντας τη λίμπιντο και το εγώ του οδηγού. Έμπαινες παιδί και έβγαινες άντρας. Μπορούσε να κάνει απίστευτα πράγματα, χωρίς να μπερδεύεται σε ατέλειωτη υποστροφή,. Καλό θα ήταν πάντως ο οδηγός να μην παραμυθιάζονταν, δεν ήταν αυτός , ήταν το αυτοκίνητο που τα έκανε όλα αυτά!
Lotus
Elise
Είπαν να επαναλάβουν αυτό πoυ ξέρουν να κάνουν στη Lotus και το έκαναν χωρίς τον Chapman. Πάντως και αυτός κάπως έτσι θα το έκανε. Αλουμινένιο βασικό πλαίσιο και κινητήρας στο κέντρο. Τώρα όλη η αίσθηση κυλά στη σπονδυλική σου στήλη, λες και οι νευρώνες είναι ενωμένοι κατευθείαν με τα ελαστικά. Είναι τόση πολλή η πληροφορία που φτάνει στον εγκέφαλό σου που είναι κουραστική. Δεν μπορείς να ξέρεις τόσα πολλά πράγματα ταυτόχρονα, όμως είναι σημαντικό που η πληροφορία υπάρχει για όποιον δεν θέλει να… ακούει ραδιόφωνο!
Lancia
Integrale
Κανείς δεν υποψιάζονταν ότι η Lancia θα μεταμόρφωνε ένα καλό αυτοκίνητο σε νικητή. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ την έκπληξη των συντακτών αυτοκινήτου, τα γουρλωμένα τους μάτια και τα πλατιά χαμόγελα όταν για πρώτη φορά οδήγησαν το αυτοκίνητο. Ήταν σαν ένα σφυρί να τους είχε χτυπήσει. Τα όρια είχαν αυξηθεί, νέοι ορίζοντες σε ότι είχε να κάνει με την πρόσφυση είχαν ανοιχτεί εμπρός τους. Ένας νέος κόσμος ορίων ξαφνικά δημιουργήθηκε χάρη στη τετρακίνηση, που αν και πρωτόγονη με τα σημερινά δεδομένα, ήταν ένα τεράστιο βήμα.
BMW
M3 CSL
Η σειρά Μ αποτελεί την αποθέωση των Γερμανών. Όμως πάντα υπάρχει και το κερασάκι στη τούρτα: η ελαφρωμένη CSL είναι η απόλυτη εκδοχή του «γερμανικού σπορ», ότι πιο απόλυτο, ότι πιο συμμετοχικό, ότι πιο κοντά στη ψυχή μπορεί να υπάρξει. Η κλασική πρακτική του κινητήρα εμπρός-κίνηση πίσω πάντα υπάρχει, αλλά για κάποιο μυστήριο λόγο που ίσως ούτε τα παιδιά από το Μόναχο έχουν καταλάβει, το αυτοκίνητο αυτό είναι χαρισματικό. Θεωρείται σαν το καλύτερο όλων των εποχών και αν έχετε τη τύχη να το οδηγήσετε, απλά δεν θα κατέβετε ποτέ!
Porsche
911
Η 911 ήταν το μεγαλύτερο λάθος που έγινε ποτέ, αλλά το ομορφότερο λάθος. Λάθος η θέση του κινητήρα, λάθος η κατανομή: σήκωνες το πόδι από το γκάζι στη μέση της στροφής και κατέληγες στο χαντάκι, έτσι απλά. Όμως ήταν το απόλυτο «κοχονόμετρο»! Αν μπορούσες να το ελέγξεις, ή μάλλον αν μπορούσες να το δαμάσεις, μπορούσες να πετύχεις τα πάντα! Η 911 είναι μια ιστορία από μόνη της, είναι το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο, είναι τα «άγια των αγίων» της απόλυτης αίσθησης, η επιτομή του feedback! Αν δεν έχεις οδηγήσει μία, δεν έχεις οδηγήσει.